Se när Id Software kör Doom på GTX 1080

Robot
Se när Id Software kör Doom på GTX 1080
Medlem
Se när Id Software kör Doom på GTX 1080

Äntligen lite gameplay från en som kan spela. Blev genast mycket mer sugen på Doom

Medlem

Har inte varit intresserad förut men det här såg ju riktigt bra ut!
Har de tagit bort autogenererande hälsa helt och hållet?

Medlem

Jag tycker det ser så jäkla kul ut. Var länge sen jag längtade så efter ett spel. Kul med en riktig kampanj.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Såg faktiskt hyfsat ösigt ut, om man jämför med resten av skräpet i dagens förstapersonsgenre.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.

co-op kan ju kanske vara något för dig? Har flera vänner som absolut inte är intresserad utav vanlig mp i nya doom men dom kommer lira co-op väldigt mycket, kan nog bli rätt roligt

Medlem

Långsamt spel my ass! Visst var det bra med fart i det klippet ser fram emot detta!

Medlem
Skrivet av maaex:

Har inte varit intresserad förut men det här såg ju riktigt bra ut!
Har de tagit bort autogenererande hälsa helt och hållet?

Ja, fienderna droppar hälsa och ammo ibland mer om du glorydödar dem osv.

Medlem

Icke re-genererande hälsa och instant vapen byte det här kan bli bra!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.

co-op kan ju kanske vara något för dig? Har flera vänner som absolut inte är intresserad utav vanlig mp i nya doom men dom kommer lira co-op väldigt mycket, kan nog bli rätt roligt

Jaså? Visste inte ens att Doom skulle ha co-op. Det låter mycket väl som något jag kan vara intresserad av.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.

co-op kan ju kanske vara något för dig? Har flera vänner som absolut inte är intresserad utav vanlig mp i nya doom men dom kommer lira co-op väldigt mycket, kan nog bli rätt roligt

Jaså? Visste inte ens att Doom skulle ha co-op. Det låter mycket väl som något jag kan vara intresserad av.

Jo dom ska lägga in co-op i nya dom tog upp det typ i vntras trror jag det var att man ska kunna ta del av spelandet med sina vänner i SP och snapmap banor

Medlem

Ser ju riktigt jevla nice ut längtar!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av slagzo:

Äntligen lite gameplay från en som kan spela. Blev genast mycket mer sugen på Doom

Jag kollade bara på klippet bara pga vad du skrev. Bra skrivet.

NU fattar dom att visa när någon spelar på riktigt, inte att typ någon line manager sitter och spelar med sin xboxkontroll i en barstol...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Långsamt spel my ass! Visst var det bra med fart i det klippet ser fram emot detta!

Tja, alla spel blir nog fortare om man ändrar FoV, UT 2004 med en FoV av 150 är galet snabbt=).

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av slagzo:

Äntligen lite gameplay från en som kan spela. Blev genast mycket mer sugen på Doom

Jag kollade bara på klippet bara pga vad du skrev. Bra skrivet.

NU fattar dom att visa när någon spelar på riktigt, inte att typ någon line manager sitter och spelar med sin xboxkontroll i en barstol...

Säger det samma!

Medlem

Det är ju sådär man vill att MP ska kännas!
Hoppas!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle få sjuk nerd-boner om dom tog in Tresh för att visa upp spelet. DET hade varit nice.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.

co-op kan ju kanske vara något för dig? Har flera vänner som absolut inte är intresserad utav vanlig mp i nya doom men dom kommer lira co-op väldigt mycket, kan nog bli rätt roligt

Jaså? Visste inte ens att Doom skulle ha co-op. Det låter mycket väl som något jag kan vara intresserad av.

Jo dom ska lägga in co-op i nya dom tog upp det typ i vntras trror jag det var att man ska kunna ta del av spelandet med sina vänner i SP och snapmap banor

Coop i snapmap men inte i SP kampanjen.
http://www.pcgamer.com/dooms-campaign-wont-have-co-op-support...

Om de inte smugit ut med någon annan information?

Medlem

Fan vilken frisk fläkt att visa spelet som det ska spelas, inte med sega handkontrollrörelser!

Sen Vulkan också, fan va fett!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det såg ju faktiskt bra ut. Om jag köper spelet blir det dock för dess singleplayer.

Om jag vill ha multiplayer känns Unreal Tournament 2016 som ett bättre alternativ.

co-op kan ju kanske vara något för dig? Har flera vänner som absolut inte är intresserad utav vanlig mp i nya doom men dom kommer lira co-op väldigt mycket, kan nog bli rätt roligt

Jaså? Visste inte ens att Doom skulle ha co-op. Det låter mycket väl som något jag kan vara intresserad av.

Jo dom ska lägga in co-op i nya dom tog upp det typ i vntras trror jag det var att man ska kunna ta del av spelandet med sina vänner i SP och snapmap banor

Coop i snapmap men inte i SP kampanjen.
http://www.pcgamer.com/dooms-campaign-wont-have-co-op-support...

Om de inte smugit ut med någon annan information?

Får då för mig dom sagt något om SP delen med, kanske hört/ läst fel då. Aja co-op blir nog nice hur som haver

Medlem

dom borde låta mig sköta spelandet så folk får se hur ett riktigt proffs gör det


signatur

//monster

Medlem

Förbokade för någon månad sen. Kommer spela hela Fredagen. Börjar nog med singleplayer först.

Hype!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Medlem
Skrivet av Remus:

Förbokade för någon månad sen. Kommer spela hela Fredagen. Börjar nog med singleplayer först.

Hype!

spelet är väl tillgängligt fredag 00:00 så tekniskt sätt på lördagen?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Dom har tagit bort omladdning för att inte stoppa flytet.

Medlem

Första klippet som faktiskt sett riktigt jävla bra ut!! Nu blev jag sjukt taggad!
"let's see one of the controller guys pull that off" haha!


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

k3m
Medlem

såg ju sjukt dåligt ut. lagg, trånga utrymmen, stelt o monotont. haha, nä fy fan alltså.

Inaktiv
Skrivet av k3m:

såg ju sjukt dåligt ut. lagg, trånga utrymmen, stelt o monotont. haha, nä fy fan alltså.

Lagg?
Om något så kanske personen som spelar har en skakig hand eller spelar med hög sens.

Skrivet av speurk:
Skrivet av Pecman:

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Dom har tagit bort omladdning för att inte stoppa flytet.

Konstigt flyt tycker jag. Det skulle ju kunna vara en strategisk grej att behöva ha laddningstiden på vapnen i åtanke när man byter vapen. Att hysteriskt byta mellan vapnen utan att situationen i sig ändras för att få iväg så många skott som möjligt ser rätt knäppt ut. Bra vapenbalans är enligt mig när vapnen är bra i olika situationer..

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av k3m:

såg ju sjukt dåligt ut. lagg, trånga utrymmen, stelt o monotont. haha, nä fy fan alltså.

Lagg?
Om något så kanske personen som spelar har en skakig hand eller spelar med hög sens.

Skrivet av speurk:
Skrivet av anon_306295:

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Dom har tagit bort omladdning för att inte stoppa flytet.

Konstigt flyt tycker jag. Det skulle ju kunna vara en strategisk grej att behöva ha laddningstiden på vapnen i åtanke när man byter vapen. Att hysteriskt byta mellan vapnen utan att situationen i sig ändras för att få iväg så många skott som möjligt ser rätt knäppt ut. Bra vapenbalans är enligt mig när vapnen är bra i olika situationer..

Man laddade väl inte ens om vapnen i gamla Doom heller? Tycker det har ett riktigt skönt flyt! Och just det rummet han är i är ju ett demonspawn rum. Man måste döda alla som spawnar vid demonnästet för att ta sig vidare, så det är ju ett hysterisk köttarrum

12
Skriv svar