Bekräftat – Mass Effect: Andromeda släpps tidigt nästa år

Robot
Bekräftat – Mass Effect: Andromeda släpps tidigt nästa år

Bioware återvänder till stjärnorna i början av 2017.

#nyhetstips


Medlem
Bekräftat – Mass Effect: Andromeda släpps tidigt nästa år

Så oerhört peppad! Har gott om andra spel att lira tills dess förstås.

Medlem

Är det en bråkdel så bra som ME2 var på sin tid så är det värt varje DLC-öre

Medlem

Jag är försiktigt skeptisk till Q1 -17, det blir nästan alltid förseningar. Men oavsett när det kommer så hoppas jag det blir lika bra om de andra delarna. Älskar ME serien, ja alla delar.

Medlem

Har inte speciellt stor förväntan på spelet. Verkar som dom fokuserar på exploration vilket jag inte vill ha i mass effect. Jag är ute efter bra karaktärer, en intressant story samt bra gameplay.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag är försiktigt skeptisk till Q1 -17, det blir nästan alltid förseningar. Men oavsett när det kommer så hoppas jag det blir lika bra om de andra delarna. Älskar ME serien, ja alla delar.

Om EA publicerar så släpps det väl i tid. Oavsett hur klart det är. Är inte det halva deras grej?

Testpilot

Skumt , jag har sedan länge haft noterat att det skulle släppas Q1 2017 ..
Detta är kanske den 100% bekräftelsen att det är den perioden de satsar på.

De får gärna dra ut på släppet lite till och se till att spelet är bra.

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av DeFeCT:

Jag är försiktigt skeptisk till Q1 -17, det blir nästan alltid förseningar. Men oavsett när det kommer så hoppas jag det blir lika bra om de andra delarna. Älskar ME serien, ja alla delar.

Om EA publicerar så släpps det väl i tid. Oavsett hur klart det är. Är inte det halva deras grej?

Senaste Dragon Age blev försenat med ett år. De har lärt sig sina läxor

Medlem

Det skadar inte, har kommit så många spel nu att man ändå inte hinner med alla om det fortsätter i den takten.

Medlem

Sen hoppas jag att dom hugger i och gör ett klassiskt Neverwinter Nights i 1:ans anda.

Medlem

Hoppas på en diversifierad galax med tusentals planeter man kan besöka, med tillhörande häftiga, konstiga och utomjordiska civilisationer, där nya mäktiga uppstickare och glömda intergalaktiska imperium finns att utforska, upptäcka, interagera, intrigera av och med.

Spelet ska självklar ha en spännande och växande rymdopera liknande historia i bakgrunden, där valen spelar roll igen. Nu gärna utan totalt kritvita eller nattsvarta sidor, med mer nedtonande och gärna moraliskt gråa valmöjligheter likt The Witcher. (Ta bort skynket och de PG-13 liknande sexscenerna när ni ändå håller på, för en fade to black skärm vid en "romantisk sammankomst" mellan två människor är helt galet barnsligt!) Kolla bara på vad CD Projekt Red lyckades med att skapa för minnesvärda karaktärer och sidouppdrag i Witcher 3, där ens val faktiskt gjorde en enorm skillnad, i en medeltida värld som kändes både äkta, blodigt, groteskt, hemskt, barbariskt, sexistiskt, rasistiskt, oupplyst och brutalt som Europas medeltid faktiskt var för vanligt folk och inte alls så äckligt politiskt korrekt tillrättalagt som DA världen ofta kändes som. Ta bara uppdragen som kretsar kring The Bloody Baron, de hade fan räckt ett eget spel, så bra är den och det är alltså bara en liten del av spelet!

Alltså begär jag en helt fantastiskt story och minnesvärda uppdrag och karaktärer, där man verkligen går in på djupet av människans psyke och där utgången faktiskt blir helt annorlunda beroende på hur DU välja att handla i slutändan. Ja, plus allt det som gjorde ME så bra då, där spelarens tar rollen som en slags modern Kapten Kirk med allt vad det innebär. Gärna nu med riktiga rollspelsinslag i karaktärsutvecklingen, diversifierade klasser och talanger, utan ett inbyggt och onlinespelande (som faktiskt var rätt ok, men inte som en nödvändig del av ett singelplayer spel) och en jakt på resurser som skulle fått vår världs mest rovgiriga drift och överexploatering av naturresurser att se ut som en barnlek i jämförelse, som dessutom påverkar vad som händer dig och dina val i själva spelet.

Givetvis med nya minnesvärda och patenterat bra karaktärer Bioware fått till inom ME spelen. DA:s karaktärsgalleri är som en trist, svinkall och mulen regntung novemberdag i Bastuträsk i jämförelse med alla häftiga mänskliga och utomjordiska kompanjoner, vänner, fiender och älskare vi fick möta i ME serien.

Det är allt jag önskar och begär Bioware, kan uppfylla mina små krav?

Medlem

Hoppas att planetutforskandet från första spelet är tillbaka (men med snyggare miljöer), sånt är mysigt.

1
Skriv svar