Microsoft fortsätter mörda spel – Project Spark till giljotinen

Robot
Medlem
Microsoft fortsätter mörda spel – Project Spark till giljotinen

Hoppas inte de slaktar för mycket. Tyckeratt det börjar kännas lite tunnt på X-Lådafronten. Känns som om de färsöker leva på Arcadespel från 360, Halo o Gears. Det räcker inte. PS4 kletas det ju fram superfina exclusives till hela tiden. Bitterheten lyser igenom..


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Hoppas inte de slaktar för mycket. Tyckeratt det börjar kännas lite tunnt på X-Lådafronten. Känns som om de färsöker leva på Arcadespel från 360, Halo o Gears. Det räcker inte. PS4 kletas det ju fram superfina exclusives till hela tiden. Bitterheten lyser igenom..

Roligt att du tycker så, jag känner nästan exakt likadant fast vice versa!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av El Presidente:

Hoppas inte de slaktar för mycket. Tyckeratt det börjar kännas lite tunnt på X-Lådafronten. Känns som om de färsöker leva på Arcadespel från 360, Halo o Gears. Det räcker inte. PS4 kletas det ju fram superfina exclusives till hela tiden. Bitterheten lyser igenom..

Roligt att du tycker så, jag känner nästan exakt likadant fast vice versa!

Gräset är alltså inte grönare på andra sidan??


signatur

Jag vill ha page...

ELF
Medlem

Tror det failade lite på att det bara släpptes i Store på PC sidan. Men största problemet var nog att de valde att släppa det gratis med bara lite standard content och att man var tvungen att bettala för att få mer. För det hade verkligen potential detta spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har helt missat att det släppts ens en gång, hade väl inget större intresse av spelet men jag hade nog glott på ett par let's plays för att avgöra om det är värt att investera någon tid i det, nu är det knappast lönt om dom ska lägga ner det

Inaktiv
Skrivet av El Presidente:

Hoppas inte de slaktar för mycket. Tyckeratt det börjar kännas lite tunnt på X-Lådafronten. Känns som om de färsöker leva på Arcadespel från 360, Halo o Gears. Det räcker inte. PS4 kletas det ju fram superfina exclusives till hela tiden. Bitterheten lyser igenom..

Alltid samma visa, Gears och Halo, precis som om det inte finns något annat på xbox.
Och vad. händer på. ps.4 ?
Indiespel , Uncharted och uppsnyggade ps3spel .

Det man gillade mest på ps3 var Motorstorm, kunde tänkt mig en ps4 om Motorstorm kom. dit, men Sony mördade företaget som gjorde spelen så där försvann en attraktion.

Medlem

"Microsoft fortsätter mörda spel"
Jag trodde det var ännu ett spel som skulle släppas på Windows Store.

Medlem

Var rätt väntat gällande project spark, hade varit roligt dock om det blev större.
Spelet var inte dåligt, men var så lite man kunde göra.

Medlem

Visste inte ens att det här spelet existerade. Kanske förklarar varför inte ens dess devs tycker spelet borde få lov att existera.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Visste inte ens att det här spelet existerade. Kanske förklarar varför inte ens dess devs tycker spelet borde få lov att existera.

Spelet har tagits upp några gånger här på fz.se, kanske bara att du råkat missa det. Gick att få sig en beta nyckel här ifrån eller från MS själva då spelet skulle släppas till windows 8, typ där vid 2014.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Xepheros:

Visste inte ens att det här spelet existerade. Kanske förklarar varför inte ens dess devs tycker spelet borde få lov att existera.

Spelet har tagits upp några gånger här på fz.se, kanske bara att du råkat missa det. Gick att få sig en beta nyckel här ifrån eller från MS själva då spelet skulle släppas till windows 8, typ där vid 2014.

Min kommentar var inte en som bör tolkas bokstavligt. Själva poängen var att detta spelet är omöjligt att komma ihåg. Det är för dåligt för att minnas.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av El Presidente:

Hoppas inte de slaktar för mycket. Tyckeratt det börjar kännas lite tunnt på X-Lådafronten. Känns som om de färsöker leva på Arcadespel från 360, Halo o Gears. Det räcker inte. PS4 kletas det ju fram superfina exclusives till hela tiden. Bitterheten lyser igenom..

Alltid samma visa, Gears och Halo, precis som om det inte finns något annat på xbox.
Och vad. händer på. ps.4 ?
Indiespel , Uncharted och uppsnyggade ps3spel .

Det man gillade mest på ps3 var Motorstorm, kunde tänkt mig en ps4 om Motorstorm kom. dit, men Sony mördade företaget som gjorde spelen så där försvann en attraktion.

En rolig sak som jag såg igår är att det nu finns stöd för 360-spel med flera skivor. Öppnar ju för bla. resten av ME-serien plus en del annat. Kul!


signatur

Jag vill ha page...

Skribent
Skrivet av sCaz:

"Microsoft fortsätter mörda spel"
Jag trodde det var ännu ett spel som skulle släppas på Windows Store.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag är inte förvånad över detta efter att ha läst den här artikeln om Lionhead.
http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-12-lionhead-the-ins...
Microsoft verkar ha pushat hårt för "Games as Service" för sina interna studios men nu verkar en del av dem gått åt fanders, då ingen delvis haft kunskap om sådana spel, och nu läggs de ner.

1
Skriv svar