Rekordmånga spelade Overwatch-betan

Medlem

Ett riktigt, riktigt roligt casual-lir!

Det kommer aldrig att slå TF2 om vi snackar competitive men jag tror inte folk tänker lira Overwatch för competitive heller.

Har redan förbokat så klart!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ett riktigt, riktigt roligt casual-lir!

Det kommer aldrig att slå TF2 om vi snackar competitive men jag tror inte folk tänker lira Overwatch för competitive heller.

Har redan förbokat så klart!

Med tanke på hur enormt långsamma Valve är med att rulla ut sitt competetive mode till TF2 så tror jag Overwatch har en chans att hinna först. Dock slår mig inte något av spelen som särskilt anpassade för att lira professionellt, även om jag själv har varit lite sugen på att pröva på highlander (9v9, en av varje klass).

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Grimster:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Mycket roligare att sitta ett helt lag på teamspeak och snacka taktiker än att spela med randoms och hamna med folk som envisas om att spela widowmaker trots att de har kass aim. D:

Är det inte så man får bättre aim genom att träna?

Jo visst, men de är inte så roliga att ha i laget.

Medlem

Längtar som bara fan till den 24:e! Overwatch är det bästa FPS:et jag spelat på flera år. Har försökt återvända till andra spel som League of Legends men kan inte riktigt ha roligt i det längre nu efter jag testat Overwatch. Är så jäkla glad att ha fått chansen att prova det.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Skelögd:

Ett riktigt, riktigt roligt casual-lir!

Det kommer aldrig att slå TF2 om vi snackar competitive men jag tror inte folk tänker lira Overwatch för competitive heller.

Har redan förbokat så klart!

Med tanke på hur enormt långsamma Valve är med att rulla ut sitt competetive mode till TF2 så tror jag Overwatch har en chans att hinna först. Dock slår mig inte något av spelen som särskilt anpassade för att lira professionellt, även om jag själv har varit lite sugen på att pröva på highlander (9v9, en av varje klass).

Competitive har funnits sedan TF2 släpptes. Det finns däremot inget matchmaking system med ranker.

För övrigt så är TF2 EXTREMT anpassat för competitive. Om vissa vapen är bannade så är det till och med mer anpassat än självaste CS:GO.

Tier 1-tier 3 lagen i CS:GO är inte ens i närheten av att vara lika skickliga som Division 1-3 lagen i TF2.

Personligen så kan jag inte ens komma ur Division 5 i TF2, medan jag just nu kör högrankade matcher med samma polare i både ESEA och FACEIT.

Så länge vissa vapen är bannade så är det bara Quake som är i samma liga som TF2s competitive.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Mammsen och pappsen? Gg härskarteknik.

Men, det har inte med kostnaden i sig att göra, utan principen. Visst, som jag sade så fann jag spelet fantastiskt kul och underhållande men just nu, i det stadiet spelet befinner sig i med allt vad det innebär, som ett svårmotiverat köp.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Roligt som fan och panga på en timme eller två, sen blir det repetitivt som helvete och då får man spela nåt annat Polerat och snyggt spel, saknar tyvärr variation och djup. Vill ha fler kartor och spellägen samt fler hjältar att bemästra, sen blir det köp! Som spelet är nu hinner man varva allt innehåll på några timmar... Förutom skräp som archivements, skins etc. ofc

Inaktiv
Skrivet av HaxXt:

Roligt som fan och panga på en timme eller två, sen blir det repetitivt som helvete och då får man spela nåt annat Polerat och snyggt spel, saknar tyvärr variation och djup. Vill ha fler kartor och spellägen samt fler hjältar att bemästra, sen blir det köp! Som spelet är nu hinner man varva allt innehåll på några timmar... Förutom skräp som archivements, skins etc. ofc

I CS hinner man varva allt content på en match.

Medlem

Ser verkligen inte det intressanta i Overwatch, men jag börjar väl bli för gammal för spel som kräver snabba reflexer och dylikt.

Medlem

Tyckte de var både djupt och ytligt och de var beroende på vilken nivå man ville lägga sig på.

Är du en person som vill in o panga lite så var de kul, eller vill du lägga ner tid och syssla med skiftande team comps och lära sig karaktärerna lite djupare än att bara köra brainless knep som funkar bara på nybörjare och vara lite mer seriös så fanns de plats för det med.

Även om folk kanske inte märkte de så mycket nu så här tidigt för det ser väldigt casual ut när man kollar på det ytligt men jag fann ganska mycket djup och det syntes som att de kunde bli djupare mer än de jag såg.
Jag kommer förmodligen plocka upp detta men hur inbiten vet jag inte än.

Medlem

Jag tyckte verkligen om betan. Jag visste inte ens om att jag har velat ha ett spel som Overwatch. Dem tog mitt ett av mina absolut favoritspel, dota 2, och min favoritgenre, fps, och lyckades då skapa det ultimata spelet för mig! Jäklar vad det är roligt!

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:
Skrivet av Grimster:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Fantastiskt roligt med vänner o familj!

Hur är det roligt med vänner och familj?

Det är ju inte som att man kan sitta och köra tillsammans om man inte LAN:ar eller nåt.

Förklara gärna vad jag missat då jag spelar med min son, vänner och vi använder tex skype? "Eller nåt."

Samma, satt och hade riktigt kul med min dotter

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Kan tänka mig att man blir lite snål när ett spel kommer med mängder av mikrotransaktioner och ändå säljs till fullpris.

Så länge det bara säljs skins och liknande som inte påverkar mitt spelande har jag inga problem med att betala fullpris för ett spel.

Hade det varit roligare att fått alla skins från början? Det är ju lite utav drivkraften att levla att göra på det här sättet.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Maxiz!:

Väldigt, väldigt roligt spel. Dock något tveksam till köp. Blizzard har ju en förmåga att lova en massa spännande innan de en tid senare går tillbaka på sina löften. Just nu vet jag inte om 380kr känns aktuellt för vad som annars under en annan utvecklare skulle kunna gå som ett f2p-spel.

Om nu spelet var så otroligt roligt men kostar hela 380:- (!) kan du ju alltid fråga mammsen och pappsen om de kan köpa det till dig.

Satan vad folk är snåla i dagens samhälle... Saker och ting kostar pengar, vad är problemet?

Mammsen och pappsen? Gg härskarteknik.

Men, det har inte med kostnaden i sig att göra, utan principen. Visst, som jag sade så fann jag spelet fantastiskt kul och underhållande men just nu, i det stadiet spelet befinner sig i med allt vad det innebär, som ett svårmotiverat köp.

Bättre att låta bli att köpa då. Det dyker säkert upp ett annat spel inom en nära framtid som du också tycker är jättekul, fast lite billigare. Personligen skulle jag aldrig lägga 372 kr på något spel bara för att det är jätteroligt.
Mycket bättre att köpa en fin tröja som man kan ha på sig ibland, eller gå ut och ta några öl en kväll.

Medlem

Skönt lir, fick samma braiga känsla när teamfortress 2 var nytt innan allt crap

solklar 4a


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det var bra länge sedan jag spelade ett FPS i pvp. Testade detta mest för att min bror spelade det på betan och tyckte att det var väldigt kul.

Det blir ofta en diskussion om spel är för dyra etc. Jag fattar det inte. Jag kommer ihåg att jag spenderade ca 800 kr på ett spel till SNES en gång. Och på den tiden var det ju mer pengar än det är idag. Har folk blivit snålare sedan dess eller märkte man det inte då pga att man inte hade internet?

Sedan är det så många spel jag ska skaffa under maj. Om jag nu bara kunde få stanna hemma och spela dem Blev ivägskickad i 3 veckor 2 dagar innan release pga jobbet. Just nu har jag Overwatch abstinens.

Medlem

Jag är helt såld på Overwatch och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till på kvällarna fram tills det släpps.
Det var väldigt, väldigt länge sedan jag kände ett sånt sug efter att spela mer.

Medlem
Skrivet av puban:

Ser verkligen inte det intressanta i Overwatch, men jag börjar väl bli för gammal för spel som kräver snabba reflexer och dylikt.

Overwatch är egentligen inte ett sånt spel, det fina med det är ju att det stora utbudet av starkt varierade karaktärer gör att det finns något för alla.
Jämfört med mig är du dessutom en snorunge.

Medlem

Otroligt vad folk klagar på priset, är de flesta ens medvetna om att det finns en "standard" version som kostar 39,99 euro (~372,69 kr)?

Helt okej pris om du frågar mig, tanke på att många tar 49,99 euro och uppåt oftast i min erfarenhet.

Helt onödigt att köpa Origins edition för skins för hjältar man inte/knappt spelar samt massa småsaker för deras andra spel man inte ens spelar.
(Sen om man gör det så är det såklart en annan historia)

Medlem
Skrivet av Owro:

Det var bra länge sedan jag spelade ett FPS i pvp. Testade detta mest för att min bror spelade det på betan och tyckte att det var väldigt kul.

Det blir ofta en diskussion om spel är för dyra etc. Jag fattar det inte. Jag kommer ihåg att jag spenderade ca 800 kr på ett spel till SNES en gång. Och på den tiden var det ju mer pengar än det är idag. Har folk blivit snålare sedan dess eller märkte man det inte då pga att man inte hade internet?

Sedan är det så många spel jag ska skaffa under maj. Om jag nu bara kunde få stanna hemma och spela dem Blev ivägskickad i 3 veckor 2 dagar innan release pga jobbet. Just nu har jag Overwatch abstinens.

Sen Iphone kom så har ju spelvärlden rubbats, pga av appar som varit gratis har det öppnas upp för en helt ny värld inom gaming. Gratis att spela, betala för att fortsätta eller sprida ryktet för att fortsätta satte på något sätt standarden för microtransaktioner. Sen dess har det bara fortsatt och spridit sig till pc. Om du jämför 350 kr med gratis så kommer ju folk rygga och säga att det är dyrt, det de yngre osv är dåliga på idag är att se värde i vad man betalar för. Får du något gratis men måste ändå betala för heores ala LoL så kommer de fortfarande inte fatta att det är mer värt att köpa tex overwatch. Vad göra, idag lär sig folk nästan som robotar att inte tänka själva utan följa facebookströmmer, redditströmmer jaja vad man nu hänger på. Det är bara kolla hur folk ändå gnäller på Diablo 3 som du köpt en gång men ständigt uppdateras, folk gnäller alltså på ett spel som uppdateras gratis....helt sjukt i min ögon

12
Skriv svar