Battlefield 1 avtäckt – läs allt om spelet hos FZ!

Medlem

Kommer dom där figurerna att vara "hjältar" som i Star Wars eller?

Medlem

Dice sa något i stil med "Playing with your friends has never been this easy" när bf3 skulle släppas med battlelog. Hoppas verkligen att det den här gången faktiskt stämmer!

Medlem

Har förbokat. Jag kan alltid avboka. Angående min förbokning så drar dom inte pengarna för ens några dagar innan release.

Ska bli spännande och se lite gameplay.

Medlem

Hoppas på fantastiska luftstrider.
Kanske nu äntligen så får man bra/äkta flygkänsla, då jag tycker att banorna på tidigare titalr varit tok för små.

Men det fina med zeppelinare och WW1 flygplat är ju att dom är mycket långsammare.

Medlem

Satan så glädjande. WW1 blir fantastiskt att uppleva. Hoppas DICE kör sin egna djävla grej. WW1 först men sedan en uppföljning med WW2 efteråt. Hade vart guds gåva till jorden <3

Moderna satans shooters är så sjukt passé!

Woho, Ser riktigt mysigt ut! Blir nästan till att köpa(boka) direkt.

Nu dom avgörande frågorna..

1.) kommer den fantastiska battlelogen tillbaka? Det var pinsamt jobbigt att leta efter en server om man var 20 till 30 personer (clan) som ville lira samtidigt, med eller mot varandra i battlefront.

2.) Kommer vi få möjligheten att hyra en egen server igen? Så att man kan ställa in sina favorit maps, modes, vip slots etc etc. Ett måste om man vill få spelet att överleva lika länge som battlefield 4. En xtremt viktigt fråga för sammanhållningen av ett mindre gaming community.

Minns att jag letade svar på detta inför släppet av battlefront, förstod vid release varför dom inte hade något utav det eller gav svar på tal. Dice hade kort om tid att göra klart spelet, så det var enklare att sälja så mycket som möjligt så snabbt som möjligt och utvecklade då en likadan miljö för pc, xboxone och ps4. Attans vilken besvikelse.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Borde första spelet heta Battlefield 2 då?

Med den tanken så borde Battlefield 1 vara Battlefield 16. tanke på det är 16 battlefield som släps.

Medlem

Battlefield 1 var väl i lamaste laget när det kommer till namnet, lägg till "WW" innan 1:an så hade det åtminstone varit logiskt.

Ser ju sjukt nice ut, men frågan är ju som alltid, hur kommer det vara att spela.

Men för mig så har "BF1" alltid varit BF1942, så nu blir det jädra skevt..

Förhandsbokat! Hoppas att man kan få testa det på DH Summer så som man fick göra med BF3 2011! Hype!

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Dumlen:

Märkligt nog sa de ingenting om en ps4-version. Playstation som var huvudplatformen för Battlefield 3 tex.

Nog Microsoft som lagt ut mer pengar till EA/DICE för att få sitt "exklusivitet"...
Ser fram emot detta spel, till PC såklart!

Mja, eller det faktum att Sony nekade EA Access för playstation.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem

Kunde dom bara inte döpt det till BF: WW1 för att slippa "förvirring"?

KoP
Medlem
Skrivet av Haddock:

De kunde väl åtminstone tryckt in 100 spelare plus per server. Kommer se lie fånigt ut med en ryttare istället för 20....

Fattar inte att de aldrig lyckas knäcka nöten med fler spelare...

Har nog att göra med att det lätt kan bli kaotiskt med 100+ spelare på ett slagfält. Folk kommer springa runt som yra höns och ingen kommer organisera någon form av samarbete.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Haddock:

De kunde väl åtminstone tryckt in 100 spelare plus per server. Kommer se lie fånigt ut med en ryttare istället för 20....

Fattar inte att de aldrig lyckas knäcka nöten med fler spelare...

Har nog att göra med att det lätt kan bli kaotiskt med 100+ spelare på ett slagfält. Folk kommer springa runt som yra höns och ingen kommer organisera någon form av samarbete.

Beror ju helt på hur karta och gameplay är utformat. Vinner man på att samarbeta mer kommer ju folk göra det... 100+ rankad mm hade varit något!

Medlem

Battlefield One.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av R.Persson:

Är skeptisk. Kul med WW1 men känns som att Battlefield franchisen gått mer mot arkad än realism.

"Rolig spelmekanik går före historisk autenticitet" visar t.ex på just detta.

Dessutom får jag en känsla av de bilder man ser på karaktärerna att det inte känns något vidare WW1. Känns mer som en blandning mellan Assassins Creed och Hunger Games.

Mjo hoppas spelet iaf känns trovärdigt. I BF1942, BF: Vietnam och till viss del Battlefield 2 kändes striderna hyfsat trovärdiga trots att man kunde göra en del galna grejer.
I de senare spelen är det Michael Bay x1000, folk springer runt ensamma som ninjor och gun-fuar ner fienden.
Ser gärna att tanks blir lika svåra att oskadliggöra som i BF1942, inge jävla springa fram och plantera C4(!), springa bakom en vägg och detonera.
Inga fula filter heller som i BF3 och BF4, hoppas på att grafiken är lika klar som den är i Battlefront.

Blir nog mer sånt, hittar inte nån bra källa men jag har för mig att en tank gjorde 4-8km/tim under ww1, fast å andra sidan fanns inte c4 då=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det här hade varit intressant för min del om gameplay var i klass med 1942, gigantiska banor och man kunde manövrera samtliga fordon.
Är 100% säker på att det blir raka motsatsen dock..
Är nog första gången jag är mer intresserad av SP-delen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Smest:

Dice sa något i stil med "Playing with your friends has never been this easy" när bf3 skulle släppas med battlelog. Hoppas verkligen att det den här gången faktiskt stämmer!

Tycker ändå battlelog var ett steg framåt efter kört battlefieald 2, släpp sega patcher som behövdes för att köra online (tog sjukt lång tid att installera och var uppe i 5 stycken).

Även invita vänner var okej, när det inte fungerade var när servern inte tog hänsyn till vänner gruppen. Men körde inte med mer än 2/3 vänner dock.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av R.Persson:

Är skeptisk. Kul med WW1 men känns som att Battlefield franchisen gått mer mot arkad än realism.

"Rolig spelmekanik går före historisk autenticitet" visar t.ex på just detta.

Dessutom får jag en känsla av de bilder man ser på karaktärerna att det inte känns något vidare WW1. Känns mer som en blandning mellan Assassins Creed och Hunger Games.

Mjo hoppas spelet iaf känns trovärdigt. I BF1942, BF: Vietnam och till viss del Battlefield 2 kändes striderna hyfsat trovärdiga trots att man kunde göra en del galna grejer.
I de senare spelen är det Michael Bay x1000, folk springer runt ensamma som ninjor och gun-fuar ner fienden.
Ser gärna att tanks blir lika svåra att oskadliggöra som i BF1942, inge jävla springa fram och plantera C4(!), springa bakom en vägg och detonera.
Inga fula filter heller som i BF3 och BF4, hoppas på att grafiken är lika klar som den är i Battlefront.

Blir nog mer sånt, hittar inte nån bra källa men jag har för mig att en tank gjorde 4-8km/tim under ww1, fast å andra sidan fanns inte c4 då=)

Jupp dom gick inte fort. Kommer bli segt att köra tank speciellt om banorna är stora.

Men 64 spelar banorna var i battlefieald 3 för små och mer växlighet och byggnader mitt på bannan än sprida ut det över hela kartan.

Medlem

Härligt med lite ww1, namnet Battlefield 1 tycker jag passar bra, då har de täckt upp alla nummer tills nästa bf(5) som då kanske utspelas i framtiden? Verkligen fräscht med en tillbakagång till första världskriget, inga lock onsdag eller Gun ships, förutom Zeppelinaren då. Får se hur svårt det blir att knäppa piloter med snipers, det var alltid kul i tvåan:)

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Inte om man ser till namnen på de förra spelen.
Battlefield 2 var ju till exempel inte andra världskriget.
Och vad kommer nästa spel i serien heta? Battlefield 5? 2, 3 och 4 finns ju redan.

Nästa moderna battlefield kommer förmodligen heta Battlefield 5

Hmm "sea" hoppas man får köra stora skepp!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ser ut som samma bajs i ny påse.
Samma. Jävla. Skit.

Nepp, har nog tröttnat på hela konceptet bara. Fast pace, run and gun med ett helt hav av upplåsningar. Sen blir det DLC på DLC. (fast det bara är banor.) Och inget modsupport antar jag.

Spyr, går iväg en stund, tar lite luft och lirar Squad istället. Tack för BF1942, BF2 (moddarna mest Project Reality) Bad Company-serien och BF3 iallafall Dice.

Medlem

Detta här gjorde mig riktigt glad! Fy fan vad kul nu längtar man!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

jaaa fan va skoj, bf1/vietnam-stil, som jag har längtat. hoppas dom gör det bra nu


signatur

//monster

Medlem

Var inte vad jag hade hoppats på, men det här låter till och med bättre

Skulle gärnai framtiden se ett ww2, bad company 3, Framtid och framförallt ett nytt Vietnam

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DonGrif:

Sämst namn bara. Annars verkar det riktigt skoj!

Verkligen inte, logiskt och bra. WW1=Battlefield1

Battlefield 1917 hade varit mycket bättre om du frågar mig.

Medlem

Intressant. Som tema är ju WW1 inte lika uttjatat som WW2 så detta känns ju lite mera originellt. Iofs något mindre originellt att det är helt i linje med alla reboots som ju är så populära i både film- och spel-sammanhang nuförtiden.
Men det kan nog bli bra det här.

Medlem
Skrivet av FZ_Elite:

Var inte vad jag hade hoppats på, men det här låter till och med bättre

Skulle gärnai framtiden se ett ww2, bad company 3, Framtid och framförallt ett nytt Vietnam

RS2:Vietnam ska ju komma nån gång snart...ish. http://www.risingstorm2.com/

Medlem
Skrivet av janssonn:

Den stora frågan är om vi kommer behöva dras med Battlelog?

Battlelog är ju het suveränt tycker jag. Grymt att kunna ha kartan på ena skärmen när man spelar.


signatur

IDKFA

Medlem

Plz make co-op missions DICE!

Skriv svar