Star Wars Battlefront 2 släpps redan 2017

Medlem

Svenskar hatar COD, för att det är samma skit varje gång. Men när vårt kära DICE gör samma sak, då är det helt plötsligt okej. Lol.

Medlem

Awesome! Mer Star Wars! Gillar man inte Star Wars kan man ju köpa något annat. Om man inte är en fattig sosse som inte gillar utveckling, som många verkar vara, men då kan man ju köpa en ps2, finns spel att spela för flera år framöver.

Avstängd
Skrivet av ShaqAttack:

Svenskar hatar COD, för att det är samma skit varje gång. Men när vårt kära DICE gör samma sak, då är det helt plötsligt okej. Lol.

I princip alla inlägg i tråden gråter över detta. Ser inte riktigt hur du tolker det som okej. Lol

Avstängd

Jag tror mer på att Battlefront 2 kommer att bli så som vi vill ha det, Battlefield 1 överaskade ju oss stort. DICE är nu tydliga och bryr sig om oss.

Det passar nog bättre till Infinite Warafre hörru du ru.

Ett 2'a spel är knappast mjökning

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Svenskar hatar COD, för att det är samma skit varje gång. Men när vårt kära DICE gör samma sak, då är det helt plötsligt okej. Lol.

Haha exakt. Men vi må ju säga att Dice gjorde ju allt rätt bra. Helt tills någon kom på det där med att det är roligare o tjäna feta cash än o göra roliga spel. Ahwell. Cash always wins

Medlem
Skrivet av phocuz:

Awesome! Mer Star Wars! Gillar man inte Star Wars kan man ju köpa något annat. Om man inte är en fattig sosse som inte gillar utveckling, som många verkar vara, men då kan man ju köpa en ps2, finns spel att spela för flera år framöver.

Dafukk? Så alla fattiga sossar ska nöja sig med o spela PS2?
Hahah. Hoppas du trivs med dina framtida brevlådeföretag! <3

Heja heja kära kapitalism!

Ambassadör
Xbox

Äckliga fanskap.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

Vilket jävla skämt.

varför skämt ?

Medlem

EA slår till igen.
1.Överpris på produkten från start. (nu får man normal edition för 299) Säsongs passet kostar 499 Varför köpa säsongspass till ett spel som är dött och när Nästa "kassako" redan är i påbörjat skede? Vilket skämt.
2.Lite innehåll om man jämför med andra titlar I EA´s portfölj.
3.För ett star wars Battlefront som kom 10 år efter det sista battlefront så fanns inget av det som spelarna tyckte om, ex: Spacebattles.
4.Delade upp spelarna med 3 utgåvor tror jag det var, Normal, Deluxe och Ultimate så bara deluxe /Ultimate kunde lira de nya banorna med varandra om inte Normal edition köpte Map pack.
5. Spelar nivån är så gott som död nu 6 månader efter release:
Currently online players

PC: 3,468 (24h peak: 5,555)

XBOXONE: 5,649 (24h peak: 18,005)

PS4: 15,616 (24h peak: 23,809)

Total: 24,733
http://swbstats.com/

Medlem
Skrivet av Narghal:
Skrivet av Frux:

Tja, lyckas de fylla spelen med bra content så är ju antalet inget problem.

Smaken är ju som baken. Men i min värld så lyckades dom inte ens få till ETT spel ordentligt...

Ja jag håller med. Jag sa inte att Battlefront hade tillräckligt med content.

Inaktiv
Skrivet av Shuriko:

PC: 3,468 (24h peak: 5,555)

XBOXONE: 5,649 (24h peak: 18,005)

PS4: 15,616 (24h peak: 23,809)

Total: 24,733
http://swbstats.com/

Det där var inte många..
Om man utgår ifrån att det där är alla som spelar är det färre online i Battlefront på PC nu än i Company of Heroes 2 eller Mount & Blade: Warband.

Medlem

Inte tycker jag att battlefront var så dåligt =/ fordonssystemet var ett skämt men annars hade jag riktigt kul med det!

Medlem

Jag har kommit på varför det här händer. Man försöker helt enkelt simulera ett maskingevär med spelsläpp som ammunition.

Medlem

Äger inte ea bioware? Hur kan inte ett nytt kotor utannonserats än? Tom dumma ekonomiansvariga pampar på ea måste fatta att de inte kan besluta nytt spel grundat på hur det gick för mmo-satsningen.

Alla (typ) vill ha ett rejält single player. Hellre nytt kotor än Andromeda alla dagar i veckan.

Medlem

Utan en Singleplayer så är det återigen ett totalt hype som blir en downer..

Hoppas att de denna gång ser till att det finns en story att spela

Medlem

Och folk kommer att köpa det igen och igen och igen och igen....

Medlem

Låter toppen!! Dices Battlefront spel är mitt absoluta favorit spel i alla kategorier så jag klagar inte!
Och ett nytt Star Wars spel per år gör ju absolut ingenting. Hoppas 1313 får se sitt ljus!

Medlem
Skrivet av ubn87:

Äger inte ea bioware? Hur kan inte ett nytt kotor utannonserats än? Tom dumma ekonomiansvariga pampar på ea måste fatta att de inte kan besluta nytt spel grundat på hur det gick för mmo-satsningen.

Alla (typ) vill ha ett rejält single player. Hellre nytt kotor än Andromeda alla dagar i veckan.

MMO't lever och frodas. Efter de gick F2P så ökade spelarbasen markant, samt säljer de kosmetiska grejer som tokar.

Visst, det är inget WoW, men det är inget utom WoW så jämförelsen haltar.


signatur

I drank what?

Medlem

The milking has begun...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

The milking has begun...

The milking has begun, 11 years ago...

EA köpte DICE samt efter BF2...

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Jag tror mer på att Battlefront 2 kommer att bli så som vi vill ha det, Battlefield 1 överaskade ju oss stort. DICE är nu tydliga och bryr sig om oss.

Det passar nog bättre till Infinite Warafre hörru du ru.

Ett 2'a spel är knappast mjökning

Med tanke på hur Tunt och Tomt Battlefront var och är, så skulle jag kalla det mjölkning att redan släppa ett nytt spel. För det låter ganska tydligt som att det inte är en expansion dom siktar på. Dom har väl inte ens satt igång DLC pumpen på Battlefront 1 än, så att redan tjöta om nytt. Jorå, räkna med att EA kommer mjölka Star Wars så mycket dom bara orkar så länge dom har kontrakt med Disney. Kommer och se enormt med Star Wars spel etc. Det är väl det nya Modern Warfare.

Btw, DICE lyssnar? En rungande majoritet ville ha WW2 i de flesta polls som gjordes runtom på nätet, nästintill alla jag sett har varit över 50 % på WW2 runt 10-14 % WW1. Folk har ju bokstavligt skrikit om WW2 Battlefield, se på de två projekten på kickstarter som skulle försöka gå dit. Dom talade ett tydligt språk med intresset som genererades. Så, nja. Visst var WW1 lite mera på tapeten när de kanske började utveckla Battlefield 1, men samtidigt så har folk skrikit om ett Bad Company 3. Dom lyssnar, men dom lyssnar lite för sent.

Är jag den enda som inte är sådär jätte överraskad av Battlefield 1 i WW1? Jag har oro´s moment så det skriker om det tack vare de inte visade eller vågade prata direkt mycket om spelet. Kanske har de "lärt" sig en hel del om Battlefront utveckligen och Eldkastare, Tunga Rustningar, Zeppelinare, Battleships är Hero pickups? Huu. De bashar COD för att inte våga visa Gameplay i sin trailer sen visar de noll och väldigt lite info i sin egna? Vi får vänta tills runt E3. Jodu, det känns som det var nervositet och de vågar inte visa för mycket innan Gameplay demo så det vet vad de ska visa och inte visa där för att genera hype. En tease, ett test.

Nej, jag är starkt skeptiskt tills motsatsen bevisats.


signatur

Nämen!

phi
Medlem

Tack men nej tack.

12
Skriv svar