Nu kan du testa öppna betan av Overwatch!

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Zymac:

Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.

-DET ÄR DOM INTE.

Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)

https://www.youtube.com/embed/2PVYZGOJrH4

оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?

Självklart inte men i videon ovan stakar han ut ganska tydligt vad som skiljer spelen åt. I detta fall har han definitivt rätt, att jämföra Overwatch med Battleborn är som att jämföra Warcraft3 med Dota2.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Overwatch är sjukt roligt! Kan inte sluta spela det

Medlem

Inget nytt under solen direkt.

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Zymac:

Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.

-DET ÄR DOM INTE.

Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)

https://www.youtube.com/embed/2PVYZGOJrH4

оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?

fast vi är fler som verkar veta bättre än dom som säger overwatch och battleborn är samma spel, ni verkar ju inte ens kunna se skillnad. Det är som att säga att jakt och krig är samma sak.

battleborn är ett moba vilket inte overwatch är, enda likheten är FPS och vapen men overwatch är mer likt team fortress

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Medlem

Fantastiskt roligt Förbokat. Synd bara att det kommer till sommaren tillsammans med Uncharted 4 och Doom. Ännu en blek sommar

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same

Medlem

Gillar Overwatch skarpt, det är mer likt Team Fortress 2 än något annat men de många varierade klasserna gör det omväxlande och kul.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same

Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.

Medlem

Jävlar vad många det var som var negativa mot Overwatch. Det trodde jag verkligen inte.

Tycker det är helt klockrent kul. Roligaste multiplayer FPS spelet jag kört på länge. Spelat i några timmar nu och har haft jävligt kul. Väldigt smooth, sjukt bra variation på karaktärerna. Blir ett köp för min del. Enda klagomålet jag har är väl att det skulle finnas fler game modes.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same

Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.

Inte för att på något sätt vara otrevlig men vad med Overwatch påminner om ett moba?
Det enda jag kan komma på är att spelet erbjuder väldigt många olika karaktärer med olika egenskaper, något som egentligen bara är ett annat namn för "klasser" vilket TF2 också erbjuder fast i mindre antal.

Lanes och minions i ett typiskt "moba" spelläge dock, vilket inte omöjligt är något blizzard planer för redan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Allt känns bara som ett enda clusterfuck och det är inte speciellt tillfredställande att fragga någon eller hjälpa laget. När man vinner eller tar ner 3-4pers på raken är det mer som jahopp.... :|, inget bra tecken direkt.

Det saknas verkligen tryck och känsla i vapnen, allt känns plastigt och flummigt. Mycket autoaim och press-x to kill bs som jag antar är till för att få in nya spelare men till bekostnad av spelkänsla och djup.

Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.

I Overwatch känns det som att de tyvärr kollat mest på de senaste åren av TF2, dvs allt som sabba spelet och gjorde det till ett enda clusterfuck, för att sedan bara ösa på ännu mer utan att tänka efter hur väl allt fungerar ihop.

Synd, för det finns lite intressanta ideér och jag hade hoppas på en ersättare av TF2 2007-09 edition.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.

Hur menar du att det är svårt att urskilja klasserna? Man ser vilken som är vilken från mils avstånd. Jag har testat nästan alla klasser nu och tycker spelstilen är väldigt olika och unika. Den här kritiken kan jag verkligen itne se hur du kan lägga. Vad skulle dem ens göra för att klasserna skulle bli mer urskiljda? Går knappt tycker jag.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same

Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.

Detta är vad som definierar ett MOBA:
"The objective is to destroy the opposing team's main structure with the assistance of periodically spawned computer-controlled units that march forward along set paths."

Battleborn har dessa element och därför kallas det för ett MOBA, Overwatch har inte ett spår av något sådant och är därmed inte ett MOBA.
Helt obegripligt att så många inte förstår skillnaden.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mesmerize:

Inget nytt under solen direkt.

Inget som gjorts tidigare, så jo.

Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same

Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.

Inte för att på något sätt vara otrevlig men vad med Overwatch påminner om ett moba?
Det enda jag kan komma på är att spelet erbjuder väldigt många olika karaktärer med olika egenskaper, något som egentligen bara är ett annat namn för "klasser" vilket TF2 också erbjuder fast i mindre antal.

Lanes och minions i ett typiskt "moba" spelläge dock, vilket inte omöjligt är något blizzard planer för redan.

Kan inte heller se på vilket sätt det skulle likna ett MOBA i nuläget, saknas alldeles för mycket i mina ögon för att kunna kallas det. Precis som Soulless skriver så saknas bland annat minions, lanes men även någon form av valuta, utrustning, eventuellt även bas/torn.

Kan inte se att det är mer än en upphottad version av TF2 som i grunden är en arenashooter med lite extra allt. Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt men det är inget för mig.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av Sapiens:

Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.

Hur menar du att det är svårt att urskilja klasserna? Man ser vilken som är vilken från mils avstånd. Jag har testat nästan alla klasser nu och tycker spelstilen är väldigt olika och unika. Den här kritiken kan jag verkligen itne se hur du kan lägga. Vad skulle dem ens göra för att klasserna skulle bli mer urskiljda? Går knappt tycker jag.

Problemet ligger väl mer i mängen klasser och hur spelets olika effekter gör allt ganska svårsmält. Visst varje klass för sig är inget problem men när allt går samman, när alla fightas emot varandra och använder sina special abilities, känns allt mer bara som en enda röra.

Sådan flashigt trams kanske funkar i ett mmo eller moba liknande spel men inte i ett fps spel. Och ja det finns unika klasser men inget är speciellt intressant då allt känns så plastigt och flummigt.

Men jag vet inte, kanske bara börjar bli gammal och bitter.

Inaktiv

Inte ett arena-fps enligt mig. I ett sådant spawnar alla lika med ett skitvapen och man måste plocka upp bättre vapen och items/power-ups på arenan som Quake, UT, Painkiller, Reflex, Nerf Arena Blast, Turok 2, South Park på N64.
Detta skulle jag kalla en klassbaserad shooter. Som TF.
Spelkonceptet är ju egentligen mer likt Battlefield än Quake, bara att det går snabbt och många vapen är lika de i UT/Quake.

Riktigt kul dock och det går snabbt att komma in i matcher och matcherna är snabba.
Tycker det är roligt med så många olika hjältar och att försöka lista ut vad laget behöver just för tillfället. Ofta kan det gå skit ganska länge och sen när man kommer på vad som behövs så vänder matchen helt.
Vackert som fan också och tjejerna är fina. 8)

Medlem

Jag tycker att man rör sig för långsamt i Overwatch.
Öka hastigheten med 10% och det skulle kännas mycket bättre.

Medlem

Spelat rätt många timmar nu på open beta, känner mig typ klar med ow. Skulle vilja testa Battleborn, ser ut som att det kan vara kul. påminner om monday night combat

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av FuzioN:

Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.

Vad är felet menar du?
Tycker det känns smooth som fan.

Skotten har rekyl men du kan inte hantera det dom har bara en reticle där skotten går random och träffar i ett random mönster vilket gör spraya med vapen du ska hålla inne random som fan ta tracer och soldier som exempel, när du inte kan kontrollera rekylen eller lära dig den är något fel. och gör det sjukt rng.

Jag har träffar med hanzo när min pil inte ens vart på targetet jag visste jag missade när jag sköt roligt nog vart det en highlight alla på servern dog av garv garanterat dom andra vart träffar men denna vart en solklar miss.

Han vart tom inne i ett rum där jag omöjligt kunde träffa honom.

min pil flög 1 meter bakom och blir killingblow, hitboxen laggar efter vart du springer ibland känns det som, jag uppfattade inte alls detta när jag kollade streams men efter spelat det nu så känner man av det.

Dock kan det ju vara pga lagg iom open beta vad vet jag, dock angående rekylen finns där ingen ursäkt iaf.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av FuzioN:

Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.

Vad är felet menar du?
Tycker det känns smooth som fan.

Skotten har rekyl men du kan inte hantera det dom har bara en reticle där skotten går random och träffar i ett random mönster vilket gör spraya med vapen du ska hålla inne random som fan ta tracer och soldier som exempel, när du inte kan kontrollera rekylen eller lära dig den är något fel. och gör det sjukt rng.

Jag har träffar med hanzo när min pil inte ens vart på targetet jag visste jag missade när jag sköt roligt nog vart det en highlight alla på servern dog av garv garanterat dom andra vart träffar men denna vart en solklar miss.

Han vart tom inne i ett rum där jag omöjligt kunde träffa honom.

min pil flög 1 meter bakom och blir killingblow, hitboxen laggar efter vart du springer ibland känns det som, jag uppfattade inte alls detta när jag kollade streams men efter spelat det nu så känner man av det.

Dock kan det ju vara pga lagg iom open beta vad vet jag, dock angående rekylen finns där ingen ursäkt iaf.

Vad jag vet är det enda spelet där man kan kontrollera sin "cone of fire" med musrörelser Counter-Strike.
En sådan random spread som i detta spel är där för att göra vapnen mer balanserade, utan spread skulle man kunna stå på 1000 meters avstånd och träffa varje skott. Detta eftersom vapnen förmodligen är hitscan(ingen travel time på skotten).
Om skotten hamnar utanför personen du skjuter pås hitbox så betyder det att du måste ta dig närmare tills spreaden är mindre än hitboxen, då kommer du träffa varje skott. Det enda spreaden gör är att efter ett visst avstånd göra vapnet mindre och mindre effektivt ju längre ifrån målet du står. Till skillnad från CS som blir ett pusselspel så fort du håller in avtryckaren så är ditt enda mål i Overwatch att oavsett avstånd behålla siktet på fienden så mycket som möjligt för att maximera din skada medan både du och han rör sig, kallas tracing aim. Till skillnad från CS och CoD så påverkas spreaden heller inte av hur du rör dig. Det spelar heller ingen roll om du duttar eller sprayar, spreaden är fortfarande densamma. Är väldigt likt Machine Gun i Quake 3 men lite mer spread bara, eller kulvapnena i Halo.

Medlem

Riktigt bra spel! Blizzard levererar igen. När du efter några matcher börjar känna dig mätt på spelet byter du bara karaktär och kan fortsätta så i åtskilliga timmar! "Bara en till runda"-känslan är där, och det är blizzard bäst i världen på.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Riktigt bra spel! Blizzard levererar igen. När du efter några matcher börjar känna dig mätt på spelet byter du bara karaktär och kan fortsätta så i åtskilliga timmar! "Bara en till runda"-känslan är där, och det är blizzard bäst i världen på.

Kunde inte sagt det bättre själv. Va lite sådär nja innan, hade inte kollat jättemycket. Men fyfan vilket underbart spel! Bättre känsla o smoothness i rörelse o grejor i ett fps får man gå långt tillbaka för att hitta.

Medlem

Nu är det avgjort tetris slår båda spelen med hästlängder. Och det är inte ens ett fps spel hur är det möjligt?

Medlem

Jag älskar detta spelet! Kört några timmar och sitter nu här på jobbet medans majoriteten är lediga, med en overwatch stream och bara längtar hem så jag kan spela mer!

Medlem

Kom ihåg att competitive mode saknas i betan tyvärr, men kommer dyka upp igen runt release. Det kommer tillföra ett helt system för progression för de som tycker det saknas lite av det i quickplay.

12
Skriv svar