Assassin's Creed-filmen utspelar sig till största del i nutid

Robot
Assassin's Creed-filmen utspelar sig till största del i nutid
Medlem
Assassin's Creed-filmen utspelar sig till största del i nutid

Låter väl inte riktigt som väntat

Medlem

Skulle vara tvärt om tycker jag, 65% i animus

Medlem
Medlem

Gissar på att det blir en ny Hitman.

Medlem

Men............ det luktar extrem flopp....................................

Skribent
Skrivet av Walter Bishop:

Gissar på att det blir en ny Hitman.

Förväntningarna är inte direkt skyhöga.

(Snyggt användarnamn.)


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Helt ärligt låter detta lovande. Om man vill se assassins creed på film som spelet är så är tex denna perfekt: https://www.youtube.com/watch?v=YuV75Sxd6-w

Jag ser dock fram emot en mer karaktärs- och storydriven film. Ja, en drama hade inte varit fel. En massa action och tramshoppsklättrande är precis vad alla tror de vill ha för att sedan säga: detta suger ju.
Hade mycket hellre sett att de gjorde något helt annat som kanske har en chans att bli bra.

Medlem

"Michael Fassbender brukar dock inte göra någon besviken"

Han är en bra skådespelare, helt klart. Men jag vart lite tveksam när jag såg att han själv har hjälpt till att producera den här filmen. Hans tidigare projekt som producent har inte varit så lyckade.

Känns lite skeptiskt när en skådespelare försöker hjälpa till med finansiering till ett projekt som redan är kontroversiellt.

Skrivet av Walter Bishop:

Gissar på att det blir en ny Hitman.

Hej namne, låt oss ta över världen ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var ju det utanför animusen som gjorde det som hände när man var i den mkt mer intressant.
När dom dödade desmond, döda dom även mitt intresse för serien.

Låter rätt logiskt att dom valt att göra filmen mest om personen det handlar om. och inte om någon av hans förfäder xD

Medlem

Den här nyheten dödade mitt intresse för filmen. Nutidsbitarna är ju det sämsta med AC.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Så med andra ord så tar dom bara namnet och gör nånting annat
av det. Kommer nog floppa ganska så rejält.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det lutar åt en uppföljare känns det som. Dom bygger upp världen nu (för dom oinvigda) och kanske skapar nått köttigare senare. Jag är med tåget där det handlar om mycket nutid. Det va där storyn gick framåt för mig tills dom dödade desmond. jag gillade ju Ezios story med och det va i hans spel där storyn gick parallellt som jag älskade det.

Dom nya är inte assassins creed i mina ögon. Finns inget som direkt motiverar mig när man ska försöka rädda nått i det förflutna eller förstöra för Templars när jag sen ändå inte får se hur det gör ringar på vattnet i den verkliga världen.

Medlem

Själv skulle jag nog säga att det kan vara lovande TROTS Michael Fassbender. I övrigt har jag saknat "Highlander"-stilen länge. AC-serien är ju som gjord för att ta över den manteln.

Tycker storyn höll för ett par titlar, sedan blev det tjatigt, men AC4 är likväl helt klart min favorit, inte så mycket för story och definitivt inte för det extremt rumphuggna slutet (Vad hände egentligen med killen i nutid, han bara fortsatte klafsa runt i kontoret?), men segelturerna osv var väldigt... rogivande.

I övrigt har jag svårt för att svälja en mästarmördarparkourtölp som raglar runt som ett fyllo och fastnat i allt möjligt, hänger som en trasa i någon kant medan folk skjuter på honom och inte blir det bättre av UBIs extremt urusla kundtjänst som är direkt oförskämd och allt mjölkande.

..men som sagt, jag gillar den en gång i tiden lite annorlunda storyn och deras tidigare fokus på att få historiska detaljer rätt. AC hade kunnat bli bättre som TV-serie än spel.

1
Skriv svar