Geforce GTX 1080 sopar banan med Titan X

Robot
Geforce GTX 1080 sopar banan med Titan X
Medlem
Geforce GTX 1080 sopar banan med Titan X

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Geeks Gaming

Ska vinna på lotto bara men efter inkasserad vinst så blir det ett köp

MEG
Medlem

Det låter som att man inte kommer att kunna bestämma sig


signatur

Death is only the beginning

Redaktör
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?


signatur
Medlem

väntar på Ti versionen så räcker den riktigt länge tror jag ^^

Medlem

De jag diggar med 1080n är att priset inte är så farligt. Jag menar, Titan.... Den jäveln går ju upp mot tio tusen kronor.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?

Blir nog sen för min del som det ser ut nu. Verkar som ingen nappar på ett 980 Ti i dagsläget. Skaffar 1080 Ti modellen när spelen inte längre når 60 fps med mitt nuvarande kort... Om den modellen släpps som sagt.

Medlem

Jag kommer safta mig på ett 1080, priset och prestandan är för gulligt helt enkelt.

Medlem

Varför finns inte svaret "När jag har råd"?

Planerar att köpa i höst/vinter få se. Om inget bättre kommer.

Redaktör
Skrivet av Map-pen:

Varför finns inte svaret "När jag har råd"?

Sista alternativet.


signatur
Medlem

Blir första gången jag har ett värsting grafikkort om jag köper ett 1080. Blir även det sista grafikkortet jag köper till min nuvarande dator.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Map-pen:

Varför finns inte svaret "När jag har råd"?

Sista alternativet.

Men då måste man ju köpa en konsol?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Map-pen:

Varför finns inte svaret "När jag har råd"?

Sista alternativet.

Men då måste man ju köpa en konsol?

Blir billigare.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?

Givetvis när det röda laget presenterat sina toppmodeller och man tydligt ser vilket kort som är mest bang for the buck.

Att köpa något innan alla korten ligger på bordet är osmart.

Inaktiv
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?

Givetvis när det röda laget presenterat sina toppmodeller och man tydligt ser vilket kort som är mest bang for the buck.

Att köpa något innan alla korten ligger på bordet är osmart.

Pun intended??

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?

Givetvis när det röda laget presenterat sina toppmodeller och man tydligt ser vilket kort som är mest bang for the buck.

Att köpa något innan alla korten ligger på bordet är osmart.

Pun intended??

Helt klart!

Medlem

Hahaha, så detta 7000 kronors kort presterar bara 24% bättre än mitt 980 Ti ? Failol


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

grymma fps i 3dmark, ska spela det ett tag.

Medlem

Saknar alternativet "När den nya generationens motsvarighet till Titan X kommer".

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Hahaha, så detta 7000 kronors kort presterar bara 24% bättre än mitt 980 Ti ? Failol

Ditt 980Ti får en ohygglig värdeminskning när 1080 kortet släpps. Man får ju mer prestanda, (om än bara 24%) till lägre pris. Och dessutom ett energieffektivare kort. Troligtvis kommer alla dagens 980Ti att realiseras ut för en billig peng, ingen vill ju köpa dem annars. Att köpa ett 980Ti idag för 6-7000 bagare är en ren blåsning.

Medlem
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

Är det inte något prat om att GTX 1080 Ti kommer släppas också inom en snar framtid? Och hur bra kommer nästa Titan att vara tro?

Den eviga frågan: uppgradera nu eller sen?

Givetvis när det röda laget presenterat sina toppmodeller och man tydligt ser vilket kort som är mest bang for the buck.

Att köpa något innan alla korten ligger på bordet är osmart.

Även om AMD kommer med nåt kort som presterar likvärdigt till ett lägre pris är nvidia att föredra. Diskussionen om varför är lång, så den skippar vi.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Araxnoid:

Hahaha, så detta 7000 kronors kort presterar bara 24% bättre än mitt 980 Ti ? Failol

Ditt 980Ti får en ohygglig värdeminskning när 1080 kortet släpps. Man får ju mer prestanda, (om än bara 24%) till lägre pris. Och dessutom ett energieffektivare kort. Troligtvis kommer alla dagens 980Ti att realiseras ut för en billig peng, ingen vill ju köpa dem annars. Att köpa ett 980Ti idag för 6-7000 bagare är en ren blåsning.

Sen när är värdeminskning en faktor när man handlar grafikkort? Man köper väl nytt för att få bättre prestanda, inget annat.

Medlem

Så ca 14% bättre än mitt Asus Strix 980 Ti. Nope inte värt det så väntar på 1080 Ti istället.

Bara test i 3dMark iofs så får se hur det ser ut i riktiga speltester först men lutar åt att jag behåller mitt 980 Ti ett tag till.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Hahaha, så detta 7000 kronors kort presterar bara 24% bättre än mitt 980 Ti ? Failol

Nej, detta 6000 kronors (ifall du inte får för dig att köpa Founders Edition) kort presterar oklockat 27% bättre än Titan X, som ligger ca 3% över ditt 980Ti.
Klockar du dessutom upp 1080 till 2,1 Ghz så ligger det 63% över ett oklockat Ti.

Vi kan ju säga såhär, för mig som sitter på ett R9-280X och inte redan betalat ca 7500 för ett 980Ti så kommer det här kortet bli så långt från "fail" man kan komma.

Medlem

jämför gärna prestandan i 5k då det är en vanlig upplösning på nya 27" skärmar

Medlem

Har inte bråttom, inväntar tills vi ser även AMDs kort i prestandatester.

Medlem

Har väntat på Pascal sedan 600 serien, trodde inte det skulle ta så lång tid som det gjort men jag är glad att jag väntade, kommer bli en hyfsad prestanda skjuts över min nuvarande SLI setup, känns mer värt pengarna än ett 700 eller 900 kort någonsin hade gjort då det hade krävts två kort för att det skulle bli en faktisk prestanda uppgradering.

Medlem

För en som fortfarande sitter på ett 560 ti så är de flesta kort på marknaden en markant förbättring, så är inte nådigt taggad på att för en gångs skulle uppgradera mig!

Medlem
Skrivet av jala13:

För en som fortfarande sitter på ett 560 ti så är de flesta kort på marknaden en markant förbättring, så är inte nådigt taggad på att för en gångs skulle uppgradera mig!

Oj, ja då kommer du märka rejäl skillnad. 560ti ligger väl strax under ett 5870, nya GTX 1070 kommer nog hamna runt dagens standard 980ti och GTX 1080 en bit över dagens fabriksöverklockade 980ti. Dvs runt 5-7X mer prestanda, som att hoppa en konsol generation =).

Som referens presterar väl dagens konsoler runt gtx480-750ti, näst kommande PS4.5 verkar hamna runt 280x. Och det är nog ganska generöst beräknat, för även med optimering inräknat får man tänka på att dessa tester har CPU:er som är flerfaldigt bättre än det som finns i konsolerna.

Nu får man även hoppas på att AMD lyckas med kommande polaris så det blir rejält priskrig igen. 2012 kunde man köpa ett 7970ghz för 3-4tusen och det kortet håller än idag.

12
Skriv svar