Rykte: Battlefield 1-kampanjen har bara sex banor

Medlem

Good riddance. BF är verkligen inte bra i singleplayer. Bättre att större fokus läggs på multin, helt klart.

Medlem

Kan ju faktiskt vara fler än 1 bana per kapitel

Medlem

Nej, tack.
Bad Company 3, (ja tack).


signatur

autograph

Medlem

Episod är ju inte per automatik = Antal Banor.

Så lite missvisande är det ju.

Tex har ju MGSV 10 Achivements för Missions som dom presenterar som Episoder, men de har ju runt 50 Episoder i spelet.


signatur

Nämen!

Skrivet av Eisenhart73:

Varför ens ha kampanj? Har 750h speltid i bf3 och 760h i bf4. Aldrig rört kampanjerna.

Bara för att kampanjerna inte tilltalar dig betyder det inte att de inte kan tilltala andra. Även om BF har primärt vart multiplayer så finns det dem som föredrar SP framför MP i spelen.

Gnällkuk

Som andra påpekat, vi behöver inte kasta stenar insmorda i bajs i glashus innan vi vet mer om SP. Behöver inte vara speciellt lång om den är välgjord. Om SP är bra och sträcker sig över ca 10-12h är jag nöjd. Har hellre en kompakt och varierande SP-del än ett utdraget scenario där det bara är fler och svårare waves med fiender.

Kärnan i spelet är ändå MP. Hade det varit sex MP-kartor hade jag däremot börjat grymta som https://youtu.be/bgujPDBmAY0


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Vercadi:

Haha alltså jag ska inte hata men dice/ea börjar göra det lätt för mig.

Utveckla era spel mer än 2 år.

Har för mig att de berättade att de hade utvecklat spelet i fem år än så länge, vet inte vart du får två år ifrån.

-Det stämmer Frostbite Engine är från 2008 så 5-6 år

Det säger ju inget om hur länge de har utvecklat spelet

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Finns väl få människor som köper ett Battlefield för single player?

Jag hade köpt battlefield om det haft en proper kampanj med oldschool-tema. Men nej, det kommer ej att hända. Alla resurser går väl åt till att hypa upp spelet nu och förbereda å lura folk att köpa dlc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av tricky:

Som andra påpekat, vi behöver inte kasta stenar insmorda i bajs i glashus innan vi vet mer om SP. Behöver inte vara speciellt lång om den är välgjord. Om SP är bra och sträcker sig över ca 10-12h är jag nöjd. Har hellre en kompakt och varierande SP-del än ett utdraget scenario där det bara är fler och svårare waves med fiender.

Kärnan i spelet är ändå MP. Hade det varit sex MP-kartor hade jag däremot börjat grymta som https://youtu.be/bgujPDBmAY0

Blir antagligen en on-rails kampanj som det varit de senaste åren. Jag tror inte på detta förrän jag sett motsatsen.

Men ja, battlefield är väl primärt för mp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om de bara kunde ta bort all statistik med K/D och sånt utan på sin höjd räkna procent vunna banor skulle det nog kunna bli riktigt kul


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Ravenknight:

Finns väl få människor som köper ett Battlefield för single player?

Jag hade lätt köpt Battlefront om det hade en kampanj

Fast Battlefront är ju inte Battlefield.

Medlem

Köpa vapen...

Får väl se om det blir ett köp ett år efter släppet då flertalet buggar kanske har blivit någotsånär åtgärdade för har ingen lust att gå på samma mina som man gick på med BF4...

Medlem

Hur vet ni att det är ett achievement per bana? Varför kan det inte vara ett achievement per kapitel? Ett kapitel kan ju innehålla flera banor?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

räcker med en episk bana.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

På tal om rykten, det ryktas också om att multiplayer-delen kommer följa samma modell som Star Wars Battlefront - d.v.s. Heroes och Power-Ups.

Gaah, stämmer det så säger jag bara: https://www.escapefromtarkov.com/

6 banor är helt ok långt vad gäller BF. Kort och fläskigt sen är det bara multiplayer som gäller!

Medlem
Skrivet av NympH:

Hmmm "Purchase a primary weapon in multiplayer."

Låter som man ska samla ihop pengar för att låsa upp vapen nu.

Pay to win FTW!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar