Civilization VI utannonserat – släpps i höst!

Robot
Medlem
Civilization VI utannonserat – släpps i höst!

Well played Firaxis/2K!
Jag som har lyckats dra ner lite nu när jag passerat 1000 timmar i femman. Kommer mitt umgängesliv att överleva en ny version?

Medlem

Installerade precis Civ V igen efter att ha kikat på trailern.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Så extremt mycket bra spel som släpps i år så man blir nästan lyrisk. Får ta tjänstledig ett år....

Nu ser jag fram emot hösten som fan!

Medlem
Medlem

Nu ångrar jag att jag köpte Stellaris igår men jag får nog säga att jag är mycket besviken på att ännu ett spel lägger sig till med Pixar-looken, det känns smått motbjudande att se det i Civilization.

Medlem

Någon som vet vem som är Designer?
Sen verkar det vara fel i spelinformationen på fz, står "Förläggare: 2 Bad Design". Ska det inte vara 2K?

Medlem

Gillar verkligen inte dess grafik

Förövrigt släpps den på samma dag som Battlefield 1...inte bra ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför skulle jag vilja köpa Civ 6 med en Steam Controller? Märklig kombination...

Medlem

vågar inte ens skaffa detta, vet hur lätt jag fastnade i femman. Spelade några dagar i rad efter jag fick varenda civilization från humblebundle och toknötte femman då ett par dagar i sträck i vintras.

Mja kanske i framtiden

Medlem
Skrivet av Ahris:

Nu ångrar jag att jag köpte Stellaris igår men jag får nog säga att jag är mycket besviken på att ännu ett spel lägger sig till med Pixar-looken, det känns smått motbjudande att se det i Civilization.

Jag håller helt med dig! Det första jag tänkte var att det ser ut som ett spel för mobilen eller tablets, som Clash of Clans... :'( Var är kreativiteten? Är det här utvecklingen av Civ 1-5?! hmm... well, jag får väl börja gilla Clash of Clans då...

Gnällkuk

Hmm... jag hade nog föredragit om de gett varje spel lite mer tid istället. Femman var helt okey när det släpptes men var inte förrän första DLCet kom som det blev riktigt bra. Lite samma känsla har det varit med rymdhistorian även om den inte gick igenom samma metamorfos efter tillägget. Nu tillkommer det väl förhoppningsvis mer nyheter men det var ju knappast något nytt mindblowing direkt.

Spelet kommer garanterat vara kul och man blir sittandes typ tre timmar för länge med ”bara en tur till...” som vanligt *suck*. Frågan är bara om man t ex kan motivera någon att köpa det som inte är Civ-torsk framför Civ 5 med tillägg? Nu känns det ju spontant mer som Civ 5 HD remake typ…


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Så...ytterligare neddummat med töntig grafik och styrs med handkontroll?

Det låter som om det kan kvitta. (Då har jag spenderat 1000-tals timmar med serien sedan Civ 1)


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Varför skulle jag vilja köpa Civ 6 med en Steam Controller? Märklig kombination...

Varför är det en sån märkligt kombination? Du är väl medveten om att det existerar människor som faktiskt tycker om att spela pc spel med handkontroll?

Medlem

Jag tycker det ser jättecharmigt ut.

(Sean Bean i trailern dessutom, betyder det att vi får Boromir som berättarröst i spelet?)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Detta är rätt sätt att annonsera ett nytt spel!

Medlem

Oj så trevligt!
Läge att pensionera PS4an och skaffa en ny dator till hösten då.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag tycker det ser jättecharmigt ut.

(Sean Bean i trailern dessutom, betyder det att vi får Boromir som berättarröst i spelet?)

Lite jobbigt om han dör mitt under en mening.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag tycker det ser jättecharmigt ut.

(Sean Bean i trailern dessutom, betyder det att vi får Boromir som berättarröst i spelet?)

Nej nej, det här är sättet de visar att samtliga historiska karaktärer är riktiga - Sean Bean spelar alla karaktärer i hela spelet, då vartenda karaktär är dömd att dö.

Avstängd

Alltså är ordet Sied Miers som Tom Clancys spelen med det namnet en vis person av nåt slag?

Medlem
Skrivet av isma:
Skrivet av Ahris:

Nu ångrar jag att jag köpte Stellaris igår men jag får nog säga att jag är mycket besviken på att ännu ett spel lägger sig till med Pixar-looken, det känns smått motbjudande att se det i Civilization.

Jag håller helt med dig! Det första jag tänkte var att det ser ut som ett spel för mobilen eller tablets, som Clash of Clans... :&#039;( Var är kreativiteten? Är det här utvecklingen av Civ 1-5?! hmm... well, jag får väl börja gilla Clash of Clans då...

Jag kan bara instämma. Stort fan av spelserien (tycker 4:an är bäst), men det här ser inte bra ut alls! Samma grafik som ett mobilspel säger mig mycket mer än att det bara blir fult.
Det verkar inte ha någon charm alls och det har antagligen genomgått en mycket större förenkling (fördumning?!) än femman gjorde kontra fyran. Oroväckande...

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Alltså är ordet Sied Miers som Tom Clancys spelen med det namnet en vis person av nåt slag?

http://lmgtfy.com/?q=Sid+Meier

Medlem

Ja... det känns som att det räcker med att se grafiken för att inse att det här spelet har valt helt fel väg. Tråkigt!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Ja... det känns som att det räcker med att se grafiken för att inse att det här spelet har valt helt fel väg. Tråkigt!

Eller att vi helt enkelt blir äldre och att det görs för att tilltala en yngre publik. CIV om nått handlar väl inte om grafik?

Medlem

Jaha vad ska man tro om detta?

Trots att jag tycker att Civ V har massor med brister har jag spelat det en hel del så intresserad är jag helt klart. Blev enormt besviken på Beyond Earth, snacka om att de missade chanser med det spelet. Först av allt vill jag se ett bättre multiplayerstöd, när V släpptes var det nästan obefintligt, inga animationer, ingen diplomati (WTF) och det har t.ex. aldrig gått att spela multiplayer med moddat spel (officiellt, det finns lite tricks runt detta men det ska fan inte behövas för ett modernt spel som använder sig av Steam Workshop). Rena idioti-grejer.

Grafiken känns som ett steg mot "mobil-spel" riktning och känns spontant helt fel ute, bra att de behållit hexagonerna och en-enhet-per-tile dock. Jag vill även se större skillnader mellan civilisationerna, en enhet och en byggnad av 100 stycken är alldeles för klent. Den för mig spelmässigt största negativa aspekten av Civ V är att spelet tappar så väldigt i tempo vid ungefär 2/3 av spelet och det i princip redan då är klart vem som vinner, bara o mata på - AI:erna förmår inte samarbeta mot en klar ledare. AI:n i stort lämnar mycket att önska, den kan stå med en närstridsgubbe utan andra trupper i närheten och bara låta min stad skjuta den i småbitar eller anfalla en befäst stad med en bågskytt och två klubbgubbar.

Men jag gissar:
- De tar bort religion och ideologierna - för att återintroducera de senare med expansioner / DLC.
- Alla Civ är likadana förutom färg och en eller två gubbar som skiljer lite lite lite från originalvarianten.
- AI:n lär sig inget alls utan får istället bonus / fusk resurser på högre svårighetsgrader.
- Statiskt teknologiträd som ofta leder till "samma-strategi-är-bäst".

Man får väl se...

Medlem

"- De tar bort religion och ideologierna - för att återintroducera de senare med expansioner / DLC."

Ja, dom startar väl alltid om från "vanilla" för att släppa nytt som expansioner. Det om nått kommer att kännas trist att gå till när man spelat hela 5:an så länge. Men samtidigt skulle jag inte vilja att dom bara lyfter mekaniken rakt av från 5:an.

Medlem

Var en av de bästa Trailer´s jag sett på länge! Mycket filmisk och fräck!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Brain:

Ja... det känns som att det räcker med att se grafiken för att inse att det här spelet har valt helt fel väg. Tråkigt!

Eller att vi helt enkelt blir äldre och att det görs för att tilltala en yngre publik. CIV om nått handlar väl inte om grafik?

CIV handlar om vår historia, ett spel som är så djupt rotat i vår verklighet passar inte som disneykomedi.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Brain:

Ja... det känns som att det räcker med att se grafiken för att inse att det här spelet har valt helt fel väg. Tråkigt!

Eller att vi helt enkelt blir äldre och att det görs för att tilltala en yngre publik. CIV om nått handlar väl inte om grafik?

CIV handlar om vår historia, ett spel som är så djupt rotat i vår verklighet passar inte som disneykomedi.

Hmm, det var ett bra argument. Men jag anser fortfarande att CIV är ett spel där grafiken spelar väldigt liten roll. Och kolla bara på CIV IV, det skiljer sig mycket mindre i art-direction från VI än V.

Medlem

Såg trailern och blev sjukt taggad! Älskar Civilization! Sen såg jag screenshotsen... Det här ser ut att gå i helt fel riktning som många andra säger. Nej, spelet handlar inte om grafik men att de ändrar det till att se ut såhär gör mig väldigt skeptisk. Påminner mer om Civlization Revolution som kom till konsoller för typ 10 år sedan än något av de andra spelen. Känner mig lite dragen vid näsan, tyvärr

Civ Revolution som referens:

123
Skriv svar