Rykte: Battlefield 1-kampanjen har bara sex banor

Robot
Rykte: Battlefield 1-kampanjen har bara sex banor

En komplett lista över spelets achievements ska också ha läckt.

#battlefield-1


Rykte: Battlefield 1-kampanjen har bara sex banor

Just cause 3 har ju bara en bana så....

Medlem

Finns väl få människor som köper ett Battlefield för single player?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Single-player har aldrig varit dess starka sida men sedan Battlefield 3 tycker jag nog den ändå varit bättre än Multiplayer-aspekten trots att kampanjen stank av "AMERICA FUCK YEAH" händelser och citat.

Online-aspekten är bara rakt av kaotisk såvida man inte är en full klan som lirar tillsammans. Kunde inte ha roligt när alla kutar runt som yra höns och skryter om sin K/D Ratio eller vad som nu anses häftigt bland folk.

Det jag minns av Battlefield 2 som gjorde det roligt var hur organiserade vi var. Visst fanns det kaotiska moment där också men ofta var det att spelarna ville samarbeta någorlunda åtminstone för att vinna.

Battlefield 1 kan vara WW2, WW1, Sci-fi, vad som helst men jag tror inte att vi får tillbaka den där Battlefieldkänslan oavsett vilken tidsålder det utspelar sig i. DICE och/eller EA vill ha så många kunder som möjligt inför den första veckan. Jag har svårt att tro att de vågar begränsa sig till vem som ska tycka om spelet.

Jag kanske har fel, kanske har DICE lite ballar av stål ändå. I'm not holding my breath.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Finns väl få människor som köper ett Battlefield för single player?

Jag hade lätt köpt Battlefront om det hade en kampanj

Medlem

Jag ser inte varje "Episode #" som 1 bana, jag tyder det som kapitel och det är inget som säger att episoderna/kapitlen spänner sig över flera olika kartor, även om 6 kartor kan vara fullt tillräckligt om de utnyttjas på rätt sätt.

Edit: MP får gärna ha fler banor än 6, givetvis

Medlem

Kan låta konstigt men jag hoppas att kampanjen är relativt kort, spelade aldrig klart kampanjen i BF3 & 4 då multiplayer lockade mer.

Skulle gilla om det fanns en övergång från singeplayer till multiplayer typ att kriget bryter ut och man slåss vidare.

Medlem

På tal om rykten, det ryktas också om att multiplayer-delen kommer följa samma modell som Star Wars Battlefront - d.v.s. Heroes och Power-Ups.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

På tal om rykten, det ryktas också om att multiplayer-delen kommer följa samma modell som Star Wars Battlefront - d.v.s. Heroes och Power-Ups.

Jag hoppas det förblir ett rykte!

Medlem

Haha alltså jag ska inte hata men dice/ea börjar göra det lätt för mig.

Utveckla era spel mer än 2 år.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Haha alltså jag ska inte hata men dice/ea börjar göra det lätt för mig.

Utveckla era spel mer än 2 år.

Battlefield 1 har utvecklats i mer än 3 år. Kommer inte ihåg var jag läste det, men det är naivt att tro att en spelutvecklare bara har ett projekt på gång, projekt går genom olika faser och hela tiden behövs inte samma uppsättning av människor.

Medlem

Sex stycken bara är väl helt okay enligt mig, hoppas däremot att de bättrat på storleken på slagfälten!

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Haha alltså jag ska inte hata men dice/ea börjar göra det lätt för mig.

Utveckla era spel mer än 2 år.

Har för mig att de berättade att de hade utvecklat spelet i fem år än så länge, vet inte vart du får två år ifrån.

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Vercadi:

Haha alltså jag ska inte hata men dice/ea börjar göra det lätt för mig.

Utveckla era spel mer än 2 år.

Har för mig att de berättade att de hade utvecklat spelet i fem år än så länge, vet inte vart du får två år ifrån.

-Det stämmer Frostbite Engine är från 2008 så 5-6 år

Medlem

Nu blev jag skitbitter! Sen är jag ju satans naiv som tror att BF1 skulle ha en asfet och lång kampanj. Där fick jag...
En av stackarna som enbart skulle köra sp-delen av spelet.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Varför heter det 1? För en som inte är så insatt i BF-serien var det smått förvirrande.

On topic så ser man gärna fler kartor än färre i FPS, personligen. Hoppas de som ser fram emot spelet blir nöjda i slutändan.

Medlem
Skrivet av toern:

Varför heter det 1? För en som inte är så insatt i BF-serien var det smått förvirrande.

On topic så ser man gärna fler kartor än färre i FPS, personligen. Hoppas de som ser fram emot spelet blir nöjda i slutändan.

antagligen för det utspelar sig under första världskriget.

f.ö. kan väl "episoder" vara ett gäng kartor? tänk kampanjer?

Medlem

Kampanjen måste ju inte vara kort bara för att det är få banor?

Medlem

Aj aj, då blir det inget köp


signatur

Meep!

Medlem

Använd era sources att få fram lite mer matnyttigt om vad som görs mot alla fukare istället.
Titta bara på "the division" tog knappt 2 veckor innan det var förstört och enligt nätverksexperter behövs en hel ombyggnad av spelet för att få bort "en del" av skiten...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Aj aj, då blir det inget köp

Hoppes du sköjjer

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av Puscifer:

På tal om rykten, det ryktas också om att multiplayer-delen kommer följa samma modell som Star Wars Battlefront - d.v.s. Heroes och Power-Ups.

Jag hoppas det förblir ett rykte!

Ea och Dice måste vara skapligt dumma i huvudet om så är fallet, med alla prisdrops man sett på spelet så kan det inte sålt efter deras förväntningar.

Avstängd

Detta skulle passa om varje bana är cirka 1-2 timmar lång att klara av.

Då är detta inte illa alls.

Medlem

Det skulle ju utspela sig från flera olika personer och perspektiv.
Det skulle mycket väl kunna vara så att varje acheivment för varje episod är för just avklarandet för den karaktärs SP del.
Istället för en linjär sp så kanske man får valet att spela igenom 6 olika SP delar i egen ordning, där varje är på x antal uppdrag?

Medlem

Bra!
Mer tid som kan läggas på multiplayer delen.

Medlem

Bådar inte gott..Buy a weapon in multiplayer.. ah vi tar det sämsta från BF hardline! Och resten låter väldigt fattigt. Btw om det blir battlefront serverbrowsing blir det inget köp

Medlem

Varför ens ha kampanj? Har 750h speltid i bf3 och 760h i bf4. Aldrig rört kampanjerna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag är extremt orolig för att det kommer bli likt Battlefront.
Spyr om det kommer vara heroes hit och dit...

Medlem

Hmmm "Purchase a primary weapon in multiplayer."

Låter som man ska samla ihop pengar för att låsa upp vapen nu.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Inte för att jag lär spela SP nåt speciellt mycket men längden på banorna måste ju rimglien vara viktigare än mängden...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar