Bevisförnekare/skygglappsbärare/blind/fanatiker

Medlem
Bevisförnekare/skygglappsbärare/blind/fanatiker

Såg denna video idag

http://www.youtube.com/watch?v=ZgaXpmHm1Vs&feature=related

och undrar vad alla gud/religion förespråkare här på forumet tycker, håller ni med henne eller är ni mer på som Dawkins nämner själv, på vissa biskopars linje att Gud hjälpt till evolutionen?

Medlem

Så frågan du ställer är vad dom religiösa på forumet har för syn på evolutionsteorin?
Just nu så låter det mer som en enkät där svaren redan är valda.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ironsten:

Såg denna video idag

http://www.youtube.com/watch?v=ZgaXpmHm1Vs&feature=related

och undrar vad alla gud/religion förespråkare här på forumet tycker, håller ni med henne eller är ni mer på som Dawkins nämner själv, på vissa biskopars linje att Gud hjälpt till evolutionen?

Finner det mycket intressant att du förutsätter att begreppet Gud är definierat och allmängiltligt.
Samma med religion.

Jag är vetenskapsfundamentalist. Vetenskap är min religion.

Och vad är gud?
Högt utvecklad civilisation?


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Ingen av dom vet hur mycket en eventuell gud gör inom det biologiska fältet.

Världens vetenskap är inte fullbordad och skitstora sekter som kristendomen är fortfarande sekter och dom brukar ju inte vara så friska så dom borde förbjudas istället gullas det med dom.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Ingen av dom vet hur mycket en eventuell gud gör inom det biologiska fältet.

Världens vetenskap är inte fullbordad och skitstora sekter som kristendomen är fortfarande sekter och dom brukar ju inte vara så friska så dom borde förbjudas istället gullas det med dom.

lol tolerans.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

min definition av sekt är att dess ledare fortfarande är vid liv

nu är iofs "liv" löst formulerat i religiösa sammanhang men ni vet nog vad jag menar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Dawkins är min favoritprofessor, han kommer ofta i kontakt med väldigt... intressanta personer. Det blir väldigt bra TV i alla fall.

"Have you seen evolution? No!? Then it doesn't exist!" - professor i något random Amerikanskt universitet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Bah. Vi vet alla att det var FSM som skapade Jorden.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

MFC
Medlem
Skrivet av MacNille:

Bah. Vi vet alla att det var FSM som skapade Jorden.

YARR!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar