Skoningslös behandling av fuskare i Overwatch

Robot
Skoningslös behandling av fuskare i Overwatch
Medlem
Skoningslös behandling av fuskare i Overwatch

Härligt! Inte mer än rätt åt de som fuskar.

Medlem

Jag skulle vilja påstå att folk som kallar alla andra slm är bättre för fuskare, skriker och gnäller och gör onödiga rapporter är minst lika stort problem.
Därför gillar jag den sista punkten
Inte för att jag tillhör nån topp i nått spel men man har ju harit "hyffsat vass" i olika spel vid olika tidpunkter för 10 år sen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När jag ser sista punkten tänker jag direkt på en vän som ALLTID blir fuskanklagad i spel.
Fuskare finns det tyvärr gott om i vissa spel, men folk måste också lära sig att det finns bra spelare.

Medlem

Så här säger ju alla utgivare av spel men jag tror att Blizzard klarar av att göra ett hyfsat jobb på den punkten.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Så här säger ju alla utgivare av spel men jag tror att Blizzard klarar av att göra ett hyfsat jobb på den punkten.

I World of Warcraft räcker det med att du skriver till supporten när du blir bannad för bottande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tjära och fjädrar för dem bara!

Medlem

Jätte bra dom bannar fuskare! Men den som fuskar i overwatch där det inte ens finns en scoreboard måste ju ha ett riktigt trist liv ^^

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ahris:

Så här säger ju alla utgivare av spel men jag tror att Blizzard klarar av att göra ett hyfsat jobb på den punkten.

I World of Warcraft räcker det med att du skriver till supporten när du blir bannad för bottande.

Jaha?

Medlem

blev själv fuskanklagad ett par gånger fick mig ett gott skratt

Medlem

Älskar när man blir fuskanklagad. Det är ju ett bevis på att man spelar så pass bra att mostpndarlaget tror man har fusk.

Medlem
Skrivet av 2c1c:

Älskar när man blir fuskanklagad. Det är ju ett bevis på att man spelar så pass bra att mostpndarlaget tror man har fusk.

Håller med men bli bannad är inte kul för det. Blev det med min gladiator i aion gjorde några dungeons utan grupp. Blev bannad men fick tillbaks den efter en månad när dom fattade att jag inte fuskat.

ndr
Medlem

Meanwhile in the Darkzone....

Medlem

Varför gör dom inte samma i diablo3 då ???? folk fuskar ju fan hela tiden dom som kör i toppen med bots och dom med sjukt höga paragon poäng...

Medlem

Är det någon som vet vad "permanent ban" betyder i det här sammanhanget? Kommer det inte finnas någon chans att överklaga lr?

Nej jag har inte tänkt fuska så sätt in högafflarna i högaffel-skåpet igen =D

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Är det någon som vet vad "permanent ban" betyder i det här sammanhanget? Kommer det inte finnas någon chans att överklaga lr?

Nej jag har inte tänkt fuska så sätt in högafflarna i högaffel-skåpet igen =D

Lite sent, redan tagit fram den.

Undrar samma sak. För ofta gör dessa det antingen för att dom trollar/jävlas eller tror ingen kan spela så bra. Så hoppas inte det räcker att maila för att bli av med folk, vet inte hur många som skickat rapport på mig i ett spel eller säger det (då fuskar jag inte). Den mailen lär bli fullknökad med klagomål, så hoppas dessa först kollar om det är sant innan detta, annars bör man få överklaga och dom tittar på ens spelande.

Medlem

Lastly, some players are just really good at first-person shooters. Through practice and years of experience, these players' movements and reaction times can occasionally appear unnatural (if not physically impossible) to those who may not have been exposed to that particular level of play before.

Det där borde alla läsa oavsett vilket FPS som spelas.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Härligt!
Just för att fps spel är så tävlingsinriktade av sig till sin natur så är det ofrånkomligt att folk kommer att vilja ta genvägar till framgång.
Det verkar ligga i människans natur att fuska sig till framgång när man inte själv räcker till.
Vi ser det i samhället i stort också. Doping i idrott, skattefiffel och insidertrading i ekonomi, valfusk och lögner i politik, mutor och svågerpolitik i FIFA och andra större organisationer etc etc osv osv.
Varför skulle gamers vara annorlunda?

Faktum är att fuskande nog är mer utbrett än vad vi tror.

Jag spelade APB Reloaded några år och det kändes som att spelet alltid var svårt plågat av fuskare.
Men forumen var fulla med folk som hävdade att folk överreagerade, att det inte fanns mycket fuskare, att dåliga förlorare bara anklagade andra utan grund osv.
Man kunde ju inte veta, men det kändes alltid när man spelade som att folk var övernaturligt bra.

Så efter något år och helt utan förvarning så installerade APB Reloaded slutligen FairFight.
Och annonserade för alla i spelet vilka som blev bannade i realtid
På ett dygn förlorade spelet en femtedel av sin spelarbas. Fatta - 20% av alla som spelade spelet var fuskare.
Namn efter namn som man länge misstänkt kom upp på skärmen som bekräftat bannade under det där dygnet.
Jag kunde till slut inte spela längre, jag bara satt där och läste namn som dök upp och skrattade gott hela dagen.

Detta var alltså drygt 20% av spelarbasen i ett random fps spel.
Och FairFight upptäcker ju långt ifrån alla fusk som finns, så man kan nog lugnt räkna med att ytterligare 5-10% fuskar.
Det slutar på runt 30% i sådana fall, eller ca 1/3 av alla som spelar spelet.

Nu tror jag att detta var ett ganska extremt fall av utbrett fusk i ett spel och att det inte representerar de allra flesta fps.
Men faktum kvarstår om 20% av spelarna visar sig fuska i ett spel som ansågs så gott som fuskfritt, så är det nog mer utbrett i allmänhet än vad vi vill tro.

Men när just Blizzard, som är av de största och ekonomiskt starkaste spelföretagen, säger sig vilja ta krafttag mot fuskare så blir jag hoppfull om att vi kanske slutligen faktiskt kan få ett fps spel som inte är helt nersolkat av fuskare.

Jag är beredd att förlåta övertrampet mot Nostalrius och stödja Blizzard genom köpa Overwatch, enbart för att de verkar vilja gå i bräschen för ett fuskfritt fps spel.
Hoppas verkligen de lyckas med sina intentioner nu också!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför gör dom inte samma i diablo3 då ???? folk fuskar ju fan hela tiden dom som kör i toppen med bots och dom med sjukt höga paragon poäng...

Många blev bannade nu innan season 6 startade(2-3 veckor innan). blizz har ju uppgraderat sitt anticheat program(warden) nu i våras.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Bra, bort med alla lowlifes som fuskar! Dom förstör online spelandet! Åtminstone för oss som spelar fair play, som fattar att spela med fusk är samma sak som inte ha skills, och många som fuskar säkert blivit ägda och därför inte bara fuskar för att få bättre poäng, utan också för att förnedra folk på sätt som dom kännt sig förnedrade för att dom inte lagt lite tid och blivit bra på spelen utan vill ha allt på en gång utan anstränging! Fan har spelat runt 11 tusen matcher i World Of Tanks och anses fortfarande som noob bara av mängden matcher... sen att jag är halv bra, gör ju inte noob kommentarerna kommer mer sällan för bara det...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Bra, bort med alla lowlifes som fuskar! Dom förstör online spelandet! Åtminstone för oss som spelar fair play, som fattar att spela med fusk är samma sak som inte ha skills, och många som fuskar säkert blivit ägda och därför inte bara fuskar för att få bättre poäng, utan också för att förnedra folk på sätt som dom kännt sig förnedrade för att dom inte lagt lite tid och blivit bra på spelen utan vill ha allt på en gång utan anstränging! Fan har spelat runt 11 tusen matcher i World Of Tanks och anses fortfarande som noob bara av mängden matcher... sen att jag är halv bra, gör ju inte noob kommentarerna kommer mer sällan för bara det...

Bra skrivet håller fullt med

Medlem

Litar inte alls på blizzard när det gäller anti-cheating och om man ska ha perm ban direkt så måste dom vara nästan helt säkra på att spelaren fuskar så det kommer bli ännu färre bans gissar jag.

Deras andra spel enligt min erfarenhet,
Starcraft 2 är byggt så att man kan fuska otroligt enkelt och blizzard gör inte direkt mycket åt det.
I WoW så sket man nästan i fuskare förutom några banwaves per år.
Diablo 3 har jag inte så mycket erfarenhet av man har hört att det är otroligt många botar och inget händer.

Medlem
Skrivet av pewwww:

Litar inte alls på blizzard när det gäller anti-cheating och om man ska ha perm ban direkt så måste dom vara nästan helt säkra på att spelaren fuskar så det kommer bli ännu färre bans gissar jag.

Deras andra spel enligt min erfarenhet,
Starcraft 2 är byggt så att man kan fuska otroligt enkelt och blizzard gör inte direkt mycket åt det.
I WoW så sket man nästan i fuskare förutom några banwaves per år.
Diablo 3 har jag inte så mycket erfarenhet av man har hört att det är otroligt många botar och inget händer.

Skrivet av FEIF:
Skrivet av SWEBarb:

Varför gör dom inte samma i diablo3 då ???? folk fuskar ju fan hela tiden dom som kör i toppen med bots och dom med sjukt höga paragon poäng...

Många blev bannade nu innan season 6 startade(2-3 veckor innan). blizz har ju uppgraderat sitt anticheat program(warden) nu i våras.

han sa det.

Själv så tycker jag hela bnet kontot borde bli bannat, så om du har de andra Blizzard spelen så förlorar du dem med. *Synd*

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av pewwww:

Litar inte alls på blizzard när det gäller anti-cheating och om man ska ha perm ban direkt så måste dom vara nästan helt säkra på att spelaren fuskar så det kommer bli ännu färre bans gissar jag.

Deras andra spel enligt min erfarenhet,
Starcraft 2 är byggt så att man kan fuska otroligt enkelt och blizzard gör inte direkt mycket åt det.
I WoW så sket man nästan i fuskare förutom några banwaves per år.
Diablo 3 har jag inte så mycket erfarenhet av man har hört att det är otroligt många botar och inget händer.

Skrivet av FEIF:
Skrivet av SWEBarb:

Varför gör dom inte samma i diablo3 då ???? folk fuskar ju fan hela tiden dom som kör i toppen med bots och dom med sjukt höga paragon poäng...

Många blev bannade nu innan season 6 startade(2-3 veckor innan). blizz har ju uppgraderat sitt anticheat program(warden) nu i våras.

han sa det.

Låter som det går i blizzards linje med att banna några gånger per år som jag tycker uppmuntrar fuskare då man bara behöver köpa spelet igen så kan man fuska i ett halv år igen.

Men jag hoppas att det går bra med anti-cheatning i overwatch även fast jag nog inte kommer spela det själv.

1
Skriv svar