Blizzard ger dig en dag extra i Overwatch-betan

Robot
Blizzard ger dig en dag extra i Overwatch-betan
Medlem
Blizzard ger dig en dag extra i Overwatch-betan

sweet med tanke på att jag bara hann köra 2-3 timmar igår... grymt spel än så länge. Även om det nog inte blir fullpris-köp för min del. Hade hellre sett att det körde en f2p model / HoTS

Medlem

WOOHOO! Kommer troligtvis inte ha råd med spelet på release så passar på så mycket jag bara kan. Störtkär.

Jag har haft kul men tröttnade. Dock älskade min 8åring spelet o skrattade glatt. Ska köpas!

Medlem

Rätt kul men inte värt priset dom vill ha för det.

Gen
Medlem

Prioriterat DS3 hela helgen men skall tack vare förlängningen lär jag köra det lite ikväll.
Tycker också at 500kr är mycket för den boxade versionen. De 350 som spelet kostar på nyckelsajter är mer överkomligt.

Väldigt bra casual-spel. Matcherna är inte långa och än så länge har jag inte märkt något toxic beteende från andra spelare(kan ha med att man inte ser andra spelares score).

Medlem

Härligt! Har lirat ca 20 timmar sen betan började och jag är helt såld. Otroligt roligt och det är absolut bäst när man kör fullt lag med vänner

Medlem

Är ganska hooked på Overwatch vilket är lite oväntat. Hade inge direkt hype kvar men slutade med att jag beställde Origins ed. Lvl 20 och har fortfarande skitkul i spelet. Finns inge bättre än att dra hem en fet match cam, även om jag kommer sakna alla Legendary skins som jag fått ur loot boxarna.

Medlem

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Jag tycker blizzard gjort helt rätt som tonar ner fokus på poäng och stats då det trots allt är laget som räknas. För ofta spelare springer iväg på ramboäventyr för att maxa sin egen k/d istället för att försöka driva laget till vinst.
Du får i slutet av varje match veta dina stats och hur du förhåller dig till övriga, det räcker.

Dock håller jag med om att det är dåligt att man inte får välja alls vad och vart man vill spela, matchmaking har gått bärsärk. Custom game erbjuder allt detta och många andra fina funktioner men tyvärr lär väl ingen spela det :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker detta är helt underbart spel, nötat på somfan i helgen och extra kul när man är fullt team av polare som lirar.
Sedan kan du alltid ställa in i settings så du ser din score upp till vänster hela tiden om du vill.
Sedan har jag hört att när det släpps och det börjar med ranking så kommer det finnas möjlighet att banna och i o med rankat så väljer folk nog mer efter gruppen för att vinna.

Medlem

Gött då hinner man köra några vändor till ikväll/natt. Kommer sakna Overwatch fram till releasen, haft/har så jäkla kul i betan. Långt ifrån någon toppspelare men i ett bra lag där alla följer objectives och samarbetar blir det oftast riktigt roligt! Givet köp!

Medlem

Dom måste ju släppa En kampanj!

Medlem

Dom har iallafall en hel del balansering att göra innan jag spenderar pengar på det.

Medlem

Tracer och Bastion är ju hyfsat OP. Har nog fått 15-20 play of the game hittills som Bastion. Tracer är den ultimata trollklassen då det är omöjligt att dö om man vet vad man gör.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Rätt kul men inte värt priset dom vill ha för det.

Håller med, därför jag handlar spel på G2A.com för närvarande, brukar alltid ligga 10-20 euro under det vanliga priset.

Medlem

En sak som vissa har uttryckt och som även stämmer för mig, är att det kan ta lite tid att komma in i Overwatch innan man tycker det är roligt. Detta är för att man måste lära sig karaktärerna lite för att veta hur man ska spela dem och spela mot dem. Innan dess kan det vara svårt att uppskatta spelet. Det kan vara bra att veta för nya.

Medlem

Testade betan igår och känslan var/är att TF2 (som jag inte lirat på evigheter) är bättre? Overwatch kändes lite för "arkadigt". Är det bara jag?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dafuq:

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Jag tycker blizzard gjort helt rätt som tonar ner fokus på poäng och stats då det trots allt är laget som räknas. För ofta spelare springer iväg på ramboäventyr för att maxa sin egen k/d istället för att försöka driva laget till vinst.
Du får i slutet av varje match veta dina stats och hur du förhåller dig till övriga, det räcker.

Dock håller jag med om att det är dåligt att man inte får välja alls vad och vart man vill spela, matchmaking har gått bärsärk. Custom game erbjuder allt detta och många andra fina funktioner men tyvärr lär väl ingen spela det :/

Du snackar om saker du inte vet något om.. hur hade CS vart om man tog bort alla match stats? Cs har det och det är mer teamwork än vad det är i detta spel. Folk säger ju inget, bara springer runt och skjuter.

Medlem

Blev helt såld på spelet nu under helgen. Skitkul att lira själv och ännu roligare att lira med vänner. Grafik, animationerna, ljudet(!) känns helt rätt! Blir solklart köp för mig (och de 5 andra jag tipsade). Lirade på PC.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dafuq:

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Jag tycker blizzard gjort helt rätt som tonar ner fokus på poäng och stats då det trots allt är laget som räknas. För ofta spelare springer iväg på ramboäventyr för att maxa sin egen k/d istället för att försöka driva laget till vinst.
Du får i slutet av varje match veta dina stats och hur du förhåller dig till övriga, det räcker.

Dock håller jag med om att det är dåligt att man inte får välja alls vad och vart man vill spela, matchmaking har gått bärsärk. Custom game erbjuder allt detta och många andra fina funktioner men tyvärr lär väl ingen spela det :/

Du snackar om saker du inte vet något om.. hur hade CS vart om man tog bort alla match stats? Cs har det och det är mer teamwork än vad det är i detta spel. Folk säger ju inget, bara springer runt och skjuter.

Det beror helt på vilket spelläge du spelar. Sedan är K/D viktigare i spel med permadöd som CS än i Overwatch där respawn timers är ganska korta. En bättre jämförelse är MOBA's där folk ofta springer runt och tror de gör det bra för att de har en hög K/D ratio eller gjort massa skada, även om de kanske inte alls hjälpt till och är anledningen att man förlorar.

Siffror säger ingenting utan sammanhang. Om du kommer in i en fight för sent när 2 av dina teammates är döda, får en del skada och 2 kills och sen springer iväg medans dina återstående kamrater dör har du inte åstadkommit något. Titta på Battlefield där folk ofta springer runt på sidorna och får kills istället för att ta objectives och sedan tror att de gjort ett bra jobb trots att de förlorar matchen åt laget.

Medlem

Varför tror alla att det kostar 500:- ? Blizzard kanske promotat Origins edition lite för hårt

Vanliga versionen kostar ~370:- direkt från BattleNet.

Sen om man tycker spelet är värt dom pengarna är ju subjektivt såklart.

Skrivet av Skelögd:

Tracer och Bastion är ju hyfsat OP. Har nog fått 15-20 play of the game hittills som Bastion. Tracer är den ultimata trollklassen då det är omöjligt att dö om man vet vad man gör.

Då har nog inte många på det andra laget varit så duktiga, finns många counters mot bastion.

Håller med om att Tracer är sjukt jobbig att spela mot, men att nån klass är OP håller jag inte med om

Medlem

Spelet är ok men det blir snabbt utjatat. Jag trodde det skulle bli lite mer som CS:GO och mindre some Quake.

De har introducerat coola klasser och tanken är väl att man ska spela som ett team men just nu känns det som Quake 3 arena free for all.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dafuq:

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Jag tycker blizzard gjort helt rätt som tonar ner fokus på poäng och stats då det trots allt är laget som räknas. För ofta spelare springer iväg på ramboäventyr för att maxa sin egen k/d istället för att försöka driva laget till vinst.
Du får i slutet av varje match veta dina stats och hur du förhåller dig till övriga, det räcker.

Dock håller jag med om att det är dåligt att man inte får välja alls vad och vart man vill spela, matchmaking har gått bärsärk. Custom game erbjuder allt detta och många andra fina funktioner men tyvärr lär väl ingen spela det :/

Du snackar om saker du inte vet något om.. hur hade CS vart om man tog bort alla match stats? Cs har det och det är mer teamwork än vad det är i detta spel. Folk säger ju inget, bara springer runt och skjuter.

Tack för att du informerar mig om vad jag vet och inte!

Nu påstod jag ju aldrig att K/D och stats inte var viktiga i CS, ett spel som går att vinna på att just döda samtliga motspelare. Jag påstod inte heller att man ska "ta bort alla match stats", det finns massor med stats i Overwatch. Bara inte synliga under pågående match, då folk istället för fokusera på spelet och vad det går ut på.

Jag nämnde heller aldrig CS eller överhuvudtaget påståd att det inte finns sammarbete i CS, ironiskt nog så är jag ett stort fan av den taktik och färdighet som krävs för att ett lag skall fungera i CS.
Trots det verkar du ta mitt inlägg som en attack på just det spelet, får jag fråga varför du känner att du måste försvara CS för att jag kommenterat Overwatch?

Inget jag skrev var heller ett glorifierande av Overwatch, spelet lider av en hel del problem och ett av de större (som jag själv nämnde) är att folk spelar för sina egna stats istället för lagets uppgift. Jag skrev att jag tycker blizzard gör rätt som försöker tona ner individuella stats under matchen och framhäva att K/D inte är det viktigaste. Det betyder inte att deras försök lyckas, vilket betan tyvärr bevisat.

Jag vet inte vad som får dig att vara så otrevlig helt utan grund men skitsamma, förhoppningsvis inser du iom ovan att du överreagerat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad jag tycker många inte verkar tänka på att det är just en beta, spelet är inte släppt än, så det är väl ganska självklart att större delen av matcherna för nya spelare blir just att springa runt och skjuta utan någon riktig taktik. Ingen vet vad som är bra mot vad osv. Man lär ju vänta och se hur det faktiskt kommer att fungera när alla vet vad man gör.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dafuq:

Riktigt dåligt.. kan inte se spelares score wtf.. 500 spänn för detta?? Kan ju inte ens välja kartor eller vilket mode man vill spela.

Jag tycker blizzard gjort helt rätt som tonar ner fokus på poäng och stats då det trots allt är laget som räknas. För ofta spelare springer iväg på ramboäventyr för att maxa sin egen k/d istället för att försöka driva laget till vinst.
Du får i slutet av varje match veta dina stats och hur du förhåller dig till övriga, det räcker.

Dock håller jag med om att det är dåligt att man inte får välja alls vad och vart man vill spela, matchmaking har gått bärsärk. Custom game erbjuder allt detta och många andra fina funktioner men tyvärr lär väl ingen spela det :/

Du snackar om saker du inte vet något om.. hur hade CS vart om man tog bort alla match stats? Cs har det och det är mer teamwork än vad det är i detta spel. Folk säger ju inget, bara springer runt och skjuter.

Tack för att du informerar mig om vad jag vet och inte!

Nu påstod jag ju aldrig att K/D och stats inte var viktiga i CS, ett spel som går att vinna på att just döda samtliga motspelare. Jag påstod inte heller att man ska "ta bort alla match stats", det finns massor med stats i Overwatch. Bara inte synliga under pågående match, då folk istället för fokusera på spelet och vad det går ut på.

Jag nämnde heller aldrig CS eller överhuvudtaget påståd att det inte finns sammarbete i CS, ironiskt nog så är jag ett stort fan av den taktik och färdighet som krävs för att ett lag skall fungera i CS.
Trots det verkar du ta mitt inlägg som en attack på just det spelet, får jag fråga varför du känner att du måste försvara CS för att jag kommenterat Overwatch?

Inget jag skrev var heller ett glorifierande av Overwatch, spelet lider av en hel del problem och ett av de större (som jag själv nämnde) är att folk spelar för sina egna stats istället för lagets uppgift. Jag skrev att jag tycker blizzard gör rätt som försöker tona ner individuella stats under matchen och framhäva att K/D inte är det viktigaste. Det betyder inte att deras försök lyckas, vilket betan tyvärr bevisat.

Jag vet inte vad som får dig att vara så otrevlig helt utan grund men skitsamma, förhoppningsvis inser du iom ovan att du överreagerat.

Jag kunde inte se stats efter match heller ju. Sedan så har ju Blizzard misslyckats ganska totalt om dom försöker få igång mer teamplay, eller att folk fokuserar mer på uppgiften genom att ta bort stats. Det är en enda röra och inte team fokuserat alls ! Cs är ett gott exempel där det är viktigt att fokusera på uppgiften och kommunicera med varandra. Inte som i detta spel där alla bara springer runt och dör, och respawnar på 10 sekunder. Stå och försvara b/a eskortera en npc ta över en punkt. Skulle nog säga att döda spelare är ganska viktigt, så förstår inte varför man inte kan visa upp k/d/a

Medlem

Spelet kommer att bli mer intressant när de börjar med ranks. Just nu känns det bara som ett sandbox spel och det man får kommer inte att överföras till riktiga spelet det känns lite som slöseri med tid.

Medlem

Härligt, gillar spelet mer ju mer jag spelar.
Det var ganska simpelt och kaotiskt när man spelade på låg level men utmaining och teamplay ökar rejält med erfarenhetsnivån på en själv och övriga spelare.

Medlem
Skrivet av Whisp:

En sak som vissa har uttryckt och som även stämmer för mig, är att det kan ta lite tid att komma in i Overwatch innan man tycker det är roligt. Detta är för att man måste lära sig karaktärerna lite för att veta hur man ska spela dem och spela mot dem. Innan dess kan det vara svårt att uppskatta spelet. Det kan vara bra att veta för nya.

Tror det ligger mycket i det du säger. Därför tycker jag personligen Blizzard borde hållit den öppna betan igång i 14 dagar istället för 4-5. Risken är att folk hoppar in när de hade tid i helgen och frustrerat bildat sig en uppfattning som kanske skulle varit annorlunda om de visste att de faktiskt skulle ha tillräckligt med tid på sig att bilda sig en initial uppfattning om vad varje karaktär hade att erbjuda.

Skrivet av CreepyCrawler:

Testade betan igår och känslan var/är att TF2 (som jag inte lirat på evigheter) är bättre? Overwatch kändes lite för "arkadigt". Är det bara jag?

Det är definitivt inte bara du, håller helt med dig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar