Recension – Uncharted 4: A Thief's End

Medlem

Ja själv tycker jag bara det är bra att de inte har gjort klättringen till ett frustrationsmoment...

Medlem

Vet att det är lite knepigt men tycker det är lite knas att rise of the tomb raider och det här får samma betyg.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av vurt:

Tråkigt att man inte kan falla ner när man klättrar. Aldrig fattat varför man gör så, det tar såklart bort all inlevelse från detta spelmoment.

Lika bra dom lägger till så att man automatiskt duckar för kulor också, för de måste ju vara konsekventa? Man får anta att de kommit fram till att deras fans tycker det är "irriterande" när dom dör och att de helst ska vara hållna i handen rakt igenom hela spelet för bästa och minst frustrerande upplevelsen.

Fansen är ju konsolspelare, så det är väl inte så konstigt?

Det här är nog den mest idiotiska kommentar jag läst på länge.

"För tänk hur det hade varit om varje fight i Uncharted hade betytt något, både för mig och Nate. Om vi motvilligt hade fått jobba och svettas för varje kill. Hur mycket lättare det hade varit att ta det här på allvar då"

Något jag aldrig ens tänkt på, men egentligen borde det förstöra storyn i spel, men har aldrig påverkats av det. Intressant.

Medlem

Bra recension! ..men trots det faktum att recensioner och betyg alltid är författarens egna åsikter, så sticker det lite i mina ögon när spel som förtjänar "5/5" inte får det. För det blir som sagt helt galet när det plötsligt har samma betyg som Tomb Raider-skräpet som någon nämnde.

Lite samma fenomen med vissa Witcher 3 recensioner där man hakade upp sig på småsaker. Saker som kanske var sämre i relation till allt annat i spelet, men ändå på en mycket hög nivå när man jämför med övriga spel. Spel som Uncharted 4 och The Witcher 3 är ju spel som verkligen tar datorspelande framåt, med tusen och åter tusentals timmars spelskapande och en detaljrikedom som knappt återfinns någon annanstans.

5/5 är knappast ett så pass högt betyg att det ska vara så här svårt att nå.

Joakim, om Ocarina of Time fick 100/100 i alla kategorier i SuperPlay, bör Uncharted 4 kamma hem 5/5.

Medlem

Stort minus på att bilduppdateringen sjunker som en sten i strider med 2 eller fler fiender.

Medlem

Det är säkert såna som jag som har fel och förstör spelandet för alla ni som är så duktiga med era möss och tangentbord, och kan sätta definitiva betyg på spel. Men för mig är klättrings- och hoppsekvenserna i uncharted ett ganska trevligt tidsfördriv som faktiskt ger mig lite lugn, och gör extremt mycket för spelets tempo. Om jag skulle fastna på dem skulle de bli extremt frustrerande och antagligen leda till att jag inte orkat spela genom hela spelet.

Medlem

ett av mina absoluta favoritspel någonsin det finns nästan inga bra spel på ps4 men detta var sinnessjukt bra!

12
Skriv svar