Dark Souls III-mod – dö hardcore-döden i förstaperson

Robot
Dark Souls III-mod – dö hardcore-döden i förstaperson

Självspäkning ur nya perspektiv.


Medlem
Dark Souls III-mod – dö hardcore-döden i förstaperson

Det kan vara på sin plats med en varning, modden använder programmet Cheat Engine vilket man även kan fuska till sig Souls och annat smått och gott. Så använd modden på egen risk folk!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hur ser devsen på detta då?

Jag har för mig att det var en hel del som blev bannade i Dark Souls 2 för att vissa laddade ner en mod/script som gjorde att layouten på PC (som var en xbox 360 kontroll layout av default och gick inte att ändra) ändrades till ett tangentbord så man slapp se typ "Press A to interact" När det istället typ var "Control Left-Click" eller något för man hade ett tangentbord och inte en 360 kontroll till PC och körde med.

Men folk blev perm bannade från onlineläget tack vare detta, finns säkert reddit/steam trådar av det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

MEG
Medlem

Fränt men musiken, va faan :S


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lär ju bli fett bannad för detta, From Software bannar ju folk som blir invaderad av fuskare så varför inte folk som använder detta.

Medlem

Skulle nog rekommendera att inte ge länken till modden. Väldigt hög risk för att bli bannad som jag förstått det efter ha läst på Reddit. Minsta ändring tycks leda till en ban ser det ut som.

Medlem

Som många sagt, mods online kan leda till att man blir bannad. Många i DS1 som blivit bannade av att bara använda dsfix som gör man kan spela i 60fps och högre upplösning bara.

Så en varning om riskerna och att helst använda det i offline-mode vore nog bra

Medlem

jag tänker inte ens köpa spelet verkar ju som helt oskyldiga blir bannade om man tittar lite på steam.. verkar ju vara illa med så många negativa ?

Medlem

Ser ju asbra ut! Skall testas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ser ju asbra ut! Skall testas.

Läs upp först så du inte bannas om du ens bryr dig om online-aspekten.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag tänker inte ens köpa spelet verkar ju som helt oskyldiga blir bannade om man tittar lite på steam.. verkar ju vara illa med så många negativa ?

Gillar du Dark Souls så KÖP!

Låt bara bli använda moddar och plocka inte upp saker främlingar droppar. Det är mest det som varit problemet. Idioter har hackade items de ger till andra för att jävlas.
Dock har jag för mig att det är "bara" att radera savegamet med hackade items så får man spela online igen.

Men som sagt; ta inte godis från fula gubbar, så klarar du dig bra

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ravenknight:

Ser ju asbra ut! Skall testas.

Läs upp först så du inte bannas om du ens bryr dig om online-aspekten.

Online bekymrar mig föga - det är för många med hackade gubbar som springer runt. Men first-person är as-fräckt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ravenknight:

Ser ju asbra ut! Skall testas.

Läs upp först så du inte bannas om du ens bryr dig om online-aspekten.

Online bekymrar mig föga - det är för många med hackade gubbar som springer runt. Men first-person är as-fräckt.

Tja, efter ha kollat på när folk spelat med First Person modden i VR med Oculus Rift så tycks det vara lugnt hittills i alla fall.

1
Skriv svar