Moddare jobbar på HTC Vive-stöd till GTA V
Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.
7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U
Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.
Det stämmer nog. Man får inte heller ända FOV genom mods och spela online. Rockstar är lite väl knepiga...
Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.
Mest troligt så blir du bannad. Rockstar är stenhård när det gäller moddar online. Och jag fattar ärligt talat vad som är deras problem. Fel att inte köra med både rankade och orankade servrar som de flesta onlinespel som stöder moddar gör?
Teleportera känns ju lite B, men...
En av få saker som skulle få mig att satsa på första(?) generationens VR är nog just VR-stöd i GTAV.
Att köra första-personsperspektiv på en motorcykel och dra järnet hade varit åksjukeframkallande, jäkligt scary och helt underbart. Tennisen och golfen kanske inte hade varit lika upphetsande, men att flyga, dyka osv... Så mycket att göra i spelet som hade varit mysigt med vr. Om dom nu bara kunde släppa lite single-playerexpansioner...
Teleportera känns ju lite B, men...
Det är i princip det enda alternativet. Jag spelade ett spel där man kunde välja teleportering eller att styra med kontrollen. Jag blev åksjuk på bara några sekunder för det blir så onaturligt när karaktären rör på sig och man själv står stilla.
Finns stöd genom VorpX (Oculus) för GTA5 redan:
Lärdomarna av det visar att spel som inte är skrivna för VR lätt genererar åksjuka och kräver att du "tar dig genom" spybarriären genom att "grinda" åksjuka om du vill spela länge. Här kan teleporteringen vara till fördel, men förstör en del av upplevelsen.
Sen finns inget stöd i spelet för djup så du kan inte böja dig in och styrningen i bilar kan påverkas av VR-headsettet.
Förhoppningsvis så lägger Rockstar till ett propert stöd för VR i GTA6...