Gammal PS4 data till ny PS4, något komplicerat?

Medlem
Gammal PS4 data till ny PS4, något komplicerat?

Hejsan

Jag har en brorsa som vill logga in på mitt konto på PS4 för att spela lite ett spel som inte han har på sin PS4 konsol, jag undrar nu, räcker det bara med att logga in på mitt konto från hans PS4 och börja lira därifrån utan några nedladdningar eller ändringar?

MVH
Gabbse

Medlem

Hej Gabbse,

PS4 data cachas lokalt på din enhet och roamar inte över med din profil såvida du inte har Playstation Plus-medlemskap. Då har du möjlighet att exportera datan till Playstation Plus Online Storage:

[Settings] > [Application Data Management] > [Saved Data in System] > [Upload to Online Storage] and press (X button).

Har du inte Playstation Plus-medlemskap kan du föra över datan via ett USB-minne.

Easy Peasy Lemon Squeezy!

Medlem

Han måste såklart ladda ner spelen för att kunna spela de

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Han måste såklart ladda ner spelen för att kunna spela de

Jag trodde han syftade på sparfiler etc.

Medlem

Tack så mycket för era svar! hjälpte mig at föstå problemet

Medlem

lånar tråden lite.. Min frågan är hur jag kan flytta savefiler inom en PS4? någon som vet?

Jag har kört MTGS V Ground Zero ett tag nu.. men så köpte jag MTGS V The Definitive Experience. Eftersom jag redan spelat GZ som jag köpt via PSN så uppladdade jag min save där. När jag sedan startar The Definitive Experience så frågar den mig om jag vill spela GZ. Jag tog JA för att jag ville spela de två DLC uppdragen jag inte spelat men som ingår i DE. Hur som står det 0% där inne och DLC uppdragen är inte upplåsta. Jag kollar i inställningar för saves på PS4 och ser att GZ finns både under bara GZ och DE. Hur kan jag kopiera och flytta över saven så jag får min gamla save i nya DE?? Jättekonstigt att detta inte känns av tycker jag? Känns tråkigt att börja om med GZ nu för att få spela de sista två DLC uppdragen i DE.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar