Moddare jobbar på HTC Vive-stöd till GTA V

Robot
Moddare jobbar på HTC Vive-stöd till GTA V
Medlem
Moddare jobbar på HTC Vive-stöd till GTA V

Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.

Det stämmer nog. Man får inte heller ända FOV genom mods och spela online. Rockstar är lite väl knepiga...

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Den stora frågan är: blir man bannad av Rockstar om man använder modden i onlineläget? Det finns ju folk som har blivit bannade för att de använder en mod som lägger till stöd för ratt och pedaler. Sägs det i alla fall.

Mest troligt så blir du bannad. Rockstar är stenhård när det gäller moddar online. Och jag fattar ärligt talat vad som är deras problem. Fel att inte köra med både rankade och orankade servrar som de flesta onlinespel som stöder moddar gör?

Medlem

alla mods online är inte tillåtna vad jag vet

Avstängd

Det är mods jag önskar att kunna spela med polarna som på GTA IV. Med GTA IV trainer då man kunde leka och skapa kaos och vara odödlig.

Medlem

Fast det räcker nog att spela offline med vive, hade vart sjukt tufft

Medlem

Om det här fungerar bra blir jag tvungen att köpa GTA5 en tredje gång ^^

Medlem

Teleportera känns ju lite B, men...
En av få saker som skulle få mig att satsa på första(?) generationens VR är nog just VR-stöd i GTAV.

Att köra första-personsperspektiv på en motorcykel och dra järnet hade varit åksjukeframkallande, jäkligt scary och helt underbart. Tennisen och golfen kanske inte hade varit lika upphetsande, men att flyga, dyka osv... Så mycket att göra i spelet som hade varit mysigt med vr. Om dom nu bara kunde släppa lite single-playerexpansioner...

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Teleportera känns ju lite B, men...

Det är i princip det enda alternativet. Jag spelade ett spel där man kunde välja teleportering eller att styra med kontrollen. Jag blev åksjuk på bara några sekunder för det blir så onaturligt när karaktären rör på sig och man själv står stilla.

Medlem

...sen finns det spelstudios som hävdar att moddare inte rer ut deras motor att bygga saker i.

För inte är det skitsnack för att hålla modstöd utanför spelet så man kan sälja sämre expansioner än moddare gör gratis...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Gillar inte spelen som man teleporterar runt sig med vive kontrollerna. Förstör inlevelsen ganska mycket.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Finns stöd genom VorpX (Oculus) för GTA5 redan:

Lärdomarna av det visar att spel som inte är skrivna för VR lätt genererar åksjuka och kräver att du "tar dig genom" spybarriären genom att "grinda" åksjuka om du vill spela länge. Här kan teleporteringen vara till fördel, men förstör en del av upplevelsen.

Sen finns inget stöd i spelet för djup så du kan inte böja dig in och styrningen i bilar kan påverkas av VR-headsettet.

Förhoppningsvis så lägger Rockstar till ett propert stöd för VR i GTA6...

1
Skriv svar