Rekordmånga spelade Overwatch-betan

Robot
Rekordmånga spelade Overwatch-betan

Blizzard kan ha ännu en succé på gång.

#overwatch


Geeks Gaming
Rekordmånga spelade Overwatch-betan

Jag gillar spelet och har förbokat de. Dock gäller de att blizzard uppdaterar spelet och släpper nya banor och heroes typ var varannan månad

Jyu
Medlem

Tyckte spelet var bättre än förväntat. Bra spel om du bara vill in och lira lite med vänner och poppa några flaskor öl.

Medlem

Fastnade helt för spelet. Spelade som Reinhardt nästan hela tiden. Var inte fel att se så här kunglig ut heller (:

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag gillar spelet och har förbokat de. Dock gäller de att blizzard uppdaterar spelet och släpper nya banor och heroes typ var varannan månad

Nya hereos kostar pengar

Medlem

Sitter bokstavligen och bara väntar på min fritid till att det ska släppas, finns inget annat som hjälper.

Medlem

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Jinxswe:

Jag gillar spelet och har förbokat de. Dock gäller de att blizzard uppdaterar spelet och släpper nya banor och heroes typ var varannan månad

Nya hereos kostar pengar

Blizzard har sagt att nya heroes och maps kommer va gratis. Gissar att mindre content-patchar kommer va gratis och att de kanske har större expansioner som kommer att kosta. Men fortfarande oklart exakt hur de har tänkt sig.

Gen
Medlem

Spelet är riktigt skoj men de tog verkligen i med prissättningen. 500kr för ett PC spel är riktigt mycket (om man vill ha den boxade versionen).

Medlem

Hade jäkligt skoj faktiskt, känner dock att Blizzard försöker baita mig, låste upp 4 orangea skins på min korta tid med betan.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Jätteroligt, och så kostar det lite pengar...stackars!

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Fastnade helt för spelet. Spelade som Reinhardt nästan hela tiden. Var inte fel att se så här kunglig ut heller (:

http://i.imgur.com/VPBj46K.jpg

Tråkigt nog får man ej behålla upplåsta saker från betan.
Fick pirat skinnet för Torbjörn och nu måste jag ha den ohyggliga turen igen :'(

Medlem

Hade väldigt roligt med betan. Kändes välpolerat dessutom


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet är riktigt skoj men de tog verkligen i med prissättningen. 500kr för ett PC spel är riktigt mycket (om man vill ha den boxade versionen).

Håller med, priset vart rätt saftigt. Spelar ingen roll egentligen, med tanke på hur kul jag hade under betan så är det värt det. Kan få boxade för 456...tänkte boka en själv.

Medlem

Känner mig faktiskt lite tom i väntan på releasen. Förköpte för sent så fick ingen "prerelease" kod. Men spelet är helt klart ett av de bättre fps shooters jag rört sen MW2 och Black ops 2 imo. Börja nästan undra om jag växt ur fps spelen men hade riktigt kul i Overwatch. Ska ladda med en box vin, lite ost/kex och boka om lite möten, stänga av nallen när servrarna drar igång igen.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Walter Bishop:

Fastnade helt för spelet. Spelade som Reinhardt nästan hela tiden. Var inte fel att se så här kunglig ut heller (:

http://i.imgur.com/VPBj46K.jpg

Tråkigt nog får man ej behålla upplåsta saker från betan.
Fick pirat skinnet för Torbjörn, tråkigt att man inte får behålla dom

Exakt det som störde mig lite med, fick Young Hanzo, Ribbit Lucio och en mängd rare skins och grymma victory poses etc. Bara nöta om.

Medlem

Väldigt tråkigt spel detta var. Hade dock heller inga förhoppningar. Inget köp.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

f2p med tusentals microtransaktioner? Är lite kul, jag satt senast igår och diskuterade med folk som skydde f2p som pesten. Själv föredrar jag pay2play då det finns betydligt fler misslyckade f2p spel. Men båda koncepten kan funka bra. HoTS tycker jag funkar riktigt bra som f2p.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Medlem

Haha, det är så dyyyyrt. Eller? Förstår inte gnället. Köpa 21 Heroes för 10 euro styck är dyrt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tyckte också att spelet var över förväntan, men osäker på om det är värt pengarna vid release så kul är det inte att spamma quick match med väldigt få gamemodes.

skulle vilja se det modet som insurgency kör på rankat.
förstår att "CS mode" planta bomb ingen respawn inte skulle fungera så bra men tror Insurgency har en fin balans för att få folk att vara lite mer försiktiga. lite mindre zerg helt enkelt skulle vara trevligt.

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Medlem

Jag älskade spelet! Har väntat länge på att få testa det så det blev en hel del nötande under betan med mina vänner. GIvet köp för mig och många av mina vänner!

Skrivet av Grimster:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Förklara gärna vad jag missat då jag spelar med min son, vänner och vi använder tex skype? "Eller nåt."

Medlem

Spelet var helt klart över förväntan för min del. Jag köpte den billiga versionen nästan direkt. 59.99 är det dock inte värt enligt mig. 39.99 helt klart värt.

Dock så var jag en utav de spelare som drabbades utav hårdcrash buggen. Dvs Overwatch gjorde något som hårdcrasha datorn helt slumpmässigt så bara en reset funkade. Gillade inte den delen men annars var spelet bra.
Blizzard vet om att många har haft detta problem så de vet att det är deras spel som är problemet i detta fall med just detta problem. Och inte något annat. För hade det varit något annat så skulle andra spel också hårdcrasha datorn vilket de inte gjorde för i princip någon spelare som fick detta problem.

Jag kan bara hoppas de fixar problemet. 3/5 pga. det problemet. Men det är en beta så
notis: Och vem fan kan inte älska när Torbjörn skriker MOLTEN COOOOOOOOOOOOOOORE!!! och allt bara dör runt en


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv
Skrivet av Grimster:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Mycket roligare att sitta ett helt lag på teamspeak och snacka taktiker än att spela med randoms och hamna med folk som envisas om att spela widowmaker trots att de har kass aim. D:

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Kan tänka mig att man blir lite snål när ett spel kommer med mängder av mikrotransaktioner och ändå säljs till fullpris.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Kan tänka mig att man blir lite snål när ett spel kommer med mängder av mikrotransaktioner och ändå säljs till fullpris.

Så länge det bara säljs skins och liknande som inte påverkar mitt spelande har jag inga problem med att betala fullpris för ett spel.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Grimster:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Mycket roligare att sitta ett helt lag på teamspeak och snacka taktiker än att spela med randoms och hamna med folk som envisas om att spela widowmaker trots att de har kass aim. D:

Är det inte så man får bättre aim genom att träna?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar