Nu ett nytt "roligt" problem

Medlem
Nu ett nytt "roligt" problem

Ibland när jag tabbar ut ur spel (hittills GTA V och Fallout 4) så två gånger hittills har det hänt att skärmen blir svart, men jag kan fortfarande se startmenyn och alla program jag har uppe, jag kan röra musen, och klicka och ha mig på dom tabbarna nere i mitten, men jag kan inte få NÅGOT att dyka upp på själva skärmen, inte ens aktivitetshanteraren (dock så får jag upp den blå-cyan menyn innan aktivtetshanteraren)

Jag har Windows 10, kan det vara felet? någon bugg eller så?
Eller kan det vara grafikkortet?

Moderator | Testpilot

Har haft så med många spel sedan flera år tillbaka. Troligtsvis har det något med att spelet är i fullskärm och det bara är problem att tabba ned.

Gå till settings och välj "Borderless" istället för "Fullscreen" så borde det lösa sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har nog med grafikkortsdrivrutinerna kombinerat med något.
Har aldrig haft det med mina AMD-kort. Har inte det problemet med mitt GTX970 med undantag för något spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Jupp , man ska inte tabba ur spel som är fullskärm , sker många fina grafikbuggar då.

Medlem

Jag tycker att det fungerat bra förr, men nuförtiden blir det nästan problem när jag tabbar ur.
Jag vet inte om det är spelen, operativsystemet, eller båda som är "problemet".

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag tycker att det fungerat bra förr, men nuförtiden blir det nästan problem när jag tabbar ur.
Jag vet inte om det är spelen, operativsystemet, eller båda som är "problemet".

Måste nästan vara operativsystemet, fick aldrig så när jag körde på 7an :/

Men men, det har inte hänt på ett tag nu konstigt nog

1
Skriv svar