Lisa Miskovsky byts ut mot Chvrches i Mirror's Edge: Catalyst

Robot
Lisa Miskovsky byts ut mot Chvrches i Mirror's Edge: Catalyst
Medlem
Lisa Miskovsky byts ut mot Chvrches i Mirror's Edge: Catalyst

Still Alive är ju oerhört svårslagen och ägde den nya låten rätt hårt. Men givetvis måste man ha en ny låt, och Chvrches fungerar absolut bra. Även om det hade behövts lite mer nyanser i låten och kanske lite mer tryck när den sätter igång.

Medlem

Jag själv föredrar CHVRCHES, mest för jag är aktiv lyssnare sedan tidigare.

Medlem

Still Alive no contest.

Medlem

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Medlem
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Det är fortfarande ett U, men ett romerskt. Men visst, det är väl inte många som fattar det idag.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Väldigt bra!

Medlem
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

En snabb google-sökning visar att det är en romersk stavning.
("Chvrches (pronounced and written as "churches" in Roman form and stylised as CHVRCHΞS)")

On topic: Gillar den nya låten men Still Alive har lite mer "oomph" i sig. Kändes inte som att Warning Call kom igång riktigt.

Medlem

Disrespect! Lisa Miskovsky föralltid!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Jag utgår ifrån att förutom den romerska kopplingen så anspelar "Chv" på det brittiska slangordet "Chav" som är ett derogatoriskt epitet för folk med en vis stil. Någon sorts blandning emellan hipster och hiphoppare. Eller en "Kicker", för dom som minns den grejjen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chav


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Får inte alls samma känsla av hur världen i ME är med Warning Call. Still Alive är betydligt mer passande och skapar en helt annan atmosfär kring staden och karaktärerna.

Buuu =P

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka egentligen? Spontant tycker jag titellåten med Chvrches matchar rätt dåligt mot musikstilen som Solar Fields satt, därför tycker jag Still alive är bättre. Dessutom är Lisa Miskovsky bättre sångerska än Lauren Mayberry. Visst är det olika genres, men jag föredrar Lisas sätt att sjunga. Det här blir lite för mycket "fjortispop", både text och musikmässigt.

Medlem

Schyst trudelutt.

OML
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Får inte alls samma känsla av hur världen i ME är med Warning Call. Still Alive är betydligt mer passande och skapar en helt annan atmosfär kring staden och karaktärerna.

Buuu =P

Jag håller med, jag tycker att den nya låter som vilken poplåt som helst, rätt tråkig. Still alive passade oerhört bra in på temat (det dystopiska ) för staden och spelet och stilen.

Medlem

Den nya låten sög ju inte lite i jämförelse.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Båda låtarna ungefär lika skräp.

sta
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Det är fortfarande ett U, men ett romerskt. Men visst, det är väl inte många som fattar det idag.

De bytte ut 'U' till 'V' för att underlätta sökningar läste jag någon gång. Det blir mer unikt.
Väldigt bra band, rekommenderas!

Medlem

Gillar Chvrches sedan innan och även om låten var bra kändes den lite som "en vanlig låt".

Medlem

Gillar Lisa Miskovsky men "Still Alive" är rätt kass.

Chvrches låt va jävligt najs dock!

Medlem

Neeeeeeeeeej!!!!!

Medlem
Medlem

Visst, den nya låten var absolut inte dålig. Men det är fan skandal att man inte låter Lisa leverera igen med tanke på vilken hit den förra var. Avgå alla.

Medlem

Blev totalt förvirrad. Tänkte vad ung Lisa Miskovsky ser ut. Sen läste jag texten och såg att det var för snart 8 år sen som låten gjordes Förövrigt har jag bara spelat en demoversion av Mirror's Edge när det kom ut så jag visste inte att den här låten existerade

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Det är fortfarande ett U, men ett romerskt. Men visst, det är väl inte många som fattar det idag.

Du menar latinskt. Men det är det inte många som fattar idag.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Båda Låtarna är bra men om man ska jämföra dom som maskot(?) till ett spel är nog Still Alive bättre

Still Alive gav en stark episk känsla vilket gjorde den väldigt bra till trailers och liknande.

Warning Call kändes mer som musik man har på en fest då den har mer dunka dunka i sig och saknar den episka biten.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:
Skrivet av telison:

Chvrches är ju ett otroligt bra namn. Typ, vi tar ett vanligt ord, så byter vi ut en bokstav så det inte går att uttala, fast egentligen inte för vi berättar sen för folk att det uttalas precis som att vi inte bytte ut bokstaven!

Där satt den, så kör vi!

Det är fortfarande ett U, men ett romerskt. Men visst, det är väl inte många som fattar det idag.

Du menar latinskt. Men det är det inte många som fattar idag.

Romarna använde latin och eftersom du förstod vad jag menade så verkar det inte spela så stor roll.

Jag menade inte sista biten som en förolämpning. Jag menade att det inte är helt uppenbart för de flesta idag, så av den anledningen så kanske det inte är ett bra val.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Corewin:

Båda Låtarna är bra men om man ska jämföra dom som maskot(?) till ett spel är nog Still Alive bättre

Still Alive gav en stark episk känsla vilket gjorde den väldigt bra till trailers och liknande.

Warning Call kändes mer som musik man har på en fest då den har mer dunka dunka i sig och saknar den episka biten.

Episk? Verkligen? I mina öron låter Still Alive precis så "episk" som all annan popmusik...

Medlem

Efter att ha knarkat låten så älskar jag den... Hm.

Medlem

att fråga vilken låt som är bäst är lite som att fråga om blommor eller katter är finast.

personligen gillar jag den nya låten väldigt skarpt.

Medlem

Har någon här på redaktionen att tacka för min introduktion till CHVRCHES, kan ha varit Calle via sin blogg, grymt band!

Kan inte kommentera låten än då jag inte har möjlighet att lyssna på den just nu men Miskowskys "Still Alive" är riktigt bra tycker jag så det ska bli spännande att se om CHVRCHES kan toppa den.

1
Skriv svar