Pc-spelandet mår bra, enligt rapport från Nvidia

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Sega Mega Drive?

Nåja inte så långt tillbaka.
Sega mega drive var inte så populärt som Nintendo i staterna så mega drive var knappadt huvudplattform då heller.
Det tex jag själv jämförde ofta snes och mega drive versionerna med varandra och mega drive må varit snabbare men hade sämre grafik som man sa på den tiden
PC versioner fanns av nhl på den tiden också och det kanske inte hade flest köpare men det fick iaf en egen ganska överlägsen version och ingen av alla plattformar led av nån form av sunkig portning av nån annan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Sega Mega Drive?

Nåja inte så långt tillbaka.
Sega mega drive var inte så populärt som Nintendo i staterna så mega drive var knappadt huvudplattform då heller.
Det tex jag själv jämförde ofta snes och mega drive versionerna med varandra och mega drive må varit snabbare men hade sämre grafik som man sa på den tiden
PC versioner fanns av nhl på den tiden också och det kanske inte hade flest köpare men det fick iaf en egen ganska överlägsen version och ingen av alla plattformar led av nån form av sunkig portning av nån annan.

EA Hockey som la grunden för NHL serien tror jag bara släpptes på Mega Drive.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Sega Mega Drive?

Nåja inte så långt tillbaka.
Sega mega drive var inte så populärt som Nintendo i staterna så mega drive var knappadt huvudplattform då heller.
Det tex jag själv jämförde ofta snes och mega drive versionerna med varandra och mega drive må varit snabbare men hade sämre grafik som man sa på den tiden
PC versioner fanns av nhl på den tiden också och det kanske inte hade flest köpare men det fick iaf en egen ganska överlägsen version och ingen av alla plattformar led av nån form av sunkig portning av nån annan.

EA Hockey som la grunden för NHL serien tror jag bara släpptes på Mega Drive.

EA Hockey? NHL? Tss, Brett Hull Hockey ska det vara! =D

Medlem

OFC! Vem spelar på något annat än pc 2016 lixom? Och när VR kommer lär det ta fart ännu mer!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Pc communityn blev till skit när det började bli populärt.

När jag gick i skolan och spelade StarCraft multiplayer innan brood war kom ut så behandlade man varandra med respekt.

Ehhh.....nä det gjorde "man" inte.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Kanske de, men hur man än vrider och vänder på det så fyller konsolerna sin funktion, så är det bara, fast vissa inte riktigt förstår det, tragiskt men sant

Jag personligen spelar både PS4 och PC, beroende på titlar och vilka polare som kör vad och som sagt, vissa titlar finns ju inte på PC. Alla har även inte råd att köpa en dator för den summan det kostar att få en bra PC som klarar av dagens spel på lite högre nivå.

Medlem
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Kanske de, men hur man än vrider och vänder på det så fyller konsolerna sin funktion, så är det bara, fast vissa inte riktigt förstår det, tragiskt men sant

Jag personligen spelar både PS4 och PC, beroende på titlar och vilka polare som kör vad och som sagt, vissa titlar finns ju inte på PC. Alla har även inte råd att köpa en dator för den summan det kostar att få en bra PC som klarar av dagens spel på lite högre nivå.

Rätt men jag tycker att har man råd med ps4/xbox1 och en massa spel har man även råd med en gaming pc.
Det kräver bara lite kunskap och vilja, ofta där det faller hos dom flesta.
Men sätter man sig in i det hela, sparar kanske nån månad extra så kommer man bli belönad med en större och bättre mer långlivad och i längden billigare spelupplevelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Citat:

"Ni minns säkert hur det lät för några år sedan, då var och varannan spelare förkunnade att pc som spelplattform var döende. "

Wut? De som deklarerade PC-spelande som utdöende var de som inte förstod bättre och de som föredrar TV-spel. Blanda inte in oss andra i er idioti.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Alla har inte råd att köpa "toppkort", sitter fortfarande och väntar på ett kort som är bra nog för 2500kr (vilket jag köpte mitt 660Ti för när det begav sig)

Skitsnack. Har man råd att köpa ett kort för 2500 kan man köpa kort för 7000:- också, bara inte lika ofta som nån som har en normal inkomst.

För att jag skulle köpa ettt kort för 7000kr, EN komponent bland många i en dator, så ska det banne mig köra 1080p, ULTRA 60+ FPS stabilt i alla spel som någonsin kommer på PC de närmsta 5 åren minst, eller så får det bli 2500kr graffe en extra gång istället när det dyker upp ett bra sådant.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Vad bra det går för Nvidida då

Medlem

Har för mig att det är dom som publicerar och utvecklar spel som dödförklarade pc-marknaden pga pirater bla. Att det var spelarna, förutom några konsol fangays, är inte hur jag kommer ihåg det.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av PsyX:

PC är den bästa konsolen genom tidarena.
PCn är 100 andra saker också utöver en spel konsol.
med dagens HDMI koppling och blåtand gamepads finns ingen anledning att inte gay'ma via sin PC i vilket rum man än vill.

Dagens konsoler har lärt sig lite, det har blivit spelkonsol + media center + lite annat skit.

Om några år kommer inte konsoler finnas.
Dom är redan i princip en PC men annat operativ system än OSX /LINUX /WINDOWS etc.

Men, om man vill spela NHL då? Vad gör man då mr. I-Know-Best?

Nån dag så kommer NHL tillbaka till sin gammla huvudplattform, det är jag övertygad om

Kanske de, men hur man än vrider och vänder på det så fyller konsolerna sin funktion, så är det bara, fast vissa inte riktigt förstår det, tragiskt men sant

Jag personligen spelar både PS4 och PC, beroende på titlar och vilka polare som kör vad och som sagt, vissa titlar finns ju inte på PC. Alla har även inte råd att köpa en dator för den summan det kostar att få en bra PC som klarar av dagens spel på lite högre nivå.

Rätt men jag tycker att har man råd med ps4/xbox1 och en massa spel har man även råd med en gaming pc.
Det kräver bara lite kunskap och vilja, ofta där det faller hos dom flesta.
Men sätter man sig in i det hela, sparar kanske nån månad extra så kommer man bli belönad med en större och bättre mer långlivad och i längden billigare spelupplevelse

Ptja, allt beror ju på ekonomi, tillgänglighet och umgänge.
Vill tycka att PS4 är mer lämpad för en grabbkväll hemma med ett antal deltagare, mer socialt än med en PC, visst hävdar folk att man kan koppla datorn till tv.n och även dosorna, fine, men inte riktigt samma sak.
Sedan har vi de spel som folk vill ha som inte finns till PC.

Men absolut, PC är en bra investering, men man lär ändå se vart polarna spelar någonstans, är mest det som avgör vad man väljer.

Allt är relativt, jag spelar båda för att jag kan och vill

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Alla har inte råd att köpa "toppkort", sitter fortfarande och väntar på ett kort som är bra nog för 2500kr (vilket jag köpte mitt 660Ti för när det begav sig)

Skitsnack. Har man råd att köpa ett kort för 2500 kan man köpa kort för 7000:- också, bara inte lika ofta som nån som har en normal inkomst.

För att jag skulle köpa ettt kort för 7000kr, EN komponent bland många i en dator, så ska det banne mig köra 1080p, ULTRA 60+ FPS stabilt i alla spel som någonsin kommer på PC de närmsta 5 åren minst, eller så får det bli 2500kr graffe en extra gång istället när det dyker upp ett bra sådant.

Ptja, vill man hela tiden ha en sunkig dator så funkar ditt sätt bra.
7000:- är ju inte ens särskilt mycket pengar nuförtiden.

Själv uppgraderar jag med ungefär två års mellanrum och har de senaste gångerna kört med 3st av de bästa korten för tillfället.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Slevin:
Skrivet av DrAg00nEn:

Bara synd nu att PC communityt drar skam över oss PC-spelare på grund av PCMR fjanteriet.

Pc communityn blev till skit när det började bli populärt.

När jag gick i skolan och spelade StarCraft multiplayer innan brood war kom ut så behandlade man varandra med respekt.

Skitstövlar har det alltid funnits inom Pc communityt, men det fanns och fortfarande finns väldigt många som inte är det. Det är bara det att skitstövlarna oftast är mer högljudda.

Förr kunde du hosta din server själv och göra ditt kommunity, idag ska allt vara kontrollerat av tillverkarna. Då kunde du snabbt banna idioterna och se till att de inte störde, vilket gav ordning och du hade en bra stämning på din server och i forumet. Jag saknar tiden, där du var admin och var kompis med alla på servern, Alla liksom jobbade för din server och ville göra den bättre, med förslag, hjälpa till osv. I dag känns det som efterlivet på ett spel, efter det släppts, går enbart ut på att mjölka ut ännu mer pengar - och man gör det genom att halla sina utgifter på ett minimum, dvs commuityt anses som en utgift och därför lyser admins oftast med sin frånvaro och idioterna frodas och kan härja som de vill. Det är endast vid släpp av nya saker, tex DLC:s som de dyker upp. Mest för att agera direktlänk åt bugtestarna/programmerarna, så de hittar de värsta buggarna snabbt och inte DLC:n blir en totalflopp...

Inaktiv
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Tomtampong:

Så sällan som man nuförtiden faktiskt behöver uppgradera ett toppkort spelar det ju ingen roll vad korten kostar.

Alla har inte råd att köpa "toppkort", sitter fortfarande och väntar på ett kort som är bra nog för 2500kr (vilket jag köpte mitt 660Ti för när det begav sig)

Skitsnack. Har man råd att köpa ett kort för 2500 kan man köpa kort för 7000:- också, bara inte lika ofta som nån som har en normal inkomst.

För att jag skulle köpa ettt kort för 7000kr, EN komponent bland många i en dator, så ska det banne mig köra 1080p, ULTRA 60+ FPS stabilt i alla spel som någonsin kommer på PC de närmsta 5 åren minst, eller så får det bli 2500kr graffe en extra gång istället när det dyker upp ett bra sådant.

Ptja, vill man hela tiden ha en sunkig dator så funkar ditt sätt bra.
7000:- är ju inte ens särskilt mycket pengar nuförtiden.

Själv uppgraderar jag med ungefär två års mellanrum och har de senaste gångerna kört med 3st av de bästa korten för tillfället.

Jag uppgraderar inte ens min PC längre.. den klarar sig fint i dagsläget och när det väl gäller spel så spelar jag mest på min 3DS, Monster Hunter och Fire Emblem slår alla ny släpp som kommer.

12
Skriv svar