Joakim von Anka och tre knattar!

Flakmonkey
Joakim von Anka och tre knattar!

Duck Tales är ett sånt sär spel som det är lite pinsamt att man inte
klarat, men jag kan iaf skylla på att jag aldrig hade ett Nes utan C64 och
Atari ST när det begav sig. Nu hade jag dock tänkt att ändra på det även om
det råkar vara nyversionen som ju som jag förstår det inte är 100% som
originalet. Klarade Amazonas i går kväll och tänkte ta mig igenom ett par
banor till ikväll så att jag hinner slutföra det innan helgen är till ända.
Det borde väl inte vara några problem?

#blogg

Medlem
Joakim von Anka och tre knattar!

Den nya versionen är ju en riktig disgrace...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:

Den nya versionen är ju en riktig disgrace...

Har hört både och faktiskt men som jag förstår det uppskattas det inte av puritaner som helst hade sett exakt samma spel men där sån som inte är lika renläriga uppskattar det betydligt mer. Dock tycker jag ända att de hade kunnat slängt med originalet också för de som ville ha det

Medlem

Den viktigaste frågan av alla: Vad är det för gott som står framdukat på köksbordet i reflektionen?

ZF
Medlem

det ser så platt och billigt ut på något sätt, som ett typiskt mobilspel. ett rätt vanligt problem vid dessa remakes. finns ingen artistisk kvalitet inblandad.

så kan inte säga att jag varit direkt sugen att ens testa det här heller.

Medlem

Hade man bara tagit bort all dialog som stör en var 2-3 minut och förstör flödet i spelet så hade det varit helt ok, Duck Tales 1 & 2 till nes är dock mycket bättre.

Moderator | Testpilot

Det störande med spelet är väl det faktum att karaktärerna är platta och ritade medans banorna är i 3D.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om det inte är mycket tillagt i remaken så kommer du att klara det ganska snabbt. Kommer ihåg att jag försökte mig på speedruns av NES originalet som liten parvel och klarade hela spelet på 20 minuter eller nåt.

Nej jag försöker inte skryta, var väl typ 10 och visste inte ens vad "speedrun" var för något

Medlem
Skrivet av FZ123:

Om det inte är mycket tillagt i remaken så kommer du att klara det ganska snabbt. Kommer ihåg att jag försökte mig på speedruns av NES originalet som liten parvel och klarade hela spelet på 20 minuter eller nåt.

Nej jag försöker inte skryta, var väl typ 10 och visste inte ens vad "speedrun" var för något

Jag gjorde detsamma. Enda spelet från min barndom som jag var riktigt vass i och körde igenom en gång per dag.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det störande med spelet är väl det faktum att karaktärerna är platta och ritade medans banorna är i 3D.

Skrivet av ZF:

det ser så platt och billigt ut på något sätt, som ett typiskt mobilspel. ett rätt vanligt problem vid dessa remakes. finns ingen artistisk kvalitet inblandad.

så kan inte säga att jag varit direkt sugen att ens testa det här heller.

Ja. Otroligt inkonsekvent och dåligt. Stör mig sjukt mycket på det och som det sägs, det finns flera exempel.

Det som är tråkigt i detta fallet är att Wayforward gjorde ett väldigt bra jobb med grafiken i Contra 4, det ser väldigt bra ut, dom skulle gjort samma sak med detta. Men dom var tvungna att hålla på att prata om hur dom kollat på originalet och målat över så att det skall se exakt ut som det gamla fast snyggare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar