2016 blir ett stort år för Resident Evil

Robot
2016 blir ett stort år för Resident Evil

Åtminstone enligt Capcom. En offensiv storsatsning är att vänta i höst.


Medlem
2016 blir ett stort år för Resident Evil

6an var en katastrof

Medlem
Skrivet av zauii89:

6an var en katastrof

Was pretty bad yup. Men helt "okej" med COOP.

Men remake på RE2, hype!

Medlem

Ja herregud Resident Evil 6 är den största besvikelsen någonsin. Jag spelade två av karaktärerna för ett par veckor sedan och hade inte spelet hetat "RE6" så kunde det varit vilken skräptitel som helst i.

De tog ALLT som var dåligt med femman och gjorde mer av det i sexan. Jag har inte släppt det än. Ser mest fram emot Resident Evil 2 remaken.

Medlem

Själv tycker jag att det gick utför redan efter tredje spelet. Kontrollerna i de gamla spelen är smått katastrofala om man inte kör PS-versionerna, så remakes av dessa tas tacksamt emot.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Var fan är all cool merchandise då? Finns typ ingenting i jämförelse med andra spel/filmer

Medlem

Resident evil 5 är det roligaste spelet nånsin i co-op enligt mig men det kunde lika gärna heta nåt annat.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Själv tycker jag att det gick utför redan efter tredje spelet. Kontrollerna i de gamla spelen är smått katastrofala om man inte kör PS-versionerna, så remakes av dessa tas tacksamt emot.

Den stela kontrollen var ju halva grejen! Det som fick en att göra ner sig själv när en var i fara

Resident Evil 4 rules.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Lard von Bacon:

Själv tycker jag att det gick utför redan efter tredje spelet. Kontrollerna i de gamla spelen är smått katastrofala om man inte kör PS-versionerna, så remakes av dessa tas tacksamt emot.

Den stela kontrollen var ju halva grejen! Det som fick en att göra ner sig själv när en var i fara

Resident Evil 4 rules.

Inte bara stela, utan otroligt klumpiga och på flera sätt ologiska. När man siktar på en fiende kan man inte gå samtidigt tex. RE4 är också bra, men inte lika bra som de tre första. Det var med det spelet som de började gå ifrån problemlösning och gick in på ett mer actionorienterat spår, vilket totalt sabbade alltihop i slutändan.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av laban005:

Resident evil 5 är det roligaste spelet nånsin i co-op enligt mig men det kunde lika gärna heta nåt annat.

Word!

RE6 var uselt även med coop

1
Skriv svar