Medlem

Giriga äckel EA och DICE kan suga.

Medlem

Jag visste det! Luftskepp!

Medlem

Sammanfattar tråden: Buhu, företag vill tjäna pengar och inte ge oss allt gratis, buhu, gnäll, gnäll.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Sille:

Jag önskar att de kunde ge fler än 64 spelare.

Studios har i stort slutat försökt uppnå detta av den enkla anledningen att det inte är speciellt roligt. Förutsatt att man inte gör banan stor och uppdelad nog att det känns som 64/64 eller 32/32 ändå... Och när man kommit till den insikten så känns det rätt ovärt att lägga alla extra resurser på att uppnå samma resultat.

Har bara spelat ett spel som gjort det bra. Och det var MAG till PS3. Men de lyckades riktigt bra.

Vissa skulle kanske påstå att 256 spelare var uppdelat i 4 x 32 vs 32 och sen 16 vs 16 och sist 8 vs 8. Men det var inget som hindrade en grupp från att skita i sitt objektiv och ta sig till en annan del av kartan för att hjälpa till. Mot slutet av banorna var det alltid totalt krig eftersom spelytan minskade med varje avklarat objektiv. Och det märktes att det var 256 spelare.

Ett av de bästa FPS jag spelat och det trots att jag spelar framförallt på PC. Tycker det är mycket konstigt att ingen följt i Zipper Interactives digitala fotspår. De bevisade att det gick att göra med bra flyt och design som gav konstant action samtidigt som det inte bara blev totalt kaos. Och det på PS3 för redan 6 år sen.

Det är dags att någon upprepar eller till och med knäcker den bedriften.

Jag anser att det är många spel som har gjort 64+mp bra heroes & generals, planetside mm.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Sille:

Jag önskar att de kunde ge fler än 64 spelare.

Studios har i stort slutat försökt uppnå detta av den enkla anledningen att det inte är speciellt roligt. Förutsatt att man inte gör banan stor och uppdelad nog att det känns som 64/64 eller 32/32 ändå... Och när man kommit till den insikten så känns det rätt ovärt att lägga alla extra resurser på att uppnå samma resultat.

Har bara spelat ett spel som gjort det bra. Och det var MAG till PS3. Men de lyckades riktigt bra.

Vissa skulle kanske påstå att 256 spelare var uppdelat i 4 x 32 vs 32 och sen 16 vs 16 och sist 8 vs 8. Men det var inget som hindrade en grupp från att skita i sitt objektiv och ta sig till en annan del av kartan för att hjälpa till. Mot slutet av banorna var det alltid totalt krig eftersom spelytan minskade med varje avklarat objektiv. Och det märktes att det var 256 spelare.

Ett av de bästa FPS jag spelat och det trots att jag spelar framförallt på PC. Tycker det är mycket konstigt att ingen följt i Zipper Interactives digitala fotspår. De bevisade att det gick att göra med bra flyt och design som gav konstant action samtidigt som det inte bara blev totalt kaos. Och det på PS3 för redan 6 år sen.

Det är dags att någon upprepar eller till och med knäcker den bedriften.

Jag anser att det är många spel som har gjort 64+mp bra heroes & generals, planetside mm.

Nu har jag inte spelat de du nämner så kan inte uttala mig om just dessa. Har dock spelat en del Planetside 2 som är okej. Men allt för ofta blir det en stor zerg mot näst intill tomma baser och balansen på antalet spelare på flera servrar är ofta ett problem. Kunde de fixa det lite så skulle jag gladeligen rekommendera det med då spelet i övrigt är riktigt kul. Men nu snackade vi just antalet spelare.

123
Skriv svar