Nära 10 miljoner Division-spelare registrerade

Medlem
Nära 10 miljoner Division-spelare registrerade

kul att det gick bra för far cry primal helgrymt spel enligt mig.
the division var la rätt skoj första veckorna men efter lvl30 och antal timmar grind så tröttnade jag.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

...och 11 000 spelare dagligen på PC.

Medlem

"9,5 miljoner registrerade spelare", där majoriteten två veckor senare slutade spela spelet.

Medlem

jupp, alla testa vi det en gång.

- Sämsta spel köpet jag gjort, kan inte komma på ett fullpris spel jag spelat mindre än The Division.

Mitt spel (konto) sluta fungera efter 2 veckor, och har än idag inte fått denna spel bug reparerad eller ersatt.

I supporten är mitt ärende avsluttat, ingen hjälp kommer därifrån.

ndr
Medlem

Levde tyvärr inte upp till hypen. Det var helt ok fram till level 30 men när fler och fler buggar började dyka upp lade jag ner skiten efter 3 veckor och har inte startat det sen dess.

Kommer antagligen att starta upp spelet om ett år när dom fixat till vissa saker men just nu tycker jag att det är skam att kunna släppa ett spel med så mycket buggar.

Och 10 miljoner registrerade användare är imponerande men jag kan tänka mig att den aktiva användarbasen är långt ifrån den siffran.

Medlem

Jag läste nästan "10 miljoner Division-fuskare rapporterade". Själv börjar jag ångra rejält att jag köpte ett förbannat Season Pass av en anledning jag aldrig hade väntat mig. Garanterat sista gången jag gjorde det till ett spel iaf. :/

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

...och 11 000 spelare dagligen på PC.

Mer än så.. jag och många andra spelar inte på Steam. Va billigare på uplay

Ambassadör
Xbox

Nu är det ju så att vi har lärt oss att se igenom företags-lingo så att... Hur många spelar fortfarande spelet då? Inte det? Nä, det är väl inte lika roliga siffror att redovisa

Det räcker ju tyvärr att hypa upp till försäljning de första veckorna, så ser det fint ut i kvartalsrapporten sedan. Så länge folk är dumma i huvudet och köper ofärdiga/trasiga spel så fungerar ju den strategin finfint.


signatur

Jump in.

Herr rygg

Älskar detta spelet! Jag har haft turen och inte sett en enda fuskare(vad jag vet).


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

ndr
Medlem
Skrivet av Alx_83:

Älskar detta spelet! Jag har haft turen och inte sett en enda fuskare(vad jag vet).

Tyvärr handlar fusken i The Division inte bara om aimbot och wallhack utan många har utnyttjat buggar för att på ett enklare och snabbare sätt farma det bästa som droppar vilket leder till att "vanliga spelare" ligger efter och får smisk i darkzones.

Men spelar man det lite casual då och då märks det troligtvis inte av på samma sätt, och då är det ett ganska ok spel

Medlem

Kan inte folk verkligen börja bojkotta pre orders, season pass och dag ett dlc:s. Så länge folk är dumma nog att köpa skiten kommer företagen fortsätta pumpa ut detta och vi får sällan riktigt bra spel. The devison sålde ju as bra så dom kommer ju fortsätta med sånt här skit nu.

Överhypa, sälja skit som folk tröttnar på efter 2 veckor, spelet glöms bort Och så börjar vi om med nästa spel.. Överhypa, sälja seasonpass, dag ett dlc osv. Alla klagar på sakerna men företagen använder dom ju fortfarande för att konsumenterna köper skiten! Vilket i sin tur sätter mindre krav på företagen vilket resulterar i att vi får sämre spel!

Kolla bara på Call of duty serien, Så länge folk köper samma gamla skit om och om igen så behöver ju inte företagen göra något bättre..

Jag menar, hade du själv en produkt som du släppte utan några som helst förbättringar gång på gång och folk var dumma nog att betala för det, självklart skulle du fortsätta då :/

Glad jag inte la en krona på detta i alla fall men blir alltid så bedrövad av alla som fortsätter godhjärtat att köpa pre orders för tusentals kronor o sedan slutar det såhär.

/ Ledsen Nörd

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kul att det gick bra för far cry primal helgrymt spel enligt mig.
the division var la rätt skoj första veckorna men efter lvl30 och antal timmar grind så tröttnade jag.

Jag hade kul i Far Cry primal tills det gick full retard med bonnläppen från stenåldern, dubbelskjutande pilar och änterhaken. Men början på spelet var svinbra.


signatur

I drank what?

Medlem

Spelar fortfarande dagligen. Har gold edition på PC och Sleeper agent edition på xbox one
Riktigt roligt spel men börjar bli lite att göra nu så ser fram emot nästa incursion och expansion om en månad.

Medlem

Wildlands och For Honor är två måsten för mig, trots att det är Ubisoft som är utgivare..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Citat:

Ubisoft planerar fem stora släpp

Med tanke på vad jag läst och hört om spelet så trodde jag de menade patchar...

1
Skriv svar