Battlefield 1 avtäckt – läs allt om spelet hos FZ!

Robot
Battlefield 1 avtäckt – läs allt om spelet hos FZ!
Medlem
Battlefield 1 avtäckt – läs allt om spelet hos FZ!

Hoppas att vapnen är "låsta" till varje land. Vill inte se ryssar springa runt med Enfields. På tal om det. Något ord om vilka nationer som är med?

Medlem

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Medlem

Guld , ww2 är sååå uttjatat.

Medlem

Kommer vi få se gameplay eller får vi nöja oss med fina ord som avancerad, dynamisk och dylikt...

Medlem

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Äntligen kommer Battlefield tillbaka till sina sanna rötter. Första världskrigsspelet Codename Eagle hade en arkadaktig, hysterisk och helt underbar gameplay som jag inte återfunnit i något av Battlefield-spelen. Ser verkligen fram emot detta och är rätt säker på att det blir succé.

Medlem

Märkligt nog sa de ingenting om en ps4-version. Playstation som var huvudplatformen för Battlefield 3 tex.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Skönt, något annorlunda

Inaktiv

Nya bf ska tillbaka till ww1.
Nya cod ska ut i rymden.

Medlem

Fy tusan vilket hemsk musikval! Om de ska göra ett spel baserat på första världskriget, då ska man inte har dubstep som musik! Det är ett sådan whiplash att man blir galen. Sen har vi namnet. Battlefield 1. Varför? Varför inte Battlefield: World War 1 eller något liknade. Sen var det väldigt lite gameplay i den där trailern.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Inte om man ser till namnen på de förra spelen.
Battlefield 2 var ju till exempel inte andra världskriget.
Och vad kommer nästa spel i serien heta? Battlefield 5? 2, 3 och 4 finns ju redan.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Inte om man ser till namnen på de förra spelen.
Battlefield 2 var ju till exempel inte andra världskriget.

Okej då, du fick mig där ^^


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

'' Incoming GIFs about people jumping off horses, shoveling people random people in their faces and hopping back on without touching the ground. Truly authentic medieval/WW1 combat.'' jag döööör hahah


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Äh låten passar ju då de var 7 stormakter som slogs

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Märkligt nog sa de ingenting om en ps4-version. Playstation som var huvudplatformen för Battlefield 3 tex.

Nog Microsoft som lagt ut mer pengar till EA/DICE för att få sitt "exklusivitet"...
Ser fram emot detta spel, till PC såklart!

Medlem

Fast frågan är hur mycket av allt detta kommer vi få se i spelet när det är klart? Hur mycket av detta är sant det vi såg? Vad kommer försvinna ur spelet vid release utan dem har talat om?

Medlem

Känner mig som en "glasset är halv tomt"-människa nu, men vad är det med dagens hypande och reklam där de säger så lite som möjligt med så många ord som möjligt..

Visst en hel del detaljer gömmer sig mellan explosionerna. Jag finner det bara mer intressant att veta hur mekanikerna fungerar än gissandet som kommer starta nu på alla sociala medier. Allt är så fokuserat kring att starta en hype istället för att visa vad vi köper spelet för. Känns som världen mer och mer går till "allt ska se flasight ut" och det värsta är att det fungerar....

Var lämnade jag min foliehat... xD

Medlem

Intresserad, men besviken att det inte var WWII


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hästar och närstrid med stridsklubbor? Man vågar inte löpa hela linan ut denna gång, men Dice krattar ju manegen för det vi alla egentligen vill ha, battlefield MEDIEVAL

Medlem

Men men... El alemein, p51:or och spitfires, d-day och wake Island? WW2 är ju BF:s riktiga rötter.. antar att man får vänta 3 år till. Bättre än nutid/framtid iaf antar jag, men ändå

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Men men... El alemein, p51:or och spitfires, d-day och wake Island? WW2 är ju BF:s riktiga rötter.. antar att man får vänta 3 år till. Bättre än nutid/framtid iaf antar jag, men ändå

Det får du nog uppleva i Battlefield 2.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Borde första spelet heta Battlefield 2 då?

Medlem

Inte för att va sån... (men jo, för att vara sån)
"Tar oss med över hela världen, till exempel till franska städer, alperna, arabiska öknen"
Oavsett om det är ww1 eller 2 lär det knappast ta oss över hela världen.

Medlem

Ingen förbokning.

Sedan intressant tanke, undra hur PETA kommer ställa sig till Hästar i strid?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Kommer vi få se gameplay eller får vi nöja oss med fina ord som avancerad, dynamisk och dylikt...

Glöm inte bort'inlevelse'.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Varför i hela Fridolf väljer dom på trailern och inte köra den klassiska BF musiken som bara den är så mycket battlefield istället för den skräpmusiken. Kändes som vilken krigstrailer som helst. Hade kunna varit stillbilder och den klassiska musiken så hade det känns mer BF än denna trailer.

Medlem

Battlefield med svärd? Nä nu blommar löken! Drar hellre till Bangladesh och kollar in det lokala kvinnoutbudet alltså..

Skrivet av rewoX:
Skrivet av Dumlen:

Märkligt nog sa de ingenting om en ps4-version. Playstation som var huvudplatformen för Battlefield 3 tex.

Nog Microsoft som lagt ut mer pengar till EA/DICE för att få sitt "exklusivitet"...
Ser fram emot detta spel, till PC såklart!

Är nog mer troligt att det är EA som satsar på EA Access och Origin Access på PC/Xbox

Skriv svar