Dark Souls SL1 Run

Medlem
Dark Souls SL1 Run

Jag erkänner, jag är fast i Dark Souls-träsket. Körde igenom Dark Souls 2 veckorna innan Dark Souls 3 släpptes. Köpte Dark Souls 3 samma dag den kom ut, körde genom den en och en halv gång men blev sen sugen på Dark Souls 1 igen. I förrgår fick Gwnyn smaka på mitt +15 Lightning Zweihander i ansiktet. Så självklart är nästa reaktion att direkt göra en ny karaktär och ge mig på en challenge run för första gången - SL1 Run.

Det vill säga klara hela spelet utan att levla upp en enda gång. Vilket begränsar ens urval av vapen, sköld osv väldigt mycket. Man har så låg stamina att blocka bossar är ingen bra ide, man har så låg hp att man dör av ett par träffar om man klantar sig.

Det är 2 (6?) bossar jag alltid haft lite svårt med; Ornstein & Smough och 4 Kings.
Har aldrig klarat någon av de på första försöket med nån karaktär, alltid lyckats klanta mig nånstans oavsett att jag varit runt lvl 40-60 eller vad som nu är normalt när man möter de. Och nu var jag lvl 1...

... Kan säga att Dark Souls kändes som Dark Souls gjorde första gången man spelade det när allt var svårt igen. Men jag lyckades... O&S dog på första försöket, med min lvl 1 gubbe. Jag som spenderade massa tid med att samla souls och springa från Anor Londo (kan inte warpa innan dödat O&S) till Firelink Shrine och Blighttown för att köpa pyromancies och reinforcea upp min pyromancers flame. Fick upp min reinforced club till +13 Lightning... för att jag var livrädd för att gå upp emot de 2 jävlarna.... och sen fick O&S storstryk.
Kan säga att den känslan var nog top 10 bland epic gaming moments i mitt liv, trodde aldrig jag skulle klara det så snabbt.

4 kings däremot tog 5 försök eller så, men fick ner de till slut med.

Sen gjorde jag det enda manliga; joinade Darkwraiths så jag kan invadera andra spelare och PVP:a lite. Väldigt tillfredställande invadera andra lvl 1 spelare när de har kvar sin starting gear och jag har mer eller mindre fullt uppgraderat utrustning och kan one-shotta de *muhaha*

Så nu är det bara de sista 3 Lord Souls att samla och sen döda Gwyn igen, det känns faktiskt som att det kommer gå vägen. SL1 Run låter mycket svårare än det visat sig vara sen när man väl kommit igång och vet vilken gear man ska satsa på, som går använda med så låga stats. Men man får tillbaka den där gamla känslan av utsatthet, när man vet att man INTE är övermäktig utan det är mer skicklighet än bara att vara overleveled som gör att man klarar det. Alla ni som klarat Dark Souls och sugna på mer, rekommenderar er att testa samma sak

När jag färdig med denna omgång så får det nog bli en runda Demon's Souls igen

Slutligen tips till er som gillar Dark Souls:

Stått på jobbet och lyssnat på Bonfireside Chat de sista veckorna, där de går igenom varje område i varje SoulsBorne-spel och pratar om. Ett område per avsnitt på ca 1,5 timmar. Väldigt intressant och informativt
http://duckfeed.tv/bonfiresidechat/

Och köpte nyligen "You Died: The Dark Souls Companion"
"An entirely unofficial book about one of the most extraordinary video games ever conceived, Dark Souls, and the world’s communal experience of playing it. It’s being written by Keza MacDonald and Jason Killingsworth, two inexhaustibly enthusiastic long-time Souls devotees and games writers."

Bra ha som kvällslektyr.

Och nej, jag tror inte det finns nån annan spelserie som fångat mig lika hårt som SoulsBorne-spelen.

#blogg

Medlem
Dark Souls SL1 Run

Gillade iden med Dark souls när jag hörde om det men kom fram till att inte var för mig. Kan bli som treåring och det blir jag fortfarande (inte lika ofta ) då man dör om och om igen. Tills förra sommaren då jag testade Bloodborne hos en kompis. Detta ledde till 200h på det spelet och nu har jag precis klarat av Dark souls 1 och påbörjat 2an i väntan på att From Software ska fixa exploit delen i 3an så man vågar köra lite online.

Måste säga att jag gillar 2an mer än 1an när det kommer till striderna som flyter på så mycket bättre. Bloodborne är fortfarande bäst av de alla då jag gillar den mer mörka love craft inspirerade världen mer än medeltids temat i DS och DS2. Även det mer offensiva stridssystemet i BB tilltalar mig mer.

Men som sagt gillar alla 3 och lärt mig att det är bara att acceptera "You died"

1
Skriv svar