Mafia III – så kör du bil i 60-talets New Bordeaux

Robot
Mafia III – så kör du bil i 60-talets New Bordeaux
FM-guru
F.d. Sisyr
Mafia III – så kör du bil i 60-talets New Bordeaux

"Hollywood action driving" - så långt ifrån Mafia man kan komma med andra ord. Skippar detta.

Pallar inte när utvecklare ska dra gamla IP:n i smutsen för att mjölka pengar istället för att bara skapa ett nytt IP kring designen man vill ha.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

"Hollywood action driving" - så långt ifrån Mafia man kan komma med andra ord. Skippar detta.

Pallar inte när utvecklare ska dra gamla IP:n i smutsen för att mjölka pengar istället för att bara skapa ett nytt IP kring designen man vill ha.

Nu har jag inte testat Mafia III, men jag måste nog hålla med dig. Allt jag hör och ser om detta spel gör mig mindre sugen att prova. Men det kanske främst handlar om att jag är trött på alla skjutspel...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Sisyr:

"Hollywood action driving" - så långt ifrån Mafia man kan komma med andra ord. Skippar detta.

Pallar inte när utvecklare ska dra gamla IP:n i smutsen för att mjölka pengar istället för att bara skapa ett nytt IP kring designen man vill ha.

Precis, känns som att de har lämnat mycket av kärnan bakom sig.

Edit: Och preorder bonus - urk..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

5-10 minuter för att bemästra bilarna låter ju sådär lagom utmanande..

Medlem

Lät ju inte alls särskilt kul, en av mina favoritsaker i original Mafia var att glida runt i en otymplig gammal bil till tonerna av Django Reinhardt. Känns som att vi har kommit en lång väg från det.

Medlem

Det är helt annat epoch och vi har gått långt sedan otympliga t-fords osv. Organiserad kriminalitet stog inte precis kvar som det var på 30 talet. Längtar till spelet som fan


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Så länge man kan få på sköna ställ i kurvorna medans kulorna viner omkring en så är ja nöjd!

Medlem

Nej. Det här känns inte bra.


signatur

autograph

Medlem

Körningen ser sjukt dålig ut tbh.

Medlem

Den bilfysiken såg inte ut som den hörde hemma den här sidan av 2000talet..

Medlem

Bullitt-känslan har jag i och för sig saknat sedan man spelade Driver, men då ska det ju vara SF och backarna. Minns jag spelade ettan lite på Wii, var rätt kul med wiimoten. Det och Force Unleashed gjorde något vettigt med wiimoten och det ska de ha respekt för.

Medlem

Måste fråga nu - vad är det ni vill ha? Jag ser alltid folk som klagar på att något inte ser bra ut, inte känns bra, bojkott, klag klag klag men aldrig vad det jämförs med?

Vad är det ni tänker er det ska vara - och går det att anpassa till ett modernt spel och ändå hålla intresset för den större mängden av personer?

Frågar då det känns som jag missat något? D:

Medlem

Som jag har skrivit förr i andra artiklar om detta spel.
Detta är inte mafia, ett mafia spel måste ha Italienare ättlingar som är maffiosos.
körkänslan i bilarna måste också vara bra för att det skall bli ett bra spel, Mafia 2 hade problemet att utöver storryn så var det trist i världen.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Som jag har skrivit förr i andra artiklar om detta spel.
Detta är inte mafia, ett mafia spel måste ha Italienare ättlingar som är maffiosos.
körkänslan i bilarna måste också vara bra för att det skall bli ett bra spel, Mafia 2 hade problemet att utöver storryn så var det trist i världen.

Håller med fick spelet gratis och världen var rätt tom, märktes efter kampanjen.

Sen är mafia inte äkta Open world (när man kört färdig kampanjen åker man ur spelet).

Medlem

Kommer hoppa över detta, har Limited Edition av Mafia 2 hemma till PS3 som jag nolifade hårt men efter storyn så fick jag inte spela längre för det inte var någon open world efter det. Sen känner jag inget dirket sug för Mafia 3.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

De bästa spelen har redan skapats punkt slut

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Som jag har skrivit förr i andra artiklar om detta spel.
Detta är inte mafia, ett mafia spel måste ha Italienare ättlingar som är maffiosos.
körkänslan i bilarna måste också vara bra för att det skall bli ett bra spel, Mafia 2 hade problemet att utöver storryn så var det trist i världen.

I ren teknisk benämning gör man skillnad på "Cosa nostra" och "Mafia". Det finns enligt diverse länders regeringar såväl Rysk, baltisk som italiensk mafia, etc. T.om sydamerikanska karteller är en form av mafia.

Hade spelet däremot hetat Cosa nostra hade jag förstått din synpunkt. Då detta endast omfattar sicilianska/italienska familjer/organisationer.

Dessutom är Vito Scaletta med i Mafia III. Detta också med en hyfsat stor roll som en av protagonistens typ kaptener och storyn är centrerad kring att en just italiensk familj som styr nästan hela staden, har slagit ut protagonistens gäng/familj/mafia/organisation och man ska hämnas.
Jag hoppas de däremot behåller de mått av semi-realism man försökt ha de tidigare titlarna.

Sällan folk ska gnälla för gnällandets skull på FZ, och göra skillnad på strunt till detaljer istället för att bara avnjuta ett kommande AAA spel.

Medlem

Om dom bara kunde göra ett Mafia 1 igen. 2an var även det ett steg i fel riktning oh detta verkar bli värre.

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Sisyr:

"Hollywood action driving" - så långt ifrån Mafia man kan komma med andra ord. Skippar detta.

Pallar inte när utvecklare ska dra gamla IP:n i smutsen för att mjölka pengar istället för att bara skapa ett nytt IP kring designen man vill ha.

Precis, känns som att de har lämnat mycket av kärnan bakom sig.

Edit: Och preorder bonus - urk..

jag tycker det ser bra ut. plus att det är ju Mafia vi snackar om för fan. jag kommer då att införskaffa det iaf. fast ingen förbokning och usch för förhandsbokningsbonus.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Som jag har skrivit förr i andra artiklar om detta spel.
Detta är inte mafia, ett mafia spel måste ha Italienare ättlingar som är maffiosos.
körkänslan i bilarna måste också vara bra för att det skall bli ett bra spel, Mafia 2 hade problemet att utöver storryn så var det trist i världen.

Säg det till Yakuza, den ryska maffian och till triaderna.

"N-ni är ingen riktig maffia!"

Medlem

bara massor av gnäll, kan vi inte bara se förbi vissa saker och faktiskt längta efter en story?

Medlem

folk har tidigare klagat just på att bilarna gått för slött, så nu har dom gjort det snabbare och smidigare för att det ska hända lite när man står på plattan. jag tror det blir fine


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Vashgang:

bara massor av gnäll, kan vi inte bara se förbi vissa saker och faktiskt längta efter en story?

Hmm. Mjo, om det gnälls om bilkörningen i ett klipp där dom diskuterar storyn så kan jag väl förstå hur du tänker. Här var det dock bilkörningen uteslutande som pratats om så.. On-topic och befogat "gnäll" imo. Mafia 2 hade suverän känsla när du körde. Att sen vara orolig att serien ska bli begravd (körningen är viktig för många) p.g.a utvecklare som fokuserar på "Hollywood action driving bro".. . Är ju en del spel på sista åren som helt tappat allt som gjorde spelen bra när annat folk ska pilla med IP't och hollywood driving action-at loss nästintill utan någon som helst koll på vad som gjorde IP't bra i första taget.

Medlem
Skrivet av kebbe:

5-10 minuter för att bemästra bilarna låter ju sådär lagom utmanande..

Fast det var inte vad han sade. Hitta inte på för mycket nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av kebbe:

5-10 minuter för att bemästra bilarna låter ju sådär lagom utmanande..

Fast det var inte vad han sade. Hitta inte på för mycket nu.

Titta igenom på klippet. 5-10min är vad han säger..

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av kebbe:

5-10 minuter för att bemästra bilarna låter ju sådär lagom utmanande..

Fast det var inte vad han sade. Hitta inte på för mycket nu.

Titta igenom på klippet. 5-10min är vad han säger..

Ja, men inte för att bemästra någonting.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Är det bara jag som tycker bilarna rör sig konstigt? Typ som de hackar till när det svängs lite på ratten, ser nästan ut som den flyter lite i sidled.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Är det bara jag som tycker bilarna rör sig konstigt? Typ som de hackar till när det svängs lite på ratten, ser nästan ut som den flyter lite i sidled.

sladd i konsollvisning?


signatur

//monster

Medlem

Ser ut som att vänta till någon 75% rea på Steam


signatur

I drank what?

12
Skriv svar