Blizzard nerfar stunlocks i Heroes of the Storm

Robot
Medlem
Blizzard nerfar stunlocks i Heroes of the Storm

Ofta genom att kedja ihop attacker?
Det är ALLTID genom att göra det.

Att bara använda en enda stun är ingen stunlock.

Medlem

Mellan 3-5 då? Kan tänka mig att det är tråkigt med koordinerade lag som har det som taktik, att stunlocka hjältar hela tiden.
Stuns är ju en viktig det av spelet, men att sätta det i ett sådant system att offret aldrig kommer kunna röra sig kan snabbt bli trist, och kanske rent utav tvinga ALLA på en viss nivå att använda samma taktik.

Medlem
Skrivet av Ender:

Mellan 3-5 då? Kan tänka mig att det är tråkigt med koordinerade lag som har det som taktik, att stunlocka hjältar hela tiden.
Stuns är ju en viktig det av spelet, men att sätta det i ett sådant system att offret aldrig kommer kunna röra sig kan snabbt bli trist, och kanske rent utav tvinga ALLA på en viss nivå att använda samma taktik.

Ja om en spelare blir stunad x antal under kort tid borde den nerfas, annars ska den fungera som tidigare.

Antar det är det du menar och borde vara så dom göra. För detta är viktigt när man ska flytta eller blocka någon vid viktigt övertagande (så länge man inte gör så för att blocka en person).

Medlem

Det behövs en nerf på stun chain,

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Ofta genom att kedja ihop attacker?
Det är ALLTID genom att göra det.

Att bara använda en enda stun är ingen stunlock.

FZ skrev 'kedja ihop olika attacker', man kan inte kedja ihop en enstaka attack...

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomtampong:

Ofta genom att kedja ihop attacker?
Det är ALLTID genom att göra det.

Att bara använda en enda stun är ingen stunlock.

FZ skrev 'kedja ihop olika attacker', man kan inte kedja ihop en enstaka attack...

"Ofta genom att kedja ihop olika attacker"

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomtampong:

Ofta genom att kedja ihop attacker?
Det är ALLTID genom att göra det.

Att bara använda en enda stun är ingen stunlock.

FZ skrev 'kedja ihop olika attacker', man kan inte kedja ihop en enstaka attack...

"Ofta genom att kedja ihop olika attacker"

Olika klasser/spelare = olika attacker/stuns. Ifall 5 koordinerade spelare sätter i system att alltid välja och specca karaktärer med stuns och därigenom äga alla matcher (eller överdrivet många) så förstår jag att Blizzard gör något åt det. De brukar ju ogilla när ett specifikt spelsätt/karaktär/skill/stat dominerar alla andra.

Medlem

Really bliz? Så nu blir det Poke/damage meta istället då stuns kommer vara halvt värdelösa? Nice....

Medlem
Skrivet av Nilcrants:

Really bliz? Så nu blir det Poke/damage meta istället då stuns kommer vara halvt värdelösa? Nice....

Jag föredrar det, en bra designfilosofi är att något ska vara kul att spela och kul att spela mot. Om man är den som blir utsatt för stunlock så kan man ju lika gärna gå och koka en kopp kaffe vilket antagligen betyder att man inte har så kul i spelet. Dock skulle jag nog hellre se att de nerfar stuns genom att göra så att någon som varit stunnad får framtida stun effects nerkortade än en nerf på stuns som ändå är ganska korta jämfört med i andra MOBAs.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Nilcrants:

Really bliz? Så nu blir det Poke/damage meta istället då stuns kommer vara halvt värdelösa? Nice....

Jag föredrar det, en bra designfilosofi är att något ska vara kul att spela och kul att spela mot. Om man är den som blir utsatt för stunlock så kan man ju lika gärna gå och koka en kopp kaffe vilket antagligen betyder att man inte har så kul i spelet. Dock skulle jag nog hellre se att de nerfar stuns genom att göra så att någon som varit stunnad får framtida stun effects nerkortade än en nerf på stuns som ändå är ganska korta jämfört med i andra MOBAs.

Jag ser hellre att de kortar ner stuns med .25 istället för att lägga till diminishing return. Tank heroes är redan dåliga nog utan att man ska behöva nerfa deras utility ner i grunden.

Medlem
Skrivet av Nilcrants:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Nilcrants:

Really bliz? Så nu blir det Poke/damage meta istället då stuns kommer vara halvt värdelösa? Nice....

Jag föredrar det, en bra designfilosofi är att något ska vara kul att spela och kul att spela mot. Om man är den som blir utsatt för stunlock så kan man ju lika gärna gå och koka en kopp kaffe vilket antagligen betyder att man inte har så kul i spelet. Dock skulle jag nog hellre se att de nerfar stuns genom att göra så att någon som varit stunnad får framtida stun effects nerkortade än en nerf på stuns som ändå är ganska korta jämfört med i andra MOBAs.

Jag ser hellre att de kortar ner stuns med .25 istället för att lägga till diminishing return. Tank heroes är redan dåliga nog utan att man ska behöva nerfa deras utility ner i grunden.

Well... Har ni sett de nya förändringarna till Arthas och Anub'arak? De kommer kunna tanka spells for days. Speciellt Arthas som ska få en anti-magic shield. Jag tror den nya metan kommer att röra sig mot rots. Arthas förändringar kommer göra honom riktigt bra på att låsa fast fiender som sedan kan CC:as ytterligare av andra. Om något är detta ett sätt att röra spelet bort från burst damage och mer till sustain damage vilket jag tycker verkar roligare!

Medlem

Coolt, vi kommer nu alltså få se nyheter om minsta ändring som sker i varje moba-spel, eller är det bara HoTS som får denna ära?


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomtampong:

Ofta genom att kedja ihop attacker?
Det är ALLTID genom att göra det.

Att bara använda en enda stun är ingen stunlock.

FZ skrev 'kedja ihop olika attacker', man kan inte kedja ihop en enstaka attack...

Du bör läsa mer noggrant innan du kommenterar.

Medlem
Skrivet av RPGprayer:

Coolt, vi kommer nu alltså få se nyheter om minsta ändring som sker i varje moba-spel, eller är det bara HoTS som får denna ära?

Du kanske har en spelnyhet du vill tipsa redaktionen och oss andra om?

1
Skriv svar