Klart – De svenska priserna på Geforce GTX 1080 och 1070

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Pannkakssylt:
Skrivet av Rentah:

Är jag den enda som inte får ihop 4200kr för 1070? (379 dollar)
Det borde ju vara en tusing lägre ju? Eller har jag missat något?
3300-3700?

Om man kollar här http://www.valuta.se/ så borde det vara 599$ = 4924kr, 379$ = 3116kr osv. Alltid dyrare av någon anledning, skatt eller nått vad vet jag.

Moms skulle jag tro.

Den där jäkla Måns asså, han borde vara stenrik

Medlem

dyrt som fn! Skippar denna generation! Länge leve 970

Redaktör
Skrivet av T.Mani:

Men det är väl bara GTX 1080 som är bevisad snabbare än Titan X?
GTX 1070 har väl ingen jämfört ännu?

Enligt Swec är även GTX 1070 i samma nivå eller högre än Titan X. Men jag formulerade om för att vara på den säkra sidan.


signatur
Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Skyrage:

Nån som vet hurvida Ti versionerna skulle ha HBM istället för DDR5?

GDDR5*. Baserat på DDR3. Vanligt att folk blandar ihop GDDR och DDR. DDR5 finns inte

Meh ja, GDDR5 självklart...är allt annat än pigg idag.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

dyrt som fn! Skippar denna generation! Länge leve 970

Blir samma för min del. Inte värt att uppgradera så länge man får ut 60 fps på sin native upplösning i mina ögon.

Medlem

Slår nog till på ett 1080 om 2-3 år

Megadelux

Sitter med dubbla 770 4gb windforce. Är i valet och kvalet om jag ska ta 1080 eller vänta ännu längre. Har redan chillat ett år och väntat på 980 ti ska sjunka men nu vettefan.

Medlem

Sitter på 780 i SLI, väntar på HBM korten. Hoppas på bra resultat.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men det är väl bara GTX 1080 som är bevisad snabbare än Titan X?
GTX 1070 har väl ingen jämfört ännu?

1080 har inte bevisats vara snabbare. De första officiella testerna kommer imorgon. Än har vi bara Nvidias ord att gå på, och de säger att båda presterar bättre än Titan X.

Medlem

Sitter på 780ti i nuläget, vet i tusan o man ska slå till på ett 1080 eller vänta på 1080ti. Nya Doom flyter på rätt bra, men dock med en hel del inställningar på medium tråkigt nog.
För Battlefield 1 behövs det nog ett bättre kort om man ska ha rejält flyt sen senare antar jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Sitter på 780ti i nuläget, vet i tusan o man ska slå till på ett 1080 eller vänta på 1080ti. Nya Doom flyter på rätt bra, men dock med en hel del inställningar på medium tråkigt nog.
För Battlefield 1 behövs det nog ett bättre kort om man ska ha rejält flyt sen senare antar jag.

Har också 780Ti fast i SLI, jag tror dock jag ska safta mig i ett 1080, jag vill egentligen vänta på ett 1080Ti, men jag tror priset kan bli högre på ett 1080Ti än ett 1080, och när 1080Ti släpps så kommer nog priset sjunka på 1080, och då kan man köra SLI i framtiden. Priset för ett 1080 är faktiskt väldigt lågt. Nu behöver vi bara vänta på tester.

Medlem

Vill veta lite dimensioner, ljudnivå och PSU krav på dom båda. Skulle gärna byta ut mitt nuvarande r280 om PSUn pallar och dom inte låter som en bandsåg.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men det är väl bara GTX 1080 som är bevisad snabbare än Titan X?
GTX 1070 har väl ingen jämfört ännu?

Inte annat än att nvidia har sagt det.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vill veta lite dimensioner, ljudnivå och PSU krav på dom båda. Skulle gärna byta ut mitt nuvarande r280 om PSUn pallar och dom inte låter som en bandsåg.

Bägge korten drar mindre än 280, så ingen problem med PSU.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Revakkyh:

Känns som mitt 680 ligger efter lite ^^ blir att köpa nytt till hösten

Själv sitter jag med ett AMD Radeon R9 280X som jag tror är väl ganska jämbördigt med ett 680, för tillfället duger det gott och väl för mig, lär nog dröja ett bra tag till innan det blir någon uppgradering här iaf

Har samma kort men den räcker inte riktigt till för 1440p 144hz

Nä, det gör det ju inte, själv har jag dock bara 1080p 60Hz och det räcker det gott till


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av burkmopp:

Vill veta lite dimensioner, ljudnivå och PSU krav på dom båda. Skulle gärna byta ut mitt nuvarande r280 om PSUn pallar och dom inte låter som en bandsåg.

Bägge korten drar mindre än 280, så ingen problem med PSU.

Nice

12
Skriv svar