Overwatch, vad tyckte ni?
Nu när betan är inne på sluttampen (jag kommer inte kunna spela nått imorgon så för mig är den slut) så undrar jag vad ni tycker var bra respektive dåligt?
Kan ni se er spela detta ett år från nu? Tror ni det funkar som tävlingsspel?
Jag ska skriva mina egna tankar när jag inte skriver via telefon så det kommer senare men i det stora hela är jag mest positivt överraskad!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Om du inte visste det redan så har dom förlängt betan med en dag
Jupp jag vet det men med jobb och Stellaris som släpps imorgon så blir det inge mer Overwatch denna beta
Ok ska försöka sammanfatta mina tankar kring Overwatch.
Först och främst är det fruktansvärt finpolerat. Det är ju blizzard så man förväntar sig nästan det men spelet känns bra och flyter riktigt fint. Menyerna är härliga, ljud grafik och musik bra och karaktärerna är fantastiskt väldesignade med sina olika sätt att spela.
En annan sak jag tycker är värt en notis är hur blizzard tonar ner vikten av kill/death. Ingen traditionell Scoreboard och fokus på uppdraget vilket är härligt att se, även om många fortfarande spelar mest för sin K/D och inget annat.
Men jag har aldrig varit något fan av korta intensiva omgångar där man knappt hinner få chansen att ta ikapp en dålig start. Rundorna i Overwatch slutar allt som oftast väldigt fort antingen med att man totalkrossat motståndarna eller fått dyngspö bortom förstånd. Om matcherna var dubbelt eller trippelt så långa så skulle man ha en chans att hämta in en dålig start åtminstone innan rundan är över.
Jag är inte heller förtjust i att man kan byta karaktär hipp som happ under en match. Tyvärr verkar detta vara en grundide och ett av Blizzards sätt att hjälpa till med balansen i spelet då du alltid kan byta till en karaktär som lämpar sig för situationen. Men det är ju det som utgör ett balanserat lag, när man i början ser till att fylla alla tänkbara roller.
Och rent generellt är spelstilarna som erbjuds rätt tråkiga och jag hoppas på något lite mer intressant. CTF i någon form hade vart kul om det görs rätt.
Allt som allt har jag haft riktigt kul de timmar jag lagt i spelet, vilket jag inte trodde innan betan. Det är fortfarande en hel del saker som skulle hindra mig från att spela det aktivt någon längre tid, men när hela spelet är släppt med allt vad det innebär så får vi se hur "competitive" kommer fungera.
Men spelet i sin nuvarande form, om än kul, blir inget som håller mig intresserad någon längre tid.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Satt och tittade igenom menyerna och upptäkte i "Custom game" att man kan ändra bl.a. om det får finnas flera av samma karaktär på ett lag och hurvida man kan byta karaktär eller ej.
Tyvärr så lär väl ingen lira custom game men kul o veta att möjligheten finns iaf.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag hade rätt kul när jag spelade i helgen.
Dock känns det inte som något nytt på något sätt.
Gillar man TDM med lite humorinslag så är detta är mycket bra alternativ.
Skulle kunna summera det som när Apple släpper en "ny iphone"
Det är bara något väldigt väldigt litet som egentligen är nytt, men det är finpolerat, funkar bra och känns trevligt för casual användaren.
...ser hur olika taktiker samt strategier växer sig fram.
Japp. Har börjat tänka på karaktärbyten om en motståndare är övermäktig, för att kunna hantera situationen. T.ex. om motståndarna har en Tracer som äger upp mitt lag så byter jag till t.ex. McCree för att få stopp på slakten.
Eller om mitt lag inte kan pusha en "vagn" ordentligt så byter jag till Reinhardt.
Bara några enkla taktiska byten, men det kommer säkert utveckla sig mycket framöver, när spelet går live.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Om du inte visste det redan så har dom förlängt betan med en dag
Jupp jag vet det men med jobb och Stellaris som släpps imorgon så blir det inge mer Overwatch denna beta
Ok ska försöka sammanfatta mina tankar kring Overwatch.
Först och främst är det fruktansvärt finpolerat. Det är ju blizzard så man förväntar sig nästan det men spelet känns bra och flyter riktigt fint. Menyerna är härliga, ljud grafik och musik bra och karaktärerna är fantastiskt väldesignade med sina olika sätt att spela.
En annan sak jag tycker är värt en notis är hur blizzard tonar ner vikten av kill/death. Ingen traditionell Scoreboard och fokus på uppdraget vilket är härligt att se, även om många fortfarande spelar mest för sin K/D och inget annat.
Men jag har aldrig varit något fan av korta intensiva omgångar där man knappt hinner få chansen att ta ikapp en dålig start. Rundorna i Overwatch slutar allt som oftast väldigt fort antingen med att man totalkrossat motståndarna eller fått dyngspö bortom förstånd. Om matcherna var dubbelt eller trippelt så långa så skulle man ha en chans att hämta in en dålig start åtminstone innan rundan är över.
Jag är inte heller förtjust i att man kan byta karaktär hipp som happ under en match. Tyvärr verkar detta vara en grundide och ett av Blizzards sätt att hjälpa till med balansen i spelet då du alltid kan byta till en karaktär som lämpar sig för situationen. Men det är ju det som utgör ett balanserat lag, när man i början ser till att fylla alla tänkbara roller.
Och rent generellt är spelstilarna som erbjuds rätt tråkiga och jag hoppas på något lite mer intressant. CTF i någon form hade vart kul om det görs rätt.
Allt som allt har jag haft riktigt kul de timmar jag lagt i spelet, vilket jag inte trodde innan betan. Det är fortfarande en hel del saker som skulle hindra mig från att spela det aktivt någon längre tid, men när hela spelet är släppt med allt vad det innebär så får vi se hur "competitive" kommer fungera.
Men spelet i sin nuvarande form, om än kul, blir inget som håller mig intresserad någon längre tid.
Du tamejfan tog vartenda ord från min mun.
Jag som hade tänkt att svara OP på hans fråga!
Det blir nog en runda till innan jag är helt klar med vad jag tycker. (Efter varje session lovar jag mig själv att aldrig röra skiten igen, likväl accepterar jag gruppinvitation kvällen därpå i vanlig ordning...)
Tyvärr känner jag mest frustration över Overwatch. Spelet har jag sett fram emot att få testa länge, men känslan efter en betahelg är rejält besk i smaken. Det känns lite som när Blizzard i WoW började applicera tänket "alla ska mé!", där man inte ens längre behövde lägga manken till för att får loot och framgång. Precis så känns Overwatch för mig. Det är för snällt och för förlåtande. Förutom en totalmiss i initial gruppdynamik (som snabbt straffar sig hårt) döljs allas misstag i ett rosa fluff av total avsaknad av rapportering om individuella prestationer. Fantastiska spelare som genomför pentakills efter pentakills på makalösa sätt, får se sig omsprungna av en "Flavor of the month"-Bastion som råkade ploppa ulti:n i rätt ögonblick. "Play of the game" spelas upp, och majoriteten av fallen är det uppenbart att spelaren bara hade tur när den "fantastiska" sekvensen utspelade sig.
Jag känner mest rejäl frustration över hela spelet, och tackar Valve återigen för alla år med suveräna TF2.
Cptn BaseballBatBoy!
Jag spelade själv för det mesta och tyckte att det var hyfsat kul. Men så fort en polare hängde på så blev det dubbelt så kul. Och när en tredje polare hakade på blev till och med bättre. Så många roliga taktiker och så många roliga moments fick man.
Synd att inte alla mina vänner var intresserade av detta spel, dem har fastnat för cs. Skulle ha älskat att köra 6v6 inhouse med polare eller åtminstone 6 pre mades. Så många taktiker man kan hitta på.
Overall tycker jag att detta är ett spel man ska lira med vänner. Ju fler ju bättre. Men Solo var också kul.
Jag testade precis efter att ha blivit påmind om betan här i tråden.
Jag tyckte det var ett bra finlir med fokus på enkelhet. Detta är ett spel som alla ska kunna ta in och spela direkt rakt upp och ned, och det märks att de har jobbat väldigt mycket med det.
Grafiken är helt OK även om den påminner om den man kan hitta i mobilspel, men det är ingen nackdel om man har en äldre dator.
Kontrollerna är snabba och är man van av MP-spelande och MP-fps så kommer man trivas som fina fisken.
Jag kommer inte köpa det dag 1, men kanske på någon rea.
Satt och tittade igenom menyerna och upptäkte i "Custom game" att man kan ändra bl.a. om det får finnas flera av samma karaktär på ett lag och hurvida man kan byta karaktär eller ej.
Tyvärr så lär väl ingen lira custom game men kul o veta att möjligheten finns iaf.
Med tanke på vilket hett ämne det har varit att begränsa antalet likadana hjältar skulle jag räkna med att Blizzard lägger till det i rotationen av Weekly Brawls.
Weekly Brawls är samma spel fast med särskilda begränsningar eller regler. Jag testade det en gång under betan, och då var regeln att alla spelade som en slumpmässigt vald karaktär istället för att få välja själv. Som jag förstår det är det olika regler varje vecka.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Om du inte visste det redan så har dom förlängt betan med en dag
Jupp jag vet det men med jobb och Stellaris som släpps imorgon så blir det inge mer Overwatch denna beta
Ok ska försöka sammanfatta mina tankar kring Overwatch.
Först och främst är det fruktansvärt finpolerat. Det är ju blizzard så man förväntar sig nästan det men spelet känns bra och flyter riktigt fint. Menyerna är härliga, ljud grafik och musik bra och karaktärerna är fantastiskt väldesignade med sina olika sätt att spela.
En annan sak jag tycker är värt en notis är hur blizzard tonar ner vikten av kill/death. Ingen traditionell Scoreboard och fokus på uppdraget vilket är härligt att se, även om många fortfarande spelar mest för sin K/D och inget annat.
Men jag har aldrig varit något fan av korta intensiva omgångar där man knappt hinner få chansen att ta ikapp en dålig start. Rundorna i Overwatch slutar allt som oftast väldigt fort antingen med att man totalkrossat motståndarna eller fått dyngspö bortom förstånd. Om matcherna var dubbelt eller trippelt så långa så skulle man ha en chans att hämta in en dålig start åtminstone innan rundan är över.
Jag är inte heller förtjust i att man kan byta karaktär hipp som happ under en match. Tyvärr verkar detta vara en grundide och ett av Blizzards sätt att hjälpa till med balansen i spelet då du alltid kan byta till en karaktär som lämpar sig för situationen. Men det är ju det som utgör ett balanserat lag, när man i början ser till att fylla alla tänkbara roller.
Och rent generellt är spelstilarna som erbjuds rätt tråkiga och jag hoppas på något lite mer intressant. CTF i någon form hade vart kul om det görs rätt.
Allt som allt har jag haft riktigt kul de timmar jag lagt i spelet, vilket jag inte trodde innan betan. Det är fortfarande en hel del saker som skulle hindra mig från att spela det aktivt någon längre tid, men när hela spelet är släppt med allt vad det innebär så får vi se hur "competitive" kommer fungera.
Men spelet i sin nuvarande form, om än kul, blir inget som håller mig intresserad någon längre tid.
Du tamejfan tog vartenda ord från min mun.
Jag som hade tänkt att svara OP på hans fråga!
Se där! Då är vi två iaf
Btw, jag är OP och svarade mig själv!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."