Pc-spelandet mår bra, enligt rapport från Nvidia

Robot
Pc-spelandet mår bra, enligt rapport från Nvidia
Medlem
Pc-spelandet mår bra, enligt rapport från Nvidia

Good news, everyone!

Medlem

Jag kan inte ha varit en av dom där var och varannan spelare som förkunnande. PC har alltid stått starkt i min bok! =D

Både och jag det lever på gamla meriter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Surgeon Simulator opererade PC-spelandet, som nu mår bra.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Praise Gaben

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Pc communityn blev till skit när det började bli populärt.

När jag gick i skolan och spelade StarCraft multiplayer innan brood war kom ut så behandlade man varandra med respekt.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Pc communityn blev till skit när det började bli populärt.

När jag gick i skolan och spelade StarCraft multiplayer innan brood war kom ut så behandlade man varandra med respekt.

Skitstövlar har det alltid funnits inom Pc communityt, men det fanns och fortfarande finns väldigt många som inte är det. Det är bara det att skitstövlarna oftast är mer högljudda.

Medlem

Tycker inte riktigt rapporten säger mycket om PC-spelande. Säger mer om hur AMD haft det tufft senaste åren med att försöka komma ikapp med Nvidia. AMD har haft kort som inte kan brottas med toppen av Nvidia och det har resulterat att rätt många hoppat skepp.
Om man skulle titta på AMDs rapport och tolka den som ren fakta kring PC-marknaden så skulle allt från CPUer till GPUer vara döende.

Vi får heller inte glömma att spelarna inte överskuggar andra delar av marknaden. Nvidias kort används för GPU-beräkningar i industrin och snart även i Volvo-bilar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gnällkuk
Skrivet av marcus8958:

Tycker inte riktigt rapporten säger mycket om PC-spelande. Säger mer om hur AMD haft det tufft senaste åren med att försöka komma ikapp med Nvidia. AMD har haft kort som inte kan brottas med toppen av Nvidia och det har resulterat att rätt många hoppat skepp.
Om man skulle titta på AMDs rapport och tolka den som ren fakta kring PC-marknaden så skulle allt från CPUer till GPUer vara döende.

Vi får heller inte glömma att spelarna inte överskuggar andra delar av marknaden. Nvidias kort används för GPU-beräkningar i industrin och snart även i Volvo-bilar.

Toppsegmentet står dock inte för några större säckar guld. AMDs problem med grafikkort har varit värmeutvecklingen vilket gjort att det knappt finns några laptops med AMD-kort. Förhoppningsvis innebär Polaris en ändring på det och ett sving tillbaka för AMD.

När det gäller de yttersta toppkorten så lär Nvidia fortfarande regera tills Vega släpps, men 1080Ti är nog redan klart mer eller mindre och trumfar inte helt osannolikt senaste Vega från AMD.

Hoppas det dock blir mindre gap så vi kanske kan se lite fallande priser på toppkorten från Nvidia i framtiden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul o höra! PC är ju själva torson för allt spelande.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Slevin:
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Pc communityn blev till skit när det började bli populärt.

När jag gick i skolan och spelade StarCraft multiplayer innan brood war kom ut så behandlade man varandra med respekt.

Skitstövlar har det alltid funnits inom Pc communityt, men det fanns och fortfarande finns väldigt många som inte är det. Det är bara det att skitstövlarna oftast är mer högljudda.

Så är det väl i alla communityn oavsett om det handlar om PC, konsoler, bilmärken eller dieter. I den här tråden läser jag mest om hur skit PC-communityt är, men inte är heller t.ex. Xbox Live någon skinande ledfyr för medmänsklig respekt. Dator- och tevespel är ännu så pass nya fenomen att genomsnittsåldern ständigt stiger och banar väg för fler sunda och givande interaktioner mellan spelarna.

Med det sagt - länge leve PC!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Synd bara att varenda Drivruting från Januari o framåt har orsakat en massa problem....

Medlem
Skrivet av tricky:

Hoppas det dock blir mindre gap så vi kanske kan se lite fallande priser på toppkorten från Nvidia i framtiden.

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Synd bara att varenda Drivruting från Januari o framåt har orsakat en massa problem....

Har också märkt av detta. Misstänker att det har att göra med att drivrutinerna fick stöd för Pascal i december.

Medlem

Tjänar grova pengar? ja jo med Nvidias rövarpriser så ...

Medlem

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Medlem
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Medlem
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om dom bara kunde släppa ordentliga drivrutiner innan dom lanserar nya kort hade det varit helt okej.

Bara haft problem med mitt r380 kort från dag ett. Vill kasta möget i frustration.

Sen har jag hört att nvidia släpper skräpdrivrutiner iår också.

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Kul o höra! PC är ju själva torson för allt spelande.

Statistik på det tack=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Sega Mega Drive?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är själv diehard pc spelare men när jag råkade titta bland konsolspelen av misstag så var det tur jag satt ner när jag såg priserna på spelen!
Fy f' för att vara förälder till en konsol knodd.

Finns det ens någon typ av Steam rea till konsol?
Inte konstigt att fler väljer pc, dator måste man ju ha en ändå.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Alla har inte råd att köpa "toppkort", sitter fortfarande och väntar på ett kort som är bra nog för 2500kr (vilket jag köpte mitt 660Ti för när det begav sig)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Gnällkuk
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av tricky:

Hoppas det dock blir mindre gap så vi kanske kan se lite fallande priser på toppkorten från Nvidia i framtiden.

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Klart det spelar roll, alla har inte jättegod ekonomi och även om man har det så vill man ju ändå inte betala mer än nödvändigt. Om du är runt 20-årsåldern så lär det antagligen ta rätt lång tid innan du har ett jobb som ger dig en så pass bra inkomst att du utan problem kan köpa grafikkort en månad för 6000-7000:- om du inte har redan sparade pengar.

Jag tjänar tillräckligt för att hålla mig flytande varje månad, men att köpa ett grafikkort för 6000:- en månad skulle innebära att det i princip skulle vara matlåda och hemmakvällar (iofs rätt värt då) resten av månaden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Alla har inte råd att köpa "toppkort", sitter fortfarande och väntar på ett kort som är bra nog för 2500kr (vilket jag köpte mitt 660Ti för när det begav sig)

Skitsnack. Har man råd att köpa ett kort för 2500 kan man köpa kort för 7000:- också, bara inte lika ofta som nån som har en normal inkomst.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av tricky:

Hoppas det dock blir mindre gap så vi kanske kan se lite fallande priser på toppkorten från Nvidia i framtiden.

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Klart det spelar roll, alla har inte jättegod ekonomi och även om man har det så vill man ju ändå inte betala mer än nödvändigt. Om du är runt 20-årsåldern så lär det antagligen ta rätt lång tid innan du har ett jobb som ger dig en så pass bra inkomst att du utan problem kan köpa grafikkort en månad för 6000-7000:- om du inte har redan sparade pengar.

Jag tjänar tillräckligt för att hålla mig flytande varje månad, men att köpa ett grafikkort för 6000:- en månad skulle innebära att det i princip skulle vara matlåda och hemmakvällar (iofs rätt värt då) resten av månaden.

Uppgraderar du vartannat år krävs det att du sparar 300:- i månaden för att kunna köpa ett kort för 7000:- när det är dags.
Det klarar vem som helst som inte lever på existensminimum.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av marcus8958:

Tycker inte riktigt rapporten säger mycket om PC-spelande. Säger mer om hur AMD haft det tufft senaste åren med att försöka komma ikapp med Nvidia. AMD har haft kort som inte kan brottas med toppen av Nvidia och det har resulterat att rätt många hoppat skepp.
Om man skulle titta på AMDs rapport och tolka den som ren fakta kring PC-marknaden så skulle allt från CPUer till GPUer vara döende.

Vi får heller inte glömma att spelarna inte överskuggar andra delar av marknaden. Nvidias kort används för GPU-beräkningar i industrin och snart även i Volvo-bilar.

Toppsegmentet står dock inte för några större säckar guld. AMDs problem med grafikkort har varit värmeutvecklingen vilket gjort att det knappt finns några laptops med AMD-kort. Förhoppningsvis innebär Polaris en ändring på det och ett sving tillbaka för AMD.

När det gäller de yttersta toppkorten så lär Nvidia fortfarande regera tills Vega släpps, men 1080Ti är nog redan klart mer eller mindre och trumfar inte helt osannolikt senaste Vega från AMD.

Hoppas det dock blir mindre gap så vi kanske kan se lite fallande priser på toppkorten från Nvidia i framtiden.

Annat stort problem är att nvidia säljer oavsett hur prisvärda korten är eller inte. Amd har pressat sina priser för att huvudtaget sälja något alls, trots dessa har egentligen bäst teknik och öppna lösningar som gynnar alla. Får hoppas amd faktiskt kommer igen, som det är nu ligger dom pyrt till.

Värmen beror på amd tog samma väg som nivida med 400 serien och ville satsa mer på beräkningar och framtidsäkra för mantel som blev vulkan och DX 12 (amds kort har bättre stöd, än 900 serien från nivida som lovat fullt stöd för dx12).

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av El Presidente:

Kul o höra! PC är ju själva torson för allt spelande.

Statistik på det tack=)

Det bygger på min egenhändigt ihopsnickrade känsla av att grafikutvecklingen sker på PC och den tillämpas sedan i nån form på konsoler (t.ex).


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av El Presidente:

Kul o höra! PC är ju själva torson för allt spelande.

Statistik på det tack=)

Det bygger på min egenhändigt ihopsnickrade känsla av att grafikutvecklingen sker på PC och den tillämpas sedan i nån form på konsoler (t.ex).

Jag förstod det=) va bara tvungen att va riktigt dryyyg. Förlåt.


signatur

Styret upp och däcken ner

12
Skriv svar