Microsoft höjer riktpriset på Xbox Live

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av ezakimak91:

PC GAMING MASTER RACE!

I had to do it.

Du betalar väl för internetuppkopplingen för att kunna spela online.

Ja, men på konsol blir det internet + live.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Jag håller med, fattar inte de som gör det.

1. Betala för spelet.
2. Betala för att få spela det. <--- WTF???

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Nej, det är inte samma sak. Ett MMO utvecklas kontinuerligt och du spelar i en levande värld. XBOX Live betalar du för äran att få spela spelet du redan betalt ett överpris för.

Skrivet av Mortaigne:

50 kr i månaden är ju jättedyrt. Särskilt när man får fina rabatter på spel, gratisspel och en bra onlinetjänst.

Hittar man dessutom prenumerationen på rea så kan man som jag betala 18 kr i månaden senaste året. Jättedyrt. Verkligen.

Det är inte summan, det är det faktum att du faktiskt betalar för något du redan betalat för i spelet.

Överpris på spel? Du vet att du inte måste köpa spelen när dom är som dyrast eller hur? Sedan likt pc så hittar man oftast bra priser ifall man letar lite.

Att mmos har en levande värld.. mja.. kanske eve online, men World of Warcrafts och vad är det mer för mmo som tar betalt nuförtiden.. ja de världarna är ju inte direkt levande då man inte kan påverka dom nämnvärt. WoW har ju dessutom rätt saftiga priser på deras "expansioner" som likväl kunde varit större contentpatches.

Samtidigt så får man ingenting extra för månadskostnaden i dessa mmos.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Bra jämförelse! Få se nu, hur mycket kostar det att spela Overwatch "online" nu igen...

vänta nu? overwatch mmo? hmm.. tänkte mer på world of warcraft faktiskt, där du först köper spelen sedan betalar en månadskostnad.

Så hur blir det ifall du köper ett MMO till x-box, då du får betala en månadskostnad OCH för att få spela det online, då det inte direkt finns andra alternativ. Overwatch var bara en bättre jämförelse än ett MMO, inget annat.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Leffe76:

Om man nu har valt konsol istället för pc, så är inte 40-50 kr i månaden någon jätteutgift om man tycker om att spela mot andra online.

Att det är gratis på pc som ni säger är ju fantastiskt bra, men det gäller väl långt ifrån alla spel?

Hur menar du nu? Det som kostar för att spela online på PC kallas internetuppkoppling. Att det sedan finns online-spel som kräver månadskostnad som t ex WoW är inget konstigt och på konsol blir det ju internet + Live + månadskostnad för subscription.

Frågan är väl vad du inte fattade i mitt inlägg?
Jag skrev klart och tydligt att att jag tyckte det var fantastiskt att det var gratis med onlinespel på PC, trots undantag. Att blanda in uppkopplingskostnaden är väl inte relevant? El, soffa osv..

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Bra jämförelse! Få se nu, hur mycket kostar det att spela Overwatch "online" nu igen...

vänta nu? overwatch mmo? hmm.. tänkte mer på world of warcraft faktiskt, där du först köper spelen sedan betalar en månadskostnad.

Så hur blir det ifall du köper ett MMO till x-box, då du får betala en månadskostnad OCH för att få spela det online, då det inte direkt finns andra alternativ. Overwatch var bara en bättre jämförelse än ett MMO, inget annat.

De MMOs som finns till Xbox i nuläget har ingen påtvingad månadskostnad. Du kan välja att betala för premium membership ifall du vill, men det är inget måste. Neverwinter fungerar t ex väldigt bra som MMO för xbox iaf, blir nog nåt liknande när Star Trek Online dyker upp. Sedan finns ju Elder scrolls Online med, med samma val för att betala eller inte.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Ambassadör
Xbox

Nu får man ju faktiskt mer i medlemskapet än bara möjligheten att spela multiplayer, såsom games with gold och rejäla rabatterbjudanden varje vecka. Jag har i alla fall fått mer än jag gett, så det hade varit dumt att inte vara med.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har sparat in årsavgiften på reor, max 500 per år är rimligt

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Leffe76:

Om man nu har valt konsol istället för pc, så är inte 40-50 kr i månaden någon jätteutgift om man tycker om att spela mot andra online.

Att det är gratis på pc som ni säger är ju fantastiskt bra, men det gäller väl långt ifrån alla spel?

Hur menar du nu? Det som kostar för att spela online på PC kallas internetuppkoppling. Att det sedan finns online-spel som kräver månadskostnad som t ex WoW är inget konstigt och på konsol blir det ju internet + Live + månadskostnad för subscription.

Frågan är väl vad du inte fattade i mitt inlägg?
Jag skrev klart och tydligt att att jag tyckte det var fantastiskt att det var gratis med onlinespel på PC, trots undantag. Att blanda in uppkopplingskostnaden är väl inte relevant? El, soffa osv..

Jag vet inte vad det är med mitt inlägg som du inte förstod?

När du skrev "gratis på pc ... men det gäller väl långt ifrån alla spel?" så skrev jag att det som kostar för att spela online på PC är inget mer än internetuppkopplingen - som man även måste ha på konsol. Såvida det inte är ett spel med månadskostnad a lá WoW - som man även måste betala på konsol.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

jbx
Medlem

De skickar med några gamla skitspel varje månad så det ska kännas bättre att betala en orimlig summa. De skröt nyligen om hur många miljoner användare de har på Xbox live. Men pengarna räckte inte ändå till era servrar?

Idioti! Girighet!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Leffe76:

Om man nu har valt konsol istället för pc, så är inte 40-50 kr i månaden någon jätteutgift om man tycker om att spela mot andra online.

Att det är gratis på pc som ni säger är ju fantastiskt bra, men det gäller väl långt ifrån alla spel?

Hur menar du nu? Det som kostar för att spela online på PC kallas internetuppkoppling. Att det sedan finns online-spel som kräver månadskostnad som t ex WoW är inget konstigt och på konsol blir det ju internet + Live + månadskostnad för subscription.

Frågan är väl vad du inte fattade i mitt inlägg?
Jag skrev klart och tydligt att att jag tyckte det var fantastiskt att det var gratis med onlinespel på PC, trots undantag. Att blanda in uppkopplingskostnaden är väl inte relevant? El, soffa osv..

Jag vet inte vad det är med mitt inlägg som du inte förstod?

När du skrev "gratis på pc ... men det gäller väl långt ifrån alla spel?" så skrev jag att det som kostar för att spela online på PC är inget mer än internetuppkopplingen - som man även måste ha på konsol. Såvida det inte är ett spel med månadskostnad a lá WoW - som man även måste betala på konsol.

Oki doki.. Visste inte att det fanns spel till xbox live (som jag har) som krävde ytterligare kostnad än xbox live-kostnaden för att spela. Men är det så har jag fel och skäms.

jbx
Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av ezakimak91:

PC GAMING MASTER RACE!

I had to do it.

Tagga ner med Master racesnacket, det förknippas med rasism, det Hitler ville och vad dagens nassar vill, att ha en masterrace

Så fimpa det snacket..

Fimpa jointen och käka upp moralkakan vettja!

")


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Bra jämförelse! Få se nu, hur mycket kostar det att spela Overwatch "online" nu igen...

vänta nu? overwatch mmo? hmm.. tänkte mer på world of warcraft faktiskt, där du först köper spelen sedan betalar en månadskostnad.

Så hur blir det ifall du köper ett MMO till x-box, då du får betala en månadskostnad OCH för att få spela det online, då det inte direkt finns andra alternativ. Overwatch var bara en bättre jämförelse än ett MMO, inget annat.

De MMOs som finns till Xbox i nuläget har ingen påtvingad månadskostnad. Du kan välja att betala för premium membership ifall du vill, men det är inget måste. Neverwinter fungerar t ex väldigt bra som MMO för xbox iaf, blir nog nåt liknande när Star Trek Online dyker upp. Sedan finns ju Elder scrolls Online med, med samma val för att betala eller inte.

Ok, vi skulle ju kunna prova med att "jämföra" med ett spel som faktiskt finns till xbone, att dra in WoW i diskussionen tillför ju liksom ingenting du det inte är för konsolfolk och dessutom helt ojämförbart.
Kan du spela The Elder Scrolls Online utan Xbox Live Gold membership? För det kan jag.

Medlem

Vilken jävla diskussion det blev, folk är lika förbannade som vanligt att allt inte är gratis

Inaktiv
Skrivet av k3m:

ännu en vinst för Sony

Du är la för go:)

Medlem
Skrivet av ezakimak91:

PC GAMING MASTER RACE!

I had to do it.

LIKEHUNTER.

Hashtag #Lunarstorm #Bekräftelse #Spegel #STFU

k3m
Medlem
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av k3m:

ännu en vinst för Sony

Du är la för go:)

i själva verket struntar jag i de där tjänsterna.

Inaktiv
Skrivet av jbx:

De skickar med några gamla skitspel varje månad så det ska kännas bättre att betala en orimlig summa. De skröt nyligen om hur många miljoner användare de har på Xbox live. Men pengarna räckte inte ändå till era servrar?

Idioti! Girighet!

Du har ju noll koll, det har ju. ofta. kommit AAA spel till gold, det är ju på psn det kommit mest billiga spel.

Jämnför själv.
Och på reorna som ändras varje vecka har man fått dlc gratis till typ Battlefield 4 och BF Hardline.
Nu är det en dlc till BF 4 som heter last stand som är gratis, den kostar annars 149 kr.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Jag håller med, fattar inte de som gör det.

1. Betala för spelet.
2. Betala för att få spela det. <--- WTF???

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Nej, det är inte samma sak. Ett MMO utvecklas kontinuerligt och du spelar i en levande värld. XBOX Live betalar du för äran att få spela spelet du redan betalt ett överpris för.

Skrivet av Mortaigne:

50 kr i månaden är ju jättedyrt. Särskilt när man får fina rabatter på spel, gratisspel och en bra onlinetjänst.

Hittar man dessutom prenumerationen på rea så kan man som jag betala 18 kr i månaden senaste året. Jättedyrt. Verkligen.

Det är inte summan, det är det faktum att du faktiskt betalar för något du redan betalat för i spelet.

Överpris på spel? Du vet att du inte måste köpa spelen när dom är som dyrast eller hur? Sedan likt pc så hittar man oftast bra priser ifall man letar lite.

399kr är ett normalt fullpris på titlar till PC. Då kan väl du leta upp det där smultronstället där Uncharted 4 finns för 399kr, proffsletarn?

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Jag håller med, fattar inte de som gör det.

1. Betala för spelet.
2. Betala för att få spela det. <--- WTF???

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Nej, det är inte samma sak. Ett MMO utvecklas kontinuerligt och du spelar i en levande värld. XBOX Live betalar du för äran att få spela spelet du redan betalt ett överpris för.

Skrivet av Mortaigne:

50 kr i månaden är ju jättedyrt. Särskilt när man får fina rabatter på spel, gratisspel och en bra onlinetjänst.

Hittar man dessutom prenumerationen på rea så kan man som jag betala 18 kr i månaden senaste året. Jättedyrt. Verkligen.

Det är inte summan, det är det faktum att du faktiskt betalar för något du redan betalat för i spelet.

Överpris på spel? Du vet att du inte måste köpa spelen när dom är som dyrast eller hur? Sedan likt pc så hittar man oftast bra priser ifall man letar lite.

399kr är ett normalt fullpris på titlar till PC. Då kan väl du leta upp det där smultronstället där Uncharted 4 finns för 399kr, proffsletarn?

Normalt fullpris? Beror ju som sagt vart man köper spelet och just nu så är det billigaste uncharted 4 lite drygt 500kr, dvs blott en hundring mer än ditt "normala" fullpris. "Normalpris" på pctitlar varierar nåt rejält med, finns allt från 50kr och uppåt beroende på spel, samma sak gäller de spel som finns på konsollerna, alla nya spel kostar inte 599 och uppåt. Och om plånboken säger ifrån kan man alltid köpa spelen senare när de går ner i pris.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Sille:

Betala extra för att spela online vilket skämt.

Är väl som att betala för diverse mmos? Fast dom är ju iofs dyrare.

Bra jämförelse! Få se nu, hur mycket kostar det att spela Overwatch "online" nu igen...

vänta nu? overwatch mmo? hmm.. tänkte mer på world of warcraft faktiskt, där du först köper spelen sedan betalar en månadskostnad.

Så hur blir det ifall du köper ett MMO till x-box, då du får betala en månadskostnad OCH för att få spela det online, då det inte direkt finns andra alternativ. Overwatch var bara en bättre jämförelse än ett MMO, inget annat.

De MMOs som finns till Xbox i nuläget har ingen påtvingad månadskostnad. Du kan välja att betala för premium membership ifall du vill, men det är inget måste. Neverwinter fungerar t ex väldigt bra som MMO för xbox iaf, blir nog nåt liknande när Star Trek Online dyker upp. Sedan finns ju Elder scrolls Online med, med samma val för att betala eller inte.

Ok, vi skulle ju kunna prova med att "jämföra" med ett spel som faktiskt finns till xbone, att dra in WoW i diskussionen tillför ju liksom ingenting du det inte är för konsolfolk och dessutom helt ojämförbart.
Kan du spela The Elder Scrolls Online utan Xbox Live Gold membership? För det kan jag.

Ja du, det kan alla ifall man väljer en annan platform, men som sagt innan så får du ju mer än bara en månadskostnad när du använder xbox live. Om man anser sig att inte ha resurserna för att kunna betala denna månadskostnad eller årliga kostnad så behöver man inte argumentera i varje tråd om att det är skamligt att beta för det.
Vi som väljer att betala gör det utav egen vilja och bara för att man inte måste betala för samma tjänster på pc betyder inte att man är dum i huvudet.
Att komma in och gnälla på andra som betalar för det tyder dock på en viss avundsjuka eller någon sorts rättfärdighet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Ja du, det kan alla ifall man väljer en annan platform, men som sagt innan så får du ju mer än bara en månadskostnad när du använder xbox live. Om man anser sig att inte ha resurserna för att kunna betala denna månadskostnad eller årliga kostnad så behöver man inte argumentera i varje tråd om att det är skamligt att beta för det.
Vi som väljer att betala gör det utav egen vilja och bara för att man inte måste betala för samma tjänster på pc betyder inte att man är dum i huvudet.
Att komma in och gnälla på andra som betalar för det tyder dock på en viss avundsjuka eller någon sorts rättfärdighet.

Du missförstår min anledning för att "komma in och gnälla". Jag tycker ingen som betalar MS för att spel online är dum, ni har ju inget val. Även om ni får en del "gosaker" för priset, som antagligen skulle motivera Gold ensamt så har ni ju inget alternativ till att betala, och det är DET jag irriterar mig på.
Det är helt enkelt jäkligt kasst av MS att ta betalt för något som skulle vara gratis, men istället för att vara mer upprörda än mig, som sitter på PC och inte ens äger en Xbone, så verkar ni försvara det faktum att ni betalar för något som skulle ingå i priset när ni köper en konsol.

Nåja, alla verkar ju vara nöjda...jag är nöjd över att jag valde PC som plattform, Xbone ägare är nöjda över att betala MS pengar i onödan och MS är oerhört nöjda över att de får in extra pengar på nöjda kunder.
Win-win, ha en bra dag.

Medlem

sony och ms skrattar hela vägen till banken. betala för online ,Looooool

Medlem

Men.. men.. Nextgen skulle ju bli billligare och bättre?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av jbx:

De skickar med några gamla skitspel varje månad så det ska kännas bättre att betala en orimlig summa. De skröt nyligen om hur många miljoner användare de har på Xbox live. Men pengarna räckte inte ändå till era servrar?

Idioti! Girighet!

Du har ju noll koll, det har ju. ofta. kommit AAA spel till gold, det är ju på psn det kommit mest billiga spel.

Jämnför själv.
Och på reorna som ändras varje vecka har man fått dlc gratis till typ Battlefield 4 och BF Hardline.
Nu är det en dlc till BF 4 som heter last stand som är gratis, den kostar annars 149 kr.

Det är INTE gratis. Du får grejorna för en motprestation. Hade MS slängt grejorna på dig utan några hakar så hade jag inte protesterat, men gratis är det inte som det fungerar nu.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Du verkar vara en av personerna som inte fattar vad Xbox live är förutom att kunna spel online. Nej jag kan inte spela elder scrolls utan att betala en månadskostnad för live. Jag har fått en massa stortitlar gratis under ett år som kostar mer än din internetuppkoppling.. Kan du få samma deal? Nej men det jag.

Medlem

Dubbelpost* varför kunde jag inte citera för? Vad hände här? Min kommentar var menat till en person här. Hm?

12
Skriv svar