Battlefield 1 avtäckt – läs allt om spelet hos FZ!

Medlem

Om den lilla snutten från skogen med automat vapnet var gameplay så såg det sjukt snyggt ut, men det får mig att längta ännu mer efter ett nytt ww2/vietnam i frostbite motorn!

Det enda som kan dra mig ifrån Rising Storm: Vietnam är ett nytt BF ww2/vietnam med destruction á la BC2, fast gärna ännu mer, det är ju drömmen.

Skönt att det inte är mer modern warfare i alla fall, får bedöma när man sett mer.

Ambassadör
Xbox

Jaha...kan bli bra, kan bli bajs. Oroar mig över att de skiter för mycket i autenciteten... Vissa saker som hur fordon styrs, sikten etc spelar väl ingen roll om man gör smidigt, men inte bajsa på vem som har vad, settings etc för då jävlar.


signatur

Jump in.

Medlem

Codename Eagle var ju fantastiskt roligt. Körde det rätt mycket i LAN för många år sedan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Nornvik:

Nya bf ska tillbaka till ww1.
Nya cod ska ut i rymden.

Ser en klar vinnare här.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.


signatur

Nämen!

Medlem

Antar att första gameplay videon visas på e3 mässan i Juni, men för min del så ser det ut som ett spännande spel!

Medlem

Får väl se hur det blir - zeppelinare lät intressant!

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

Enligt JackFrags var en del av det vi såg ren gameplay. Oavsett vilket såg det förjävla bra ut.

såg ut some cutscenes om något jag såg inget Ui

Medlem

De kunde väl åtminstone tryckt in 100 spelare plus per server. Kommer se lie fånigt ut med en ryttare istället för 20....

Fattar inte att de aldrig lyckas knäcka nöten med fler spelare...

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

Enligt JackFrags var en del av det vi såg ren gameplay. Oavsett vilket såg det förjävla bra ut.

Klart han säger det när han är en av de från "communityt" som blivit inbjuden att testa spelet. Varför inte låta Jackfrags, Levelcap eller nån annan släppa ett gameplay klipp ifrån spelet? En match? Trailern är snygg, motorn levererar. MEN, jag tror på det lika mycket som E3 gameplay trailern for Witcher 3.

Problemet jag har med trailern är att det visar inte direkt dom sakerna som dom prata om, storskaliga krig, bajoneteringar, brutal närvaro, tung destruktion. För mig känns det som att det döljer sig en mera scriptat "levolution" istället för fullskaligt sönderbombning.

Förövrigt så får man pröjsa upp 800 spänn på origin för tidig access till första gratisbanan, och 3 dlc packs. Så, spelet verkar splittra spelar basen precis som BF4 gjorde. Sen verkar cyklar vara ett fordon som inte nämnts någon annanstans.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Känner mig som en "glasset är halv tomt"-människa nu, men vad är det med dagens hypande och reklam där de säger så lite som möjligt med så många ord som möjligt..

Visst en hel del detaljer gömmer sig mellan explosionerna. Jag finner det bara mer intressant att veta hur mekanikerna fungerar än gissandet som kommer starta nu på alla sociala medier. Allt är så fokuserat kring att starta en hype istället för att visa vad vi köper spelet för. Känns som världen mer och mer går till "allt ska se flasight ut" och det värsta är att det fungerar....

Var lämnade jag min foliehat... xD

Alltid så att trailers är snyggare än spelet. Var ju annan spelstudio som gjorde riktigt snyggt gameplsy och när det släpptes var det inte i närheten av lika snyggt.

Så allt dom visar behöver inte betyda det kommer med spelet.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Traxad:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

Enligt JackFrags var en del av det vi såg ren gameplay. Oavsett vilket såg det förjävla bra ut.

Klart han säger det när han är en av de från "communityt" som blivit inbjuden att testa spelet. Varför inte låta Jackfrags, Levelcap eller nån annan släppa ett gameplay klipp ifrån spelet? En match? Trailern är snygg, motorn levererar. MEN, jag tror på det lika mycket som E3 gameplay trailern for Witcher 3.

Problemet jag har med trailern är att det visar inte direkt dom sakerna som dom prata om, storskaliga krig, bajoneteringar, brutal närvaro, tung destruktion. För mig känns det som att det döljer sig en mera scriptat "levolution" istället för fullskaligt sönderbombning.

Förövrigt så får man pröjsa upp 800 spänn på origin för tidig access till första gratisbanan, och 3 dlc packs. Så, spelet verkar splittra spelar basen precis som BF4 gjorde. Sen verkar cyklar vara ett fordon som inte nämnts någon annanstans.

jackfrags är helt uppköpt , går inte lite på honom

Medlem

DONT DUXK THIS UP EA!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

0:28 ser klart ut som vanligt gameplay


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Inte om man ser till namnen på de förra spelen.
Battlefield 2 var ju till exempel inte andra världskriget.
Och vad kommer nästa spel i serien heta? Battlefield 5? 2, 3 och 4 finns ju redan.

Battlefield 11.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

0:28 ser klart ut som vanligt gameplay

Vad som SER ut att vara och verkligen ÄR är helt två skilda saker.

Dom statserade i Teasern igår i det finstilta "Frostbite Game Engine Footage. Not Actual Gameplay".
Idag så står det "Game Engine Footage".

Jag fortsätter vara skeptiskt. Det här borde alla lärt sig vid det här laget. Speciellt efter detta.

Eller så kan du ta Witcher 3, eller i princip alla andra Mockups som gjorts under årens lopp.


signatur

Nämen!

Skrivet av DonGrif:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Inte om man ser till namnen på de förra spelen.
Battlefield 2 var ju till exempel inte andra världskriget.
Och vad kommer nästa spel i serien heta? Battlefield 5? 2, 3 och 4 finns ju redan.

Battlefield har ju inte varit direkt rakt fram med namnen BF 1942:BF vietnam:BF Bad company: BF2: BF 2142:BF3 bland annat.

Jag tycker 1 är ett ganska bra namn ändå. Man visar att man börjar om från början med hela vk1 och struntar totalt i den moderna tiden. Skulle inte förvåna mig om nästa spel kanske skulle fortsätta mot vk2.

Medlem

Såg på Origin för att kunna spela 3dagar innan går även på PC om man Förbokar Deluxe Edition

Medlem
Skrivet av klargplutte:

Guld , ww2 år sååå uttjatat.

Knappast, var sant för typ 10 år sedan.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av kebbe:

Känns ju ganska typiskt Dice att inte kunna visa gameplay 6 månader innan release. Hoppas bara det är mer färdigt än BF4 var.

Delar av trailern var ju gameplay.

Nej, det var in-engine. Men inte gameplay.

0:28 ser klart ut som vanligt gameplay

Här, saxade en SS från Trailern, räcker detta för att inte svälja all hype utan ifrågasätta?

Allt jag menar är att det är otroligt fräckt av dem att basha COD för att vara CG och inte Gameplay när dom själva inte visar Gameplay. Inget fan av den typen av bashing. Jag har mycket större repsekt för de som visar sin produkt hur den faktiskt ser ut, ger konsumenten en ÄRLIG bild av produkten. Det här bluffandet och "photoshopandet" har pågått för länge i PR kampanjerna och behöver få ett slut. Därav väntar jag tills jag får en RIKTIG gameplay uppvisning och kommer inte ge 800 kronor i förbokning.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Fast frågan är hur mycket av allt detta kommer vi få se i spelet när det är klart? Hur mycket av detta är sant det vi såg? Vad kommer försvinna ur spelet vid release utan dem har talat om?

Allt...det är typ bara PacMan kvar den 21 oktober.

Medlem

Fan va bra!!!

Bye bye modern warfare dynga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ju mer jag kollar på denna trailer, desto mer skeptisk blir jag.
Påminner mig mycket om Battlefront.

Bara run & gun på små ytor. Inget storskaligt.
Men det återstår att se

Medlem

Är skeptisk. Kul med WW1 men känns som att Battlefield franchisen gått mer mot arkad än realism.

"Rolig spelmekanik går före historisk autenticitet" visar t.ex på just detta.

Dessutom får jag en känsla av de bilder man ser på karaktärerna att det inte känns något vidare WW1. Känns mer som en blandning mellan Assassins Creed och Hunger Games.

Medlem

Den stora frågan är om vi kommer behöva dras med Battlelog?

Medlem

Hade hellre sett WW2 eller en Bad Company 3.


signatur

autograph

Medlem

Man kan ju hoppas man slipper den med tanke på battlefront.

Det fungerar dock bättre än black ops 3 som har noll koll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av R.Persson:

Är skeptisk. Kul med WW1 men känns som att Battlefield franchisen gått mer mot arkad än realism.

"Rolig spelmekanik går före historisk autenticitet" visar t.ex på just detta.

Dessutom får jag en känsla av de bilder man ser på karaktärerna att det inte känns något vidare WW1. Känns mer som en blandning mellan Assassins Creed och Hunger Games.

Mjo hoppas spelet iaf känns trovärdigt. I BF1942, BF: Vietnam och till viss del Battlefield 2 kändes striderna hyfsat trovärdiga trots att man kunde göra en del galna grejer.
I de senare spelen är det Michael Bay x1000, folk springer runt ensamma som ninjor och gun-fuar ner fienden.
Ser gärna att tanks blir lika svåra att oskadliggöra som i BF1942, inge jävla springa fram och plantera C4(!), springa bakom en vägg och detonera.
Inga fula filter heller som i BF3 och BF4, hoppas på att grafiken är lika klar som den är i Battlefront.

Medlem

Jag är försiktigt optimistisk, tror det finns en 0,467-0523% chans att EA/DICE inte fuckar upp det här.

Skriv svar