Nvidia Geforce GTX 1080 Founders Edition

Robot
Nvidia Geforce GTX 1080 Founders Edition

Nu är det här. Toppkortet baserat på Nvidias nya grafikarkitektur "Pascal" har äntrat testlabbet, och resultatet är förkrossande.

#nvidia, #amd, #the-division-2, #the-witcher-3, #grand-theft-auto-v, #metro-last-light, #rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration, #hitman-2


Medlem
Nvidia Geforce GTX 1080 Founders Edition

YES! Får bli att införskaffa mig ett 1070 lite senare under sommaren!

Medlem

Borde testat Arkham Knight med det här kortet.

Medlem

FE är bara helt sjukt, Fan vad NV mjölkar sina kunder på pengar bara för man vill vara först ut.

Gillar inte hur utvecklingen går, Detta är ändå Nvidias övre mellanklasskort och det är så jäkla dyrt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Förmig 1080 skröts vara för 4K, men verkar ju inte RIKTIGT så..Ti versionen kanske ...på vippen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kommer sitta fint i burken
Väntar tills AMD presenterat lite mer info om hur deras släpp kommer se ut, men jag gissar på ett det här kortet blir mitt i slutänden.

Medlem

Om jag väntar 10 år så kan jag få ett kort som skrattar åt detta skitkort.. Fan vad jag är smart!

Medlem

Imponerande prestanda, men jag vill se vad GTX 1070 och Polaris 10 går för innan jag bestämmer mig för vilket kort det blir.

Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Borde testat Arkham Knight med det här kortet.

vem bryr sig om det trasiga spelet ?

Medlem

Helt OK. Ska nog skaffa, tredjeparts!

Medlem

Vore intressant om ni testat det i VR iom, den nya tekniken som skall öka prestandan 3x i VR tack vare dom kan köra två stero bild i en single pass. Om det fungerar bra i verkligheten


signatur

Nämen!

Medlem

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Yes! Ny burk med ett 1070 någon gång när höstmörkret börjar lägga sig över Svealand. Blir perfekt det.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.

Kanske siktar lite högt? Ska jag man grina över att nästa generations bästa grafikkort inte klarar 3x4k skärmar med 200fps på alla spel också?

Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Borde testat Arkham Knight med det här kortet.

Arkham Knight flöt på bra redan vid release med min 3 år gamla hemmabygge som hade AMD HD7970.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Videobenchmarks utav det hela.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Med prisnivån för Fury X får AMD stå i skamvrån efter detta test.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Snabeltorsk:

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.

Kanske siktar lite högt? Ska jag man grina över att nästa generations bästa grafikkort inte klarar 3x4k skärmar med 200fps på alla spel också?

NJa, inte helt off e snabeltorsk. Korten klarar än idag inte av VR kraven, 1440p i 90fps (för att minimera åktsjuka bl a.
76 fps i 1440p e hyfsat nära men en bra it ifrån.. så världen är ej redo för VR

o nej, jag blandar inte in SLI o crossfire in i disskosusionen.

Medlem

Inser att mitt nästa datorinköp kommer bli... dyrt.

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Snabeltorsk:

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.

Kanske siktar lite högt? Ska jag man grina över att nästa generations bästa grafikkort inte klarar 3x4k skärmar med 200fps på alla spel också?

NJa, inte helt off e snabeltorsk. Korten klarar än idag inte av VR kraven, 1440p i 90fps (för att minimera åktsjuka bl a.
76 fps i 1440p e hyfsat nära men en bra it ifrån.. så världen är ej redo för VR

o nej, jag blandar inte in SLI o crossfire in i disskosusionen.

Jag vet inte hur insatt du är i VR-kraven, är det inte själv, men jag hörde när de berättade om nya tekniker mm samt den stora prestanda ökningen för just VR med 1080.
Tänker på den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=JgQ_JsbEW3o

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.

Det är inte Nvidias fel att du kör med en 144Hz 1440p monitor på bara ett grafikkort. Med dessa skärmar så är det tänkt att du ska köra med minst två grafikkort, åtminstone om du spelar tyngre spel än CS:GO. Nya generationens grafikkort är mer framtagna för VR som kör 90 Hz 1200p.

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Snabeltorsk:

För klen prestanda precis som man trodde.
Klarar inte ens 144fps i 1440p, om man inte vill lira i medium.
4K ska vi ju inte ens snacka om, tvivlar att 1080TI kommer att klara de ens.

Kanske siktar lite högt? Ska jag man grina över att nästa generations bästa grafikkort inte klarar 3x4k skärmar med 200fps på alla spel också?

NJa, inte helt off e snabeltorsk. Korten klarar än idag inte av VR kraven, 1440p i 90fps (för att minimera åktsjuka bl a.
76 fps i 1440p e hyfsat nära men en bra it ifrån.. så världen är ej redo för VR

o nej, jag blandar inte in SLI o crossfire in i disskosusionen.

Men det beror ju även på vilka inställningar man kör på.

Witcher 3 tex kom de här upp i över 90fps i 1440p, medans på andra sidor hamnar de runt 70-80fps pga att de i kör i högre inställningar.

Vissa av dessa inställningar kan var extremt krävande men kanske inte alltid värda att maxa.

VR kommer annars aldrig vara redo eftersom spelen alltid blir mer krävande och vissa kommer alltid ha speciella inställningar som bara framtidens kort fullt kommer gå att kunna nyttja med bra framrate. Speciellt om man inte vill blanda in SLI och crossfire.

Medlem

Frågan är om man ska vänta på 1080ti, sitter med ett 980ti tänkt byta skärm och köra i 1440p helst med maxad grafik såklart. 980ti är ju fortfarande en krigare ser ja.

Medlem

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...

Om man bara visste ifall ett 1080ti kommer dyka upp. Men det kommer garanterat ligga närmre 8k.. O då är de lite dyrt igen :/

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av marsson90:

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...

Om man bara visste ifall ett 1080ti kommer dyka upp. Men det kommer garanterat ligga närmre 8k.. O då är de lite dyrt igen :/

Fast GTX 1080 ligger ju strax under 8000:- i pris redan


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av marsson90:

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...

Om man bara visste ifall ett 1080ti kommer dyka upp. Men det kommer garanterat ligga närmre 8k.. O då är de lite dyrt igen :/

Fast GTX 1080 ligger ju strax under 8000:- i pris redan

Founders edition ja, men partner kunde ligga från 6600 o uppåt

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av marsson90:

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...

Om man bara visste ifall ett 1080ti kommer dyka upp. Men det kommer garanterat ligga närmre 8k.. O då är de lite dyrt igen :/

Fast GTX 1080 ligger ju strax under 8000:- i pris redan

Notera att det är prisnivån för Nvidias Founder's Edition, korten från partnertillverkarna kommer sannolikt hamna närmare 7000 kronor.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Man önskar verkligen att det skulle finnas fler konkurrenter på denna marknad. Annars ser det ut som ett bra kort.

Medlem

Klarar kortet MS röj?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

12
Skriv svar