Kina inför nya onlinespelslagar

Robot
Kina inför nya onlinespelslagar
Kina inför nya onlinespelslagar

Activision-Blizzard - spelbranschens Brittish Petroleum (BP).

Bt
Medlem

Kina borde öppna upp sina regler för gränsöverskridande nätverksspel. Jag är i Kina just nu och spelar en del EVE Online, jag kommer åt den europeiska servern utan problem men kommer mycket sällan möta någon från Kina i rymden.

Pga av Kinas regelverk så måste EVE ha en seperat kinesisk klient med seperat kinesisk server, bara för Kina.

Sen att jag inte kommer åt facebook, twitter o youtube etc just nu utan min VPN aktiverad är ett annat problem...


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Om de nya lagarna gör någon faktisk skillnad, nya lagar följs ju inte alltid av alla, så kan detta påverka priserna på de virtuella valutorna rätt rejält (hoppas de går upp riktigt rejält, trött på goldspammers och buyers).
Det här är väl också ett steg i rätt riktning för de mänskliga rättigheterna i Kina xD

Medlem

Spärra IP från Kina så slipper vi alla farmare.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Spärra IP från Kina så slipper vi alla farmare.

Knappast.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Spärra IP från Kina så slipper vi alla farmare.

Det har de redan gjort. Ser det ut som att det hjälper? De kör bara via proxynätverk istället.

Medlem

Dessutom så hindrar man alla spelare som faktiskt spelar för att ha kul som alla andra (hur många det nu är).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta kommer leda till att kontoren som sköter själva tradingen mellan konsumenterna och guldföretaget blir flyttade till ett annat land. De som farmar guldet kommer fortfarande sitta i Kina.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

lycka till att kontrollera 100 miljoner människor

Medlem

undrar hur de ska hålla koll på om minderåriga postar auktioner i wow :pPPp

Medlem

Jag tror inte det är för att "skydda dom" mot allt från våldet, jag säger, dom gör det för att skydda sig själva för att andra få reda på deras förtryck mot folket, jag hatar fasister


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Det låter viktigt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hatar felstavare.

Skulle företagen ta ett större moraliskt ansvar skulle det inte behövas, men så ser inte den ekonomiska marknaden ut.
Så vad ska man säga... stackars människor.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar