Battlefield 1-trailern krossar Call of Duty

Robot
Battlefield 1-trailern krossar Call of Duty

Om popularitet mäts i Youtube-likes har Battlefield ett groteskt övertag.

#call-of-duty-ghosts, #battlefield-4, #call-of-duty-infinite-warfare


Medlem
Battlefield 1-trailern krossar Call of Duty

Det kan ju vara musikvalen som gjorts...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det kan ju vara musikvalen som gjorts...

D-d-d-d-d-dubsteb!


signatur
Medlem

Passar väl bra att länka till Activision's Reaction To The Battlefield 1 Reveal Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=9fohNO3_1rU

Medlem

Oj herre. Vilken sketen trailer cod hade. Som om den skulle varit över 10år gammal?!

Medlem

EA/DICE prickar in rätt bra med att släppa ww1 spel 2016. Det gamla känns nytt.

Och trailern, så nice!! Vänner som aldrig spelat BF blev hypade, allt verkar gå i medvind för dem just nu ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tyckte bägge trailersarna var tråkiga som satan.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

de tidigare cod var helt ok enligt mig, detta ser ut att bli det sämsta av dem, jag har aldrig hatat cod

Inaktiv
Skrivet av mog2:

Passar väl bra att länka till Activision's Reaction To The Battlefield 1 Reveal Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=9fohNO3_1rU

*F* hahaha

Medlem

Jag gillar ww1 temat. Dock så är det svårt att skapa ett spel med 64 spelare där tusentals egentligen ska lyssna till visselpipan och rusa upp för skyttegraven. Det värsta bf1 kan göra är att skapa detta till ett enmanskrig. COD lockar mig med temat som dragon age hade. Med ett strategibord och lite val att göra.

Medlem

För mig är det helt sjukt att folk hellre "hatar" på cod och hoppas att spelet skall försvinna istället för att glädjas över att eventuellt grymt bf spel är pågång. 99% av kommenterar på trailarn visar att det är lika mycket 12åringar i bf som cod

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag gillar ww1 temat. Dock så är det svårt att skapa ett spel med 64 spelare där tusentals egentligen ska lyssna till visselpipan och rusa upp för skyttegraven. Det värsta bf1 kan göra är att skapa detta till ett enmanskrig. COD lockar mig med temat som dragon age hade. Med ett strategibord och lite val att göra.

Det kommer ju så klart inte vara som ww1, dom sa ju till och med det, att det är roligt>riktigt. Vill man ha en bättre upplevelse om hur det är att ligga ner i 20 timmar och sedan dö så finns ju Verdun på steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja, säga vad man vill om DICE och deras spelsläpp de senaste
åren men de kan I alla fall gör gametrailers. Tänk om spelet någon
endaste gång kunde leva upp till hälften av förväntningarna, det
hade varit en enorm seger.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av abso:

För mig är det helt sjukt att folk hellre "hatar" på cod och hoppas att spelet skall försvinna istället för att glädjas över att eventuellt grymt bf spel är pågång. 99% av kommenterar på trailarn visar att det är lika mycket 12åringar i bf som cod

Tänk om bägge spelen blir bra, vad besvikna många skulle bli


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Kanske är fler än mig som är kräkless på all framtidshittepåteman som har varit senaste åren.

Medlem

blah blah bägge kommer sälja som smör ingen är död ingen är vinnare.

Internet DRAaaaaaaaaamaaaa

Gnällkuk

Känns som DICE gjorde ett bättre val med tema, folk är rätt mätta på framtidsshooters. Hade de valt WW2-tema är jag rätt säker på att de hade fått hälften av dislikes mot nu. Sen älskar väl folk att hata, 70% av alla dislikes är garanterat från folk som aldrig har eller kommer vara intresserade av CoD ändå.

Moder Warfare 2 och WaW var de senaste roliga spelen för min del, men jag är inte heller speciellt imponerad av BF. Bad Company 2 var svinkul men de andra spelen har jag knappt rört.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Jag tänkte ge 1 miljon till en välgörenhet om Infinite Warfare fick flest röster.

Medlem

Herregud så många dislikes CoD-trailern hade! Såg precis den trailern, ser inget direkt som gör den så pass dålig. Jag är inte intresserad av något av spelen oavsett. FPS-spel är inget för mig.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av mog2:

Passar väl bra att länka till Activision's Reaction To The Battlefield 1 Reveal Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=9fohNO3_1rU

*F* hahaha

Fattar inte "F" grejen

Medlem
Skrivet av Gen:

Fattar inte "F" grejen

https://www.youtube.com/watch?v=NfT1XLD51zc

Medlem

Vad exakt är det som är bra med Battlefield-trailern?
Det händer en massa slumpmässiga saker? Check.
Musiken usel? (På riktigt, vad fan är det med folks fascination för seven nation army? folk sjunger halva riffet på fyllan dåligt vart man än går.. gah hatet!) Check.
Grafiken (om det nu ens är in game) är skitnice? Check.

Är det trailern i sig eller själva eran det utspelar sig i som folk diggar? Mtv-klippningen är så överdriven att man knappt hinner få någon uppfattning om vad man ser.
Michael-bay deluxe.

Cod-trailern är klart sämre grafiskt, men inte så uselt att det förtjänar 1,2 miljoner dislikes? (märkligt nog är det i princip lika många likes på BF1-trailern)
Musiken var bedrövligt här med iofs.. om man ändå ska köra på bowie kunde man väl tagit.. I dont know.. Bowie?

Det känns ju lite mer som att det har blivit en uppmärksammad sak att infinite's trailer har många dislikes och därför vill folk gärna hoppa på tåget. Cod-hatet är otroligt märkligt.

Båda trailrarna är klart undermåliga och BF vs COD-debatten är trött och meningslös sedan länge.

Hur bra spelen blir återstår att se.
Blir allra troligast precis som vanligt, köper båda, ångrar mig bittert - spelar quake och längtar tills det släpps något nytt no nonsense FPS.

Veckans fetaste trailer-priset går oavkortat till Dawn of war 3. Där hade vi gåshud deluxe!

Inaktiv
Skrivet av enboomer:

Vad exakt är det som är bra med Battlefield-trailern?
Det händer en massa slumpmässiga saker? Check.
Musiken usel? (På riktigt, vad fan är det med folks fascination för seven nation army? folk sjunger halva riffet på fyllan dåligt vart man än går.. gah hatet!) Check.
Grafiken (om det nu ens är in game) är skitnice? Check.

Är det trailern i sig eller själva eran det utspelar sig i som folk diggar? Mtv-klippningen är så överdriven att man knappt hinner få någon uppfattning om vad man ser.
Michael-bay deluxe.

Cod-trailern är klart sämre grafiskt, men inte så uselt att det förtjänar 1,2 miljoner dislikes? (märkligt nog är det i princip lika många likes på BF1-trailern)
Musiken var bedrövligt här med iofs.. om man ändå ska köra på bowie kunde man väl tagit.. I dont know.. Bowie?

Det känns ju lite mer som att det har blivit en uppmärksammad sak att infinite's trailer har många dislikes och därför vill folk gärna hoppa på tåget. Cod-hatet är otroligt märkligt.

Båda trailrarna är klart undermåliga och BF vs COD-debatten är trött och meningslös sedan länge.

Hur bra spelen blir återstår att se.
Blir allra troligast precis som vanligt, köper båda, ångrar mig bittert - spelar quake och längtar tills det släpps något nytt no nonsense FPS.

Veckans fetaste trailer-priset går oavkortat till Dawn of war 3. Där hade vi gåshud deluxe!

Tror nästan alla dislikes på CoD är "Åh nej inte generic framtidsskit igen med värdelös art style, sen när är CoD att flyga rymdskepp?" och alla likes på Battlefield är "Yes äntligen ett WW1-spel och äntligen en shooter som inte är Modern+ Warfare."

Trailern för BF1 är inte särskilt häftig heller. Men jag misstänker att de inte vill visa för mycket. Det där är inte det häftigaste sättet att visa upp en eldkastare.

Medlem

Jag gillar COD-trailern mer än BF1-trailern.
Och det är väl verkligen nytänk att flyga rymdskepp i COD!?


signatur

autograph

k3m
Medlem

bryr mig inte om nån av de. sen såg ju Battlefield trailern bättre ut än CoD. fast för mig är det inget nytt. CoD är o har varit extremt sunkigt i flera år nu. hoppas folk slutar köpa skiten. finns mycket bättre spel att lägga pengarna på.

Medlem
Skrivet av abso:

För mig är det helt sjukt att folk hellre "hatar" på cod och hoppas att spelet skall försvinna istället för att glädjas över att eventuellt grymt bf spel är pågång. 99% av kommenterar på trailarn visar att det är lika mycket 12åringar i bf som cod

Personligen tycker jag bara det är tråkigt att Activision pissar bort en titel som faktiskt var bra en gång i tiden. Jag har inte spelat CoD sedan jag provade första Black Ops och med största sannolikhet kommer jag inte att röra deras titlar igen om de inte ändrar på sig. Men jag är ärlig när jag säger att det är tråkigt för CoD har gjort andra spel bättre genom konkurrens. Därför hoppas jag att de tar sitt förnuft tillfånga.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Gen
Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Gen:

Fattar inte "F" grejen

https://www.youtube.com/watch?v=NfT1XLD51zc

Jaa, självklart, nu är jag med. Haha vad så smart!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag gillar ww1 temat. Dock så är det svårt att skapa ett spel med 64 spelare där tusentals egentligen ska lyssna till visselpipan och rusa upp för skyttegraven. Det värsta bf1 kan göra är att skapa detta till ett enmanskrig. COD lockar mig med temat som dragon age hade. Med ett strategibord och lite val att göra.

Det kommer ju så klart inte vara som ww1, dom sa ju till och med det, att det är roligt>riktigt. Vill man ha en bättre upplevelse om hur det är att ligga ner i 20 timmar och sedan dö så finns ju Verdun på steam.

Fast riktigt så simpelt var inte första världskriget. Hela idéen av första världskriget som ett skyttegravskrig på det sättet till den nivån är extremt eurocentriskt och på gränsen till att skriva om genuin historia.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag gillar COD-trailern mer än BF1-trailern.
Och det är väl verkligen nytänk att flyga rymdskepp i COD!?

Det är möjligt, men ingen som vill det... eller jo kanske någon ynka procent har efterfrågat framtid och rymdskepp... men den absolut störa basen har efterfrågat WW1 / WW2, vietnam eller något liknande från den stora "krigstiden".
Det skulle helt ärligt vara mäktigt och kul med ett nytt COD som utspelar sig under första eller andra världskriget igen, med ny grafik, ljudeffekter och bort med allt lulul fjant som scorestreaks, attachments & lock-on trams.

Glad att EA/DICE vågar ta klivet och presentera ett första-världskrig med deras förbannat snygga spelmotor och grymma effekter!

Medlem
1
Skriv svar