5 saker vi vill se i Battlefield 5

Medlem

Haha, ja inte fan kommer jag köpa det vid release iallafall. Den här gången väntar jag ett par veckor och ser ifall folk tycker det är nåt att ha.

Medlem

Bara ren spekulation nu från min sida men, detta hade faktiskt kittlat mig lite och det skulle verkligen vara något som vi inte förväntat oss. Men tänk om de kör en "Man in the High Castle" på oss? Det hade ju gett utrymme för WW2 med en Twist.

Viva la resistance!


signatur

Nämen!

Medlem

Vad de än kommer med så känns det som det blir ett OS i dlc, premiumabbonemang, killstreaks, multi awards/ribbons/medals och melee attacker.

Men om jag fick önska...
Så en uppföljare till bf2142, utan upplåsningshysteri och tvåvapen-loadouts.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Hrm..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det bästa i den här artikeln är att i den första filmen (airplane battle) dödar någon pewdipie (2.41).

Medlem

Riktig commander.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Hur dags är avslöjandet ?

Medlem

22:00 har jag för mig

Medlem
Skrivet av Freffo:

Kära Jultomten.

* Jag vill se fler individuella klasser. Lite som i Battlefield 2. (Krypskytt är krypskytt. Då ska man ha ett långdistansvapen och en pistol och kniv som försvar på nära avstånd.)

* Specifika broar och andra krigsmaterial måste gå att förstöra och reparera. Som lag måste man hela tiden se till att alla saker fungerar för andra medspelare och commandern.

* Mer fokus på lagarbete. Bad Company och Battlefield 2 hade perfekt balans gällandes teamplay. Försök få liv i det.

* När man exempelvis sätter sig i ett flygplan, pansarvagn eller båt så är man "låst" till fordonet. Med det menar jag att man som fordonsförare byter utrustning automatiskt när man sätter sig i ett fordon. När man sen hoppar ut ur fordonet så har man enbart en mindre smg/pistol av något slag samt en annan utstyrsel.

* Tyngre och mer hanterbar fordonsfysik. I BF3 och BF4 så känns väldigt många fordon som om de är gjorda i kartong. Ingen tyng alls.

* Mer fokus på rätt typ av gamemode på rätt typer av banor. Vissa banor är omöjliga för ena laget att ta sig fram på exempelvis Rush på en Conquestbana.

* Vapen och utrustning kan bli smutsiga och få repor. Och att man kan rista in hur många man har dödat med vapnet under en match. Fienden kanske får en svag hjärtinfarkt när den plockar upp vapnet och ser den ingraverade texten.

* Karaktärsutstyrsel på en ny nivå. Små detaljer som gör din karaktär din. Cigarettpaket i nätet på hjälmen. Kanske två knivar, en vid hölstret runt bröstkorgen och en vid fotleden. Text på hjälmen m.m.

* Ingen kampanj! 100% arbete och fokus på multiplayer. Skapa istället en kampanj skriven till banan eller liknande.

* Ingen 3D spottning.

* Friendly fire ska alltid vara på.

* Hälsan ska inte stiga automatiskt, varken på fordon eller på fotsoldater. Det är ingenjörernas och fältsjukvårdarnas jobb.

* Free-aim. Gör ett undantag för det på konsoler ifall det inte skulle fungera.

* Ammunitionen kan ta slut på alla fordon. Man är tvungen att ta sig tillbaka till basen för att hämta mer ammunition. Alternativt om commander kan släppa lådor fyllda med ammunition specifikt till markfordon.

* Man ska ha möjlighet att se vilken utrustning de andra i gruppen använder då man själv väljer utrustning.

* 144hz tickrate servers på alla servers. I alla fall på PC.

* Dynamiska väderförhållanden. Dygnscykel.

* Tillgång till en "Test Range"-bana där man kan ha möjlighet att öva taktiker m.m innan man går ut i strid, ensam eller med vänner.

Håller med fast hade hälst haft de klass löst och köra med vikt på som M.A.G hade. Ju mer bröte du tar med dig ju långsamre går de och du kan inte springa så långt heller. Så springa runt med RPG och LMG är inte den bästa iden.

Medlem

Det är en riktigt bra konstnär som håller på att jobba på ett tv-spel med just de mech robotorna. Det är inte Battlefield. Jakub Rozalski från Polen. Här är lite bilder från hans portfolio på artstation: https://www.artstation.com/artist/jakubrozalski

Medlem

Blir det inget ww2 så har vi alltid heroes and generals ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av adde111:

Det kommer vara WW1, 100%. Ganska besviken när jag hörde det själv men det kommer iaf vara väldigt originellt och förmodligen ganska intressant.

Kan jag få låna din spåkula? Det verkar skoj!

Än vet "ingen" säkert innan vi har ett Officielt utannonserande som kommer imorgon. Men man kan ju alltid läsa och spekulera, t.ex. Här

Om man har rätt kompisar så vet man

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av adde111:

Det kommer vara WW1, 100%. Ganska besviken när jag hörde det själv men det kommer iaf vara väldigt originellt och förmodligen ganska intressant.

Kan jag få låna din spåkula? Det verkar skoj!

Än vet "ingen" säkert innan vi har ett Officielt utannonserande som kommer imorgon. Men man kan ju alltid läsa och spekulera, t.ex. Här

Om man har rätt kompisar så vet man

Av principiella skäl litar jag inte på vad någon säger eller påstår sig veta, förrens jag hör från säkra källor.
Men din kompis verkade ha rätt denna gången, och det är bara att gratulera till såpass trovärdiga och goda vänner.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar