Nvidia utannonserar GTX 1080 och GTX 1070 – bättre och billigare än Titan X!

Robot
Nvidia utannonserar GTX 1080 och GTX 1070 – bättre och billigare än Titan X!
Medlem
Nvidia utannonserar GTX 1080 och GTX 1070 – bättre och billigare än Titan X!

Kanske blir ett GTX 1070 då.


signatur

Niet.

Medlem

Kanske dags att gå från GTX 780 till något av de där då. Hmm? Tycker kortet håller bra än.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Kanske dags att gå från GTX 780 till något av de där då. Hmm? Tycker kortet håller bra än.

Om du tycker det håller än borde du vänta med uppgradera. Lär dyka upp bättre kort lite senare om du kan eller vill vänta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

De snacka ju bara jämförelser med 980 och titan x, inte 980ti?

Medlem

Så de är både billigare och bättre? Not bad not bad.

Medlem
Medlem

För mig som sitter på ett R9 280X kan jag bara sitta här och två mina händer. Frågan är bara hur länge jag ska vänta innan uppgraderingen

Medlem

fan på tiden, har väntat på ny generation länge nu


signatur

//monster

Medlem

AMD vega och nvidias riktig tunga kort väntas det på innan det blir tal om ett köp för min del.

Var inte 1080 mycket snabbare än 980 SLI inte 980ti?

Medlem

Chilla grabbar, mesta performance ökning är mellan Titan X och nya korten i VR.
Tror det är mkt mer värt vänta på Ti modellerna. Vi som sitter på 980 ti behöver inte vara oroliga.

Medlem

1070 förbokat!


signatur

Meep!

Medlem

Prissänkt gtx 980 Ti nu då? SLI here i come!

Medlem

Har i skrivande stund ett 980 Ti, och ett 1080 som tydligen är ca 25% bättre, men kostar bra mycket mindre? Hm varför inte, kan ju sälja mitt nuvarande kort till ett bra pris


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Har i skrivande stund ett 980 Ti, och ett 1080p som tydligen är ca 25% bättre, men kostar bra mycket mindre? Hm varför inte, kan ju sälja mitt nuvarande kort till ett bra pris

finns inget kort som heter 1080p och nej är inte cirka 25% bättre än 980 TI.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av marsson90:

Har i skrivande stund ett 980 Ti, och ett 1080p som tydligen är ca 25% bättre, men kostar bra mycket mindre? Hm varför inte, kan ju sälja mitt nuvarande kort till ett bra pris

finns inget kort som heter 1080p och nej är inte cirka 25% bättre än 980 TI.

Haha, jäkla mobiler och autocorrect. Det går rykten om att det kommer vara 25% snabbare, men det är bara att vänta och se


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har ett gtx 780, tycker mitt håller rätt bra är inte så kräsen faktiskt. Men har ett 3770k om jag nu skulle uppgradera till ett bättre grafikkort skulle då processorn halka efter??? inga planer på att uppgradera båda....

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Har ett gtx 780, tycker mitt håller rätt bra är inte så kräsen faktiskt. Men har ett 3770k om jag nu skulle uppgradera till ett bättre grafikkort skulle då processorn halka efter??? inga planer på att uppgradera båda....

Den cpun är väll inte så dålig överklocka den istället och släng dit ett nytt grafikkort, men kan ju va värt att vänta på info från både amd och nvidia... med lite riktiga tester osv

Medlem

Om bara de där 379 dollarna betydde ~3000kr i Sverige hade jag kunnat uppgradera.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Blir nog AMD för min del. De tänker lägga sig i $300-klassen med sin 980Ti dödare.

Medlem

Dags att pensionera mitt överklockade 670, blir ett EVGA 1080

Medlem

Kan man tänka sig att 1080Ti släpps början 2017? Blir väl läge att uppdatera sina GTX780 då kanske.

Kör fortfarande med mitt gtx 660

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av marsson90:

Har i skrivande stund ett 980 Ti, och ett 1080p som tydligen är ca 25% bättre, men kostar bra mycket mindre? Hm varför inte, kan ju sälja mitt nuvarande kort till ett bra pris

finns inget kort som heter 1080p och nej är inte cirka 25% bättre än 980 TI.

Haha, jäkla mobiler och autocorrect. Det går rykten om att det kommer vara 25% snabbare, men det är bara att vänta och se

Om 1080 blir snabbare OCH billigare än ditt 980ti så kan värdet på 980ti droppa ganska rejält. Då skulle jag personligen passa på att skaffa ett andra 980ti-kort och köra SLI istället, 980ti kommer vara ett jäkligt starkt kort ett bra tag till tror jag så en uppgradering kan vara förhastat. Troligtvis kommer de väl släppa en ti-version av 1080 ändå så...

Medlem
Skrivet av pjuppi:

De snacka ju bara jämförelser med 980 och titan x, inte 980ti?

Ja, fast de nämnde att 1080 är snabbare än 980 SLI. 980 SLI vad jag vet bör vara snabbare än 980ti.

Edit:
Sedan har väl Titan X och 980ti nästan samma prestanda och de nämnde att den snabbare än Titan X så ja...

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av pjuppi:

De snacka ju bara jämförelser med 980 och titan x, inte 980ti?

Ja, fast de nämnde att 1080 är snabbare än 980 SLI. 980 SLI vad jag vet bör vara snabbare än 980ti.

Edit:
Sedan har väl Titan X och 980ti nästan samma prestanda och de nämnde att den snabbare än Titan X så ja...

Dom sa att det var snabbare i vr applikationer.
I spel så är det inte snabbare. Det kan även utläsas på deras hemsida. Dock är ju som alla vet företags egna tester alltid best case scenario osv.
Det man ska ta med sig utav det hela är att det kommer ett nytt kort, det kommer snart, det är snabbt.
Man ska kolla in tester o recensioner o jämföra. Amds kort ska lanseras i juni. 1080 är antagligen någon/några veckor tidigare bara.

Medlem

Det ser ut som att det är 66-70% snabbare än ett gtx980.
Det bör vara 20-30% snabbare än ett 980ti i spel räknat på referens 1080 vs referens 980ti.
Tror alldeles för många stressar sönder o hypar för mycket.
Dock tror jag att när alla reviews kommer så kommer det visa ca 20-25% max i skillnad jämfört med ett 980ti.

Här kan ni se deras egna beräkning av prestandan.
http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080

Medlem

Den där jobbiga perioden innan de släpper 1080 Ti....

Avstängd

Jag kommer att vänta på den stora Pascal som kommer nästa år. Eftersom att 1080 likt 980 med den här prestandan så blir stora Pascal ännu större monster som Titan X ju blev efter 980.

Medlem
Skrivet av nils45:

Prissänkt gtx 980 Ti nu då? SLI here i come!

980Ti Har slutat skeppas ut sedan 1-2 veckor tillbaka. Hittills har vi inte sett mer än några hundralappars sänkning, men då har ju inte 1070/1080 kommit ut i butik än, så de hoppas väl att kunna kränga några till åt folk som inte hänger med.

12
Skriv svar