Battlefield 1 får gratis DLC-karta

Medlem

Det kommer att bli exakt som Star Wars: Battlefront. På gott och ont.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

"Sammelin ser först lite oförstående på mig och menar att de inte släpper banpaket utan expansioner, med nya vapen och spellägen."

Första expansionen alltså! Och vi får den gratis! Splittrar spelarbasen i endast 7 dagar! Hoppas det släpps många feta spellägen i expansionen också då.

Varför måste de ens berätta det här, man vet ju exakt hur deras dlc-planer ser ut vid det här laget, jag tänker inte hoppa på nån hype för nya bf, tror det blir likadant som senaste spelen trots ny spännande setting, jag hoppas jag har fel men det har bara gått utför med bf och dice tyvärr.

KoP
Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Nej usch, hatar sån här modell.. Det är lätt att göra dlcs när man bara tar en del kartor som man redan har gjort och tänker "detta tar vi 200kr för, lysande idé!".

Splittrar bara communityn och är en lam cash grab.

Hellre ser jag inga battle packs, inget deluxe edition, 20 kartor från starten, EXPANSIONSPAKET som innehåller många mer kartor och eventuellt nya vapen och fordon.

Men hoppar detta, tills dice slutar att mjölka kommer jag inte köpa ett enda battlefield spel.

Kartan är ju gratis för alla. -_-

KoP
Medlem
Skrivet av Mjau123:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Mjau123:

Varför klagar alla på en gratis karta?

Alla kommer ju att få den, bara att de som förbokar den får den tidigare.

"Enligt Origin får alla förbokare sju dagars försprång till "a free map drop""

Helt apropå att splittra spelarbasen.

Okay, så folk blir irriterade på att vara "splittrade" i en vecka?

Om jag ska lira med mina vänner så väljer vi som regel en server alla kan lira på.

Lite osäker på vad EA/DICE vinner på att ge förhandsbokare mappen en vecka tidigare dock.

Dom vill ju locka fler folk till att förhandsboka spelet såklart.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Mjau123:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Mjau123:

Varför klagar alla på en gratis karta?

Alla kommer ju att få den, bara att de som förbokar den får den tidigare.

"Enligt Origin får alla förbokare sju dagars försprång till "a free map drop""

Helt apropå att splittra spelarbasen.

Okay, så folk blir irriterade på att vara "splittrade" i en vecka?

Om jag ska lira med mina vänner så väljer vi som regel en server alla kan lira på.

Lite osäker på vad EA/DICE vinner på att ge förhandsbokare mappen en vecka tidigare dock.

Dom vill ju locka fler folk till att förhandsboka spelet såklart.

Ja självklart vill de det, men det kostar egentligen inte något mer att förhandsboka det, EA är inte direkt kända för pris sänkningar, dem som vill köpa spelet kommer ju köpa det förr eller senare.

Medlem

Det är som att sälja en bil och skriva: "köp nu så ingår ratten på köpet!".

Nej, tack EA. Kan köpa spelet när det faller på rea för 150kr med alla dlc inkluderade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nä, tack. Skippar WW1, och bokar COD i stället.


signatur

autograph

Medlem

Bästa nyheten med BF1 är ju att Cyklar kommer vara ett fordon. Jag vill cykla i skyttegravarna, sitta med på en pakethållare med en kulspruta i näven.

Det gör mig mest exalterad.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag bryr mig inte. Kommer köpa bf+premium eller vad det heter så man få allt.

Battlefield är det enda jag tycker är värt runt 1000lappen! Så många timmar jag spelar så är det värt varenda krona. Längtar

12
Skriv svar