Nu kan du spela Forza Motorsport 6: Apex på Win 10

Robot
Medlem
Nu kan du spela Forza Motorsport 6: Apex på Win 10
Citat:

Den släpps exklusivt via Windows Store

Tack, men nej tack. Då avstår jag hellre.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är det bara jag som tycker processorn i den rekommenderade specen är ett väldigt skumt val?

Medlem

Testade en snabbis igår kväll, efter ca 3 timmars strul med installationen.

1: Först uppgradera windows i 2 omgångar för att ens kunna trycka på downloadknappen (jo, jag hade win10 innan men det dög inte)
2: Ladda ner.... "du har ingen internetanslutning"
3: Ladda ner.... stannar på 8 MB
4: Ladda ner.... stannar på 1 GB
5: Ladda ner... lyckas! Tjoho
6: Startar... du har fel drivrutin på graffet....får inte starta
7: Installerar grafikdrivis
8: Startar
9: Ansluter..... du har ingen internetanslutning
10: Ansluter ..du har ingen internetanslutning
11: Ansluter... du har ingen internetanslutning
12. Stänger ner
13. Startar: Lyckas ansluta mitt mskonto.... JEI!
14: Laddar....du har ingen internetanslutning
15 Laddar ....du har ingen internetanslutning
16: Startar om datorn
17: Startar... lyckas ansluta till mitt mskonto
18: du har ingen internetanslutning
19: du har ingen internetanslutning
20: Startar, lyckas ansluta, lyckas synka nåt
21 du har ingen internetanslutning
22 du har ingen internetanslutning
23 du har ingen internetanslutning
24: Vill du spela offline?
25 FINALLY!

joråsaette....

Medlem

Ska jag kunna lira i 4k i 60 fps? Tveksamt, får se då


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Redaktör

Testat lite nu, det känns riktigt jäkla bra. Samma känsla som Xbox-spelen, och inga framerate-problem med allt maxat i 2560x1440 (GTX 980 Ti, I7-4790K, 16 GB RAM). De får allt rappa på med rattstödet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kilrah:

Testade en snabbis igår kväll, efter ca 3 timmars strul med installationen.

1: Först uppgradera windows i 2 omgångar för att ens kunna trycka på downloadknappen (jo, jag hade win10 innan men det dög inte)
2: Ladda ner.... "du har ingen internetanslutning"
3: Ladda ner.... stannar på 8 MB
4: Ladda ner.... stannar på 1 GB
5: Ladda ner... lyckas! Tjoho
6: Startar...

Det står klart och tydligt att du behöver uppdatering 1511. Om du har skjutit upp uppdateringar i över ett halvår så har du självklart samlat på dig en del.

Det är en bugg att mätaren fastnar, låt den ladda färdigt. En notifikation poppar upp när den är nere.

Medlem

Windows 10 överlag... nejtack.

Medlem
Skrivet av Razken:

Windows 10 överlag... nejtack.

Vilken Rebel ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Razken:

Windows 10 överlag... nejtack.

Vilken Rebel ^^

Det är viktigt att säga nej så att alla vet att man sagt nej.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Razken:

Windows 10 överlag... nejtack.

Vilken Rebel ^^

Det är viktigt att säga nej så att alla vet att man sagt nej.

Någonstans måste man ju dra gränsen ^^
Nejmen ärligt talat så är Win10 i mina ögon inte riktigt redo ännu, åtminstone för min del.
Windows Store fungerar ju inte ens de fåtal gånger som jag velat kolla på något därifrån och systemet i övrigt ser ut och beter sig som skit om man får uttrycka sig så. Även om Win8.1 saknade startmeny (vilket man fixade med tredjepartsprogram) så betedde sig det bättre än 10an. Dessutom så behöll de den klassiska bildvisaren istället för att ha en sparsmakad app.
Windows 10 är också det enda system som kraschar vid uppstart i min dator där jag kör med 5 diskar och 3 operativsystem. Har 7an, 8.1 och 10an.
Dessutom så ogillar jag att man inte själv har kontroll på hur systemet uppdateras. Det känns inte som ett Desktop-system längre utan en fördummad version av ett Tabletoperativ, tyvärr får man väl ändå säga.

Medlem

Nu har jag spelat ett tag, både freeplay och touren. Måste säga att jag verkligen älskar fysiken, ljudet mm. Tror att spelet kommer att bli jäkligt bra. Har själv spelat Forza 2-4 på xbox 360 samt Simbins GT-R mm på datorn så har iaf lite erfarenhet av bilspel

Lite tråkigt att spelet ska bli lidande pga windows store, men jag som gillar Forza-serien har tyvärr inget val. Tänker inte skippa spelt pga av detta. MVH

Redaktör
Skrivet av doodle_82:

Nu har jag spelat ett tag, både freeplay och touren. Måste säga att jag verkligen älskar fysiken, ljudet mm. Tror att spelet kommer att bli jäkligt bra. Har själv spelat Forza 2-4 på xbox 360 samt Simbins GT-R mm på datorn så har iaf lite erfarenhet av bilspel

Lite tråkigt att spelet ska bli lidande pga windows store, men jag som gillar Forza-serien har tyvärr inget val. Tänker inte skippa spelt pga av detta. MVH

Forza 6: Apex har ju fördelen att det är free2play så att man kan testa gratis och se om man står ut med Windows Stores egenheter. Det är en väsentlig skillnad mot Quantum Break, som kostar ca 640 kr och funkar skit.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av doodle_82:

Nu har jag spelat ett tag, både freeplay och touren. Måste säga att jag verkligen älskar fysiken, ljudet mm. Tror att spelet kommer att bli jäkligt bra. Har själv spelat Forza 2-4 på xbox 360 samt Simbins GT-R mm på datorn så har iaf lite erfarenhet av bilspel

Lite tråkigt att spelet ska bli lidande pga windows store, men jag som gillar Forza-serien har tyvärr inget val. Tänker inte skippa spelt pga av detta. MVH

Forza 6: Apex har ju fördelen att det är free2play så att man kan testa gratis och se om man står ut med Windows Stores egenheter. Det är en väsentlig skillnad mot Quantum Break, som kostar ca 640 kr och funkar skit.

Ja precis. Det är en stor fördel. Sen är det ju upp till var och en om man vill lägga pengar på mikrotransaktioner som det så väl lär bli om detta faller folk i smaken. Jag hade själv lite problem med verifieringar här och där innan jag kunde ladda ner spelet, men detta är ju lite av en dröm som går i uppfyllelse då man har möjligheten att kunna spela denna heta titel på datorn. Å andra sidan är det det ju riktigt illa att de som handlar spelen via windows store för stora summor pengar ska få såna problem att spelen blir ospelbara. När de envisas att köra sin egna klient, då ska det fungera. Riktigt pinsamt av Microsoft. MVH

Medlem

Testade två banor och hade inga problem någonstans.
Gillat Forza förut så gott att kunna köra 1080p60fps

Medlem

Varför kan jag inte ladda ner?
Står att jag behöver "en enhet med fler funktioner, läs mer vid ytterligare information" vid installationsknappen som är utgråad. När jag går ner till ytterligare information finns det, förutom vanliga frågor etc, en rad som står "Processorer som stöds" men inga modeller eller något.
Måste jag seriöst ha senare generation av CPU trots att den jag har är bättre än den som står i minimum req?

Medlem

Jag ska prova nu!
Har höga förväntningar!!


signatur

autograph

Gnällkuk

Går ju inte ens att ladda ner skiten, står att jag behöver en uppdatering till Windows. Kör jag den vill den ladda ner Win 10 vilket jag haft day one, har alla uppdateringar påslagna också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inga problem för mig. Läs info på nedladdningssidan!
Och som sagt: "Det står klart och tydligt att du behöver uppdatering 1511."
Den kom nyligen. Har du den?


signatur

autograph

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

Inga problem för mig. Läs info på nedladdningssidan!
Och som sagt: "Det står klart och tydligt att du behöver uppdatering 1511."
Den kom nyligen. Har du den?

Tydligen inte, hittade en annan tråd med folk som hade samma problem som jag, det var något man behövde gå in under avancerade uppdateringsinställningar och bocka av, då fanns den!

Efter att jag installerat den så gick det bra. Körde två race igår kväll men av det lilla jag testade kändes det som ett rätt intetsägande spel. Lägg där till att man inte får skruva upp inställningarna som man vill då den klagar på vram (har ett 780). Idioti... Så vill jag köra i 1440p med DSR och dra ned lite andra inställningar så får jag inte det...

På bana två vid näst sista kurvan så hackade dessutom spelet till två gånger på samma ställe varje varv så det blev skitsvårt att styra bilen... Nja, säger jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av autograph:

Inga problem för mig. Läs info på nedladdningssidan!
Och som sagt: "Det står klart och tydligt att du behöver uppdatering 1511."
Den kom nyligen. Har du den?

Tydligen inte, hittade en annan tråd med folk som hade samma problem som jag, det var något man behövde gå in under avancerade uppdateringsinställningar och bocka av, då fanns den!

Efter att jag installerat den så gick det bra. Körde två race igår kväll men av det lilla jag testade kändes det som ett rätt intetsägande spel. Lägg där till att man inte får skruva upp inställningarna som man vill då den klagar på vram (har ett 780). Idioti... Så vill jag köra i 1440p med DSR och dra ned lite andra inställningar så får jag inte det...

På bana två vid näst sista kurvan så hackade dessutom spelet till två gånger på samma ställe varje varv så det blev skitsvårt att styra bilen... Nja, säger jag.

Ok. Så bra att det löste sig!
Jag behövde inte göra något alls under avancerade inställningar.
Fick ner spelet igår, men har inte haft tid att testa ännu.
Den kommer att patchas och fixas så att spelet kommer att bli smidigare och bättre!
Detta är ju bara en öppen betaversion. Jag har förhoppningar om att det ska bli riktigt bra när det är färdigt.


signatur

autograph

Medlem

Har nu provspelat.
Det såg ut och kändes som en korsning mellan Project cars och NFS Shift 2.
Inte dåligt, men inte heller imponerade, just nu.
Dethackade inget för mig.
Men hoppas på att det blir bättre.


signatur

autograph

Medlem

Jag tycker att Forza Motorsport Apex har blivit riktigt bra!
En av mina favoriter av bilspel just nu, faktiskt.


signatur

autograph

Medlem

Någon som hört något om ratt stödet? Har ju stått på hemsidan länge nu att dom jobbar med det?
Samt att jag inte hittar någon .exe fil då det är en app, vissa spel behöver jag öppna genom logitech gaming proget till g27????

1
Skriv svar