Doom får ett hyfsat men inte översvallande mottagande

Robot
Doom får ett hyfsat men inte översvallande mottagande

Något nytt Doom är det ju inte.

#doom, #id-software, #doom-1993


Inaktiv
Doom får ett hyfsat men inte översvallande mottagande

Svenska IGN eller amerikanska?

Medlem

Alltså, jag spelade MP betan, tycker det var asdåligt, det var som ett dåligt Quake på något sätt.

Men det jag sett av SP verkar grymt, men ja, väntar nog lite, kolla lite videos innan


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jag har 5 timmar spelat so far på SP och är riktigt nöjd ett av det bästa SP fps som släppts på länge

Medlem

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Medlem

SP är grymt kul. Man känner sig som en gud när man plöjer demoner.

Medlem

Ingen reload, ingen HP regen, ingen bullshit - atta boy.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hur skulle Doom kunna vara ett nytt Doom?

Det är ju omöjligt att revolutionera samma genre en gång till.

Medlem

Fem av de där axplocken är ju topp betyg i mina ögon.

Medlem

Att IGN ger CoD- BO3, AW, och Ghost få 9or av 10 betyg men inte Doom visar bara hur lätt det är att köpa recensioner av div. mediaföretag.

Medlem

Om det är någon gammal quakeräv som undrar om spelet är värt att köpa för multiplayer så kan jag säga att det är det absolute inte - en långsam blandning av quake och call of duty är vad du kan förvänta dig.

Om du däremot vill ha riktigt roligt med en singleplayerkampanj så ska du köpa Doom (2016), det är snabbare än multiplayerdelen och det enda jag inte gillade var slutet som kom lite väl abrupt. (Du kan till och med få airmovement ala QW/Promode med rätt runa aktiverad, endast singleplayer så vitt jag vet.)

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Köp nu på g2a.com för typ 300spänn, lätt värt!

Medlem

Den här recensionen är väldigt välgjord och ärlig. Det gillar jag. Själva spelet verkar vara precis vad jag hade väntat mig; det är inte spelet som förändrar människors liv, men det är fortfarande ett bra spel. Nu återstår det bara att testa det själv då.

Skrivet av employed:

Att IGN ger CoD- BO3, AW, och Ghost få 9or av 10 betyg men inte Doom visar bara hur lätt det är att köpa recensioner av div. mediaföretag.

Eller så tycker inte deras recensenter likadant som du och jag helt enkelt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Spelet har attityd definitivt, istället för att vara en rädd mesig marine, så gör spelet dig till en orädd super soldat som inte är rädd för någonting och som inte behöver någons hjälp alls. Men i ärlighetens namn, så känns det som detta spelet har haft en produktions tid på 6 månader, och jag har faktiskt inte så mycket förtroende för Id Software längre, då Rage hade samma korta symptom. Om jag inte hade fått Wolfenstein på köpet så skulle jag känt mig blåst på pengar.

Medlem

Jag har skitkul i single player läget. Helt underbart att bara röja järnet.

Eek
Medlem
Skrivet av SweDuck:

Jag har skitkul i single player läget. Helt underbart att bara röja järnet.

Håller med dig där!

MP är däremot en annan historia. Absolut inget att hänga i julgranen..

Medlem
Skrivet av Raxxa:

jag har 5 timmar spelat so far på SP och är riktigt nöjd ett av det bästa SP fps som släppts på länge

Och ett spel som faktiskt jobbar på en bra single player och inte bara en tutorial inför MP är jävligt eftersökt.

Sedan kan man tillägga att DOOM faktiskt alltid varit bäst i CO-OP! Varför är det så få som jobbar för att ha med bra coop i sina spel Doom med nollmodem kabel på nightmare, det var grejer det


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Kerrai:

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Köp nu på g2a.com för typ 300spänn, lätt värt!

Hur då? Dem lägger ju på moms nu mer, jag får det till 45.95€ vilket är runt ~430 kr för mig.

Medlem

Jag är helnöjd!
499 kr på cdon, med förbokningsbonus!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Kerrai:

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Köp nu på g2a.com för typ 300spänn, lätt värt!

Hur då? Dem lägger ju på moms nu mer, jag får det till 45.95€ vilket är runt ~430 kr för mig.

Du kan köpa spelet billigare här: http://www.oneplay.com/se/download/details/13649_Doom__2016__...

Slut i lager, men de brukar få in nya ganska snabbt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Kerrai:

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Köp nu på g2a.com för typ 300spänn, lätt värt!

Hur då? Dem lägger ju på moms nu mer, jag får det till 45.95€ vilket är runt ~430 kr för mig.

Du kan köpa spelet billigare här: http://www.oneplay.com/se/download/details/13649_Doom__2016__...

Slut i lager, men de brukar få in nya ganska snabbt.

Nu är det såhär jag är inte intresserad av spelet. Men tyckte priset var lite för bra, så var tvungen kolla eftersom jag vet dem har moms nu mer på g2a.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Kerrai:

Blir ett köp på digitala julrean helt klart!

Köp nu på g2a.com för typ 300spänn, lätt värt!

Hur då? Dem lägger ju på moms nu mer, jag får det till 45.95€ vilket är runt ~430 kr för mig.

Du kan köpa spelet billigare här: http://www.oneplay.com/se/download/details/13649_Doom__2016__...

Slut i lager, men de brukar få in nya ganska snabbt.

Nu är det såhär jag är inte intresserad av spelet. Men tyckte priset var lite för bra, så var tvungen kolla eftersom jag vet dem har moms nu mer på g2a.

Du kan köpa spelet på GMG för £30 med bonuskoden "WATCH25":
https://www.greenmangaming.com/games/doom/

Medlem
Skrivet av Raxxa:

jag har 5 timmar spelat so far på SP och är riktigt nöjd ett av det bästa SP fps som släppts på länge

spelade ut doom helt och hållet i söndags, bara en massa snusk röj. Love it, har hoppat upp till nightmare nu fär att utmana mig själv lite

Medlem

Säga vad man vill om MP men SP är definitivt ett nytt doom , sen att de finns perks m.m är en annan sak.

Folk gnäller bara för att gnälla.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Säga vad man vill om MP men SP är definitivt ett nytt doom , sen att de finns perks m.m är en annan sak.

Folk gnäller bara för att gnälla.

är då en bättre remake än vad doom 3 var, försökte spela det just innan detta skulle komma, gosh vad uttråkad man blev. Deras försöka tt göra det läskigt och allt, nä fyfan. Jag är glad att detta kom, har haft roligt i singleplayer och kör om det nu på svårare och har haft ruggigt roligt i multiplayer

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av zauii89:

Säga vad man vill om MP men SP är definitivt ett nytt doom , sen att de finns perks m.m är en annan sak.

Folk gnäller bara för att gnälla.

är då en bättre remake än vad doom 3 var, försökte spela det just innan detta skulle komma, gosh vad uttråkad man blev. Deras försöka tt göra det läskigt och allt, nä fyfan. Jag är glad att detta kom, har haft roligt i singleplayer och kör om det nu på svårare och har haft ruggigt roligt i multiplayer

Doom 3 var ju dock igen remake utan en ny vison på samma tema. Ja är en av dem som gillade doom 3 och vart de tog serien, stämningen var riktigt bra och tekniskt var de imponerande för sin tid.

Laddar man in de originella vapenljuden som var tänkta till spelet (Trent reznor sound pack) samt sikkmod high-res textures så håller de upp än idag som ett riktigt bra spel.

Doom 4 är bra på ett helt annat sätt.
Båda har dock kassa mp-komponenter.

Medlem

Känns som de kunde skitit i mp och lagt tiden på sp. Varför ska alla shooters ha multiplayer?det är helt ok att bara satsa på sp och coop. Det finns andra spel om man vill ha mp.

1
Skriv svar