VR , flipp eller floppy?

Medlem
VR , flipp eller floppy?

Vad tror ni? Själv baserat på ingenting känns det som det kommer bli gaming branschens dyraste flopp hittills .
Det enda folk kommer vilja göra är att kolla porr i virtuella reality världar.
Men just spel mässigt ligger det nog där med Nintendos powerglove och såna grejer tror jag.
Ursäkta grammatiken då jag är en uggla. Hoppas ni har överseende med detta.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Vad tror ni? Själv baserat på ingenting känns det som det kommer bli gaming branschens dyraste flopp hittills .
Det enda folk kommer vilja göra är att kolla porr i virtuella reality världar.
Men just spel mässigt ligger det nog där med Nintendos powerglove och såna grejer tror jag.
Ursäkta grammatiken då jag är en uggla. Hoppas ni har överseende med detta.

Precis som du säger så baserar du ditt påstående på ingenting.
Men med tanke på vad folk som har testat det har sagt så tvivlar jag på att det kommer floppa. Sen får man också tänka att det är den första VR tekniken som kommer nu, ge det ett par år till av utveckling så.

Medlem

Vill folk kolla porr kommer det bli en succé.
Porren valde vhs och blu-ray när Hollywood valde betamax och hddvd. Väljer porren vr kan jag garantera att det blir en succé.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har ägt både en Oculus Rift Devkit 1 & 2, det är en helt sjuk upplevelse och jag tror att det är ett stort steg i hur vi kommer uppleva många spel i framtiden.Att spela några som helst simulatorer eller spel där man sitter i något spelar utan VR i framtiden för mig finns inte. Eftersom jag redan testat Oculus så har jag nu beställt en HTC vive istället, för se hur den håller sig i jämförelse.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vill folk kolla porr kommer det bli en succé.
Porren valde vhs och blu-ray när Hollywood valde betamax och hddvd. Väljer porren vr kan jag garantera att det blir en succé.

Detta visste jag inte. Hmm..dåså, låt porren visa vägen

Medlem

VR har stor användning utanför spel med, så jag tror inte det kommer att floppa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Av egen erfarenhet (O.R Dk1 och nu O.R CV1) måste jag säga att jag tror stort på detta och har riktigt kul med mitt set. Men smaken är som...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

VR kommer inte att "floppa". Det är möjligt att det inte blir nästa stora plattform som till exempel smartphones blev, men det finns redan och kommer att växa fram en stor marknad för VR. VR är fortfarande en omogen teknik så utifrån det vi ser idag kan vi inte avgöra dess verkliga potential. På 90 talet hade många mobiltelefoner, men det var inte många som kunde förutspå att smartphones skulle bli så stort som det är idag och den nya stora plattformen sedan PCn. Samma sak kan hända med VR dvs. att de första 10 åren når tekniken eller plattformen inte sin fulla potential.

Det är inte många som känner till att AR (Augmented Reality. Google Glass och Microsoft Hololens tex.) marknaden kommer att vara mycket större än VR marknaden så det kan vara intressant att känna till.

http://www.digi-capital.com/news/wp-content/uploads/2015/04/A...

Medlem

Jag menade inom område spel då. Som VR ser ut idag med tunga masker,sladdar och skit . Kanske om några år, men nu kommer det vara flopp tror jag på.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Jag menade inom område spel då. Som VR ser ut idag med tunga masker,sladdar och skit . Kanske om några år, men nu kommer det vara flopp tror jag på.

Tunga? Oculus väger nästan inget. Den har bara en sladd förövrigt - och inbyggda hörlurar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av UggleMannen:

Jag menade inom område spel då. Som VR ser ut idag med tunga masker,sladdar och skit . Kanske om några år, men nu kommer det vara flopp tror jag på.

Tunga? Oculus väger nästan inget. Den har bara en sladd förövrigt - och inbyggda hörlurar

Problemet för mig personligen, är att jag känner mig för avskärmad från det som händer runt mig. Lite som att ha på sig musik i hörlurar på ett föredrag. Hade det funnits något annat än en stor mask och sånt, eller nån slags app som tillbehör som tex, kunde visa text i ett hörne när mobilen ringer eller hemtelefonen osv. Poängen är ju dock att man skall försvinna in i en virtuell verklighet, men det borde finnas "light" versioner med ovanskrivna idéer då.

Annars verkar ju det ganska ball.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av UggleMannen:

Jag menade inom område spel då. Som VR ser ut idag med tunga masker,sladdar och skit . Kanske om några år, men nu kommer det vara flopp tror jag på.

Tunga? Oculus väger nästan inget. Den har bara en sladd förövrigt - och inbyggda hörlurar

Problemet för mig personligen, är att jag känner mig för avskärmad från det som händer runt mig. Lite som att ha på sig musik i hörlurar på ett föredrag. Hade det funnits något annat än en stor mask och sånt, eller nån slags app som tillbehör som tex, kunde visa text i ett hörne när mobilen ringer eller hemtelefonen osv. Poängen är ju dock att man skall försvinna in i en virtuell verklighet, men det borde finnas "light" versioner med ovanskrivna idéer då.

Annars verkar ju det ganska ball.

För min del är det exakt den upplevelsen jag söker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar