Hjälp gamla Datormagazin att återuppstå

Robot
Hjälp gamla Datormagazin att återuppstå

30-åringen firar med retrospecial om och med Amiga, C64 och Rindeblad.

#datormagazin, #egmont, #geeks-publishing, #pc-gamer


Medlem
Hjälp gamla Datormagazin att återuppstå

129 kr tycker jag är i högsta laget för ett nostalginummer. Förstår inte poängen med att några får köpa numret för 30 kr heller bara för att de är tidiga. Bättre att lägga på extra grejer istället för early-birds, men hålla priset på tidningen detsamma för alla.

När halva tidningen började handla om Linux gav jag upp, men kul om intresset fortfarande finns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nja, låter som någonting som lika gärna kunde skötas i en artikelserie på hemsidan. Intresse verkar ju dock finnas så det går säkert vägen.

Medlem

12:- tycker jag låter bättre.

Medlem

Kul, det här blev jag intresserad av. Älskar min Amiga 500.
(Farsan har sparat alla sina gamla Datormagasin-tidningar, jag borde nästan ta fram och ägna igenom dem för lite nostalgi)

Ambassadör
Xbox

Gamla original Datormagazin var så jävla bra. Jag har en fet kartong någonstans i förrådet...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Gamla original Datormagazin var så jävla bra. Jag har en fet kartong någonstans i förrådet...

Japp, den typen som är på bilden i artikeln hade helt klart bäst känsla. Tror jag har några nr kvar också.

Medlem

Vill hellre se High Score återuppstå, att blanda in lite naket var friskt vågat.

Christer Rindeblads återkomst kanske blir lite vågad, man kan ju hoppas!

Medlem

Är ett stort fan av C64an och allt som har med tidningen att göra (se mitt nick hehe).

Men skulle hellre se att man scannade in alla äldre nummer innan man satsar så mycket på bara ett nummer... Det finns säkert gott om tillbakablickar i de äldsta numren av DMZ så det kanske inte behövs mer. Samtidigt så är det alltid kul med nytt och jag tycker Christer Rindeblads alltid skrev så bra krönikor!

Jag har ett retronummer liggande som jag beställde separat när jag prenumererade på Datormagasin (PC tidningen). Det var intervju med den riktiga MRZ och lite sådant kul. Det var ett väldigt tunt nummer dock. Så om jag ska donera så får det allt vara mer än så.

Medlem

Tyvärr, inget Zinclair och inget Atari ST. Blir inget stödköp för min del.

Medlem

Har kvar det där numret. Någåt gulnat dock. Länge sen som man spelade Oink! och spy vs spy 3...
Funderar på att kasta in en peng.

Medlem
Skrivet av magiul:

129 kr tycker jag är i högsta laget för ett nostalginummer. Förstår inte poängen med att några får köpa numret för 30 kr heller bara för att de är tidiga. Bättre att lägga på extra grejer istället för early-birds, men hålla priset på tidningen detsamma för alla.

Håller med. Blir ingen backning.

Medlem

Har kvar alla DatorMagazin, High Score, Spectrum-tidningarna, Atari-tidningarna och PC-tidningarna, mm.
Varför vet jag inte.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Har kvar alla DatorMagazin, High Score, Spectrum-tidningarna, Atari-tidningarna och PC-tidningarna, mm.
Varför vet jag inte.

Önskar jag också gjorde det. Slängde alla mina PC För alla för typ 10 år sedan. Hade en jäkla massa... Från det 6e numret de gjorde och framåt.

1
Skriv svar