Medlem
Dödsfall

Min far dog för 13 timmar sen och även om det var halvt väntat så är det såklart jobbigt.

Till saken iaf: dom undrade om vi ville se pappa en sista gång och säga farväl och min syster och mamma ville det, men jag ville inte.

Jag sörjer, så tro inget annat, men jag har såna fina minnen av honom och att se honom död. Att veta att han är död och få den bilden på hjärnan för resten av mitt liv....jag klarade inte av det. Det brister i mig nu när jag tänker på det.

Jag är ledsen, för att jag är så feg. Att min mor och syster klarar av det, men jag...bara kunde inte...

Är det fel av mig att vilja behålla dom minnena jag har eller borde jag sagt farväl?

Jag mår så dåligt så jag har ont....


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Alla hanterar vi sorg på olika sätt. Det finns inget rätt eller fel. Du gjorde det som kändes bäst för dig och det är det enda som är viktigt.

Medlem

Som Fairfax sa, hantera vi sorg på olika sätt. Du gjorde inte fel att du inte vill se din pappa.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det är inte feghet att göra det valet du gjorde! Definitivt inte! Man hanterar den här typen av situationer väldigt individuellt, och om du kände att ditt beslut var rätt så var det nog så!

Klart du skall behålla de minnena och bilderna du vill, och inte tvinga dig själv att minnas bilder du inte vill minnas bara för att det anses normalt. Det är trots allt DINA minnen, och det är bara du som vet hur du vill bevara dom!

När jag var i din sits, för en massa år sedan, hade jag inget val eftersom jag var närvarande när det skedde. Men hade jag fått välja hade jag troligtvis valt som du.

Vad jag vill komma till är att nej, du är inte feg, och ja du gjorde rätt! Det är bara du som kan avgöra hur du vill hantera den här situationen och du skall definitivt inte ha dåligt samvete för att din lösning kanske inte stämmer till 100% med vad andra väljer!

Medlem

Jag beklagar sorgen. :/

Det finns verkligen inget rätt eller fel här. I mina ögon är det sista besöket något man gör för sig själv och inte för den avlidnes skull. Jag tycker därför absolut inte att det är något man ska känna dåligt samvete för om man inte går igenom.

Jag har bara sett en person på detta sätt i hela mitt liv, och det var min farmor. Och jag kan inte alls påstå att se henne död gav mig någonting positivt alls.


signatur

I'm a snake, follow me!

MFC
Medlem

Beklagar sorgen.

Jag tycker inte man ska lägga tid på att fundera över om man skulle varit närvarande eller ej. Man kan varken ändra eller ta bort det som varit. Inte heller kan man i efterhand ifrågasätta något som just då för stunden var rimligt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Beklagar verkligen din sorg,jag vet hur det känns att förlora sin far

Tycker absolut inte att det är feghet att inte vilja se sin döde far,sorg är en högst personlig känsla som antagligen alla har en egen tolkning av.Du gör helt enkelt det som känns bäst för dig själv.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Inaktiv

Beklagar din sorg.
Jag hade en farmor som dog 08 också.

Och nu en hund som har leukemi (blodcancer).
Som fairfax så tar man sorgen på sitt sätt.
Och gör som du vill.
RIP Ascendancys far.

Medlem

Jag tror att din pappa har full förståelse för ditt beslut. Glöm aldrig honom och tänk alltid på de fina stunderna som ni har haft tillsammans. Det kommer han att känna av och värmas av. Lovar dig.

Det känns säkert grymt jobbigt just nu, men det går över. Det du går igenom just nu kommer alla att gå igenom förr eller senare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Beklagar sorgen!

Du får minnas din pappa på det sättet du tycker är bäst.

Medlem

Min morfar är hittills den enda familjemedlem som dött. Min syster kunde inte heller förmå sig att titta på honom när han låg i kistan, av samma anledning som dig; att bevara det minne man hade innan.

Personligen så har jag inte känt att mitt val att se honom död har fläckat mitt minne, men att jag absolut respekterar valet att inte titta.

Jag beklagar sorgen.

1
Skriv svar