Ingen Battlefront-kampanj – på grund av Force Awakens

Robot
Ingen Battlefront-kampanj – på grund av Force Awakens

Star Wars Battlefront saknade kampanj då EA ville hinna lansera spelet till premiären av The Force Awakens.


Medlem
Ingen Battlefront-kampanj – på grund av Force Awakens

FU EA! FU Patrick Söderlund och dina j investerare.

Så går det när man gör ett spel för dessa j investerarna och inte spelarna. Så slutligen, FU DICE!

Medlem

Som jag har skrivigt tidigare, inget singleplayer inget köp.

Medlem

Utspelar sig inte detta spel under originaltrilogin? Att man måste hetsa fram spel pga filmer...

Medlem

Spelet gjordes bara för EA att tjäna miljoner dollar lätt. Alla fanatiska Star Wars fans svalde detta spelet. Många som ångrar sig idag.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Zippy:

Utspelar sig inte detta spel under originaltrilogin? Att man måste hetsa fram spel pga filmer...

Det gjorde det, sen släppte de Battle of Jaku-kartan i samband med filmen för att få en liten tie-in.

/ LordDaimos

Efter hajpen blev det dajpern. Det var inte så lyckat att skynda, skynda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lol tur jag inte köpte season pass.

Medlem

Vilken tur att man inte gillar StarWars-sagan


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tyvärr så det ser ut, ett spel som är bra eller rent av mediokert kan ändå sälja massor om tajmingen och hypen är rätt.

Lustigt att det å ena sidan klagas över både priser och DLC för att i nästa sekund säljas miljoner av 650 kroners licensspel plus season pass bara för att det antingen kommer i samband en populär film eller (spel)serie... människor är intressanta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem
Skrivet av conthox:

Tyvärr så det ser ut, ett spel som är bra eller rent av mediokert kan ändå sälja massor om tajmingen och hypen är rätt.

Lustigt att det å ena sidan klagas över både priser och DLC för att i nästa sekund säljas miljoner av 650 kroners licensspel plus season pass bara för att det antingen kommer i samband en populär film eller (spel)serie... människor är intressanta.

jag påstår att vi är korkade.

Medlem

"we took out the most important part of the game to make it fast so we could milk the money out of you guys"

"Oh and our seasonpass is expensive as hell, gives you some minor maps, but in less than 7 months after release we will announce the Battlefront 2 so you can buy that aswell"

Medlem

Dead game. Försökte spela det någon vecka sen... Inga servrar på PC.... Thanks EA

Kolla på Arma 3, man släppte spelet ofärdigt utan kampanj, men där så har man fixat det och släppte kampanjen samt nytt material efter släppet.

Medlem

Damage control! Det är inget nytt från EA.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Spelet är fantastiskt att titta och lyssna på, det är dock allt

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Kolla på Arma 3, man släppte spelet ofärdigt utan kampanj, men där så har man fixat det och släppte kampanjen samt nytt material efter släppet.

Arma serien är bland de buggigaste spelen som finns, battlefront må sakna massa innehåll men de som levereras håller en helt annan klass en vad Bohemia någonsin klarat av.

Medlem

Varför får jag denna känslan av att de som sitter och gnäller och hostar upp sig svordomar mot EA och DICE angående Battlefront och tidigare spel är även samma personer som kommer köpa Battlefield 1 på release-dagen eller t.om förhandsboka det för att sedan spy samma skitsnack på diverse forum om hur hemska utvecklarna och utgivarna är?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Varför får jag denna känslan av att de som sitter och gnäller och hostar upp sig svordomar mot EA och DICE angående Battlefront och tidigare spel är även samma personer som kommer köpa Battlefield 1 på release-dagen eller t.om förhandsboka det för att sedan spy samma skitsnack på diverse forum om hur hemska utvecklarna och utgivarna är?

drar du inte alla över en kam nu? sista köpet jag gjorde från EA var battlefield 4 plus deras premium sen efter det har jag inte gett dom ett öre och kommer inte göra det något mer.

battlefield 1 får vara hur lovande det vill då det går till första världskriget, men mina pengar får dom då inte, ville inte ens köpa battlefront fastän betan var rätt rolig, men jag blev oavsett besviken så blev aldrig något köp samma när hardline släpptes, spelade betan men hade roligt i en timma sen var hardline tråkigt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av eddie the eagle:

Kolla på Arma 3, man släppte spelet ofärdigt utan kampanj, men där så har man fixat det och släppte kampanjen samt nytt material efter släppet.

Arma serien är bland de buggigaste spelen som finns, battlefront må sakna massa innehåll men de som levereras håller en helt annan klass en vad Bohemia någonsin klarat av.

Därför de valde att släppa det som Early Access. De kunde då får bort de största buggarna innan kampanjen släpptes. Men planen var alltid att släppa en kampanj.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av eddie the eagle:

Kolla på Arma 3, man släppte spelet ofärdigt utan kampanj, men där så har man fixat det och släppte kampanjen samt nytt material efter släppet.

Arma serien är bland de buggigaste spelen som finns, battlefront må sakna massa innehåll men de som levereras håller en helt annan klass en vad Bohemia någonsin klarat av.

Bohemia är en relativt liten utvecklare som försöker göra större spel än många AAA-studios. Att spelen är buggiga och dåligt optimerade är faktum men att dom ens lyckas göra spel som Arma är ganska fantastiskt.

Medlem

Jag gillar spelet. Jag älskar det faktiskt. Helt ok att det inte är en kampanj med. Bättre att det kommer ett mer renodlat SP-spel så får BF fokusera på MP.

Jag är dock inte så förtjust i DLC. Är lite kluven om jag ska skaffa Season Pass eller inte.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd

Förstår inte det där med att man måste hetsa fram ett spel varje år och sedan blir det kasst. Ubisoft som gör assassins creed verkar ha lärt sig läxan och släpper inget detta år. Lovar att nästa spel i den serien kommer vara hur bra som helst. Nä Dice och EA borde lära sig lite av dom som gör Witcher och GTA. Båda dom titlarna har säkerligen sålt mer spel än vad battlefield gjort.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förstår inte det där med att man måste hetsa fram ett spel varje år och sedan blir det kasst.

It´s all about the money.

Medlem

Jag vet inte om det är rättvist att jämföra Dice med Blizzard, men det är iaf intressant att göra. Där Blizzard ser sitt eget företagsnamn som ett varumärke och där deras företagsnamn ska stå för kvalitet. Dice/EA skiter i, eller fattar inte, den företags-idén.

Ambassadör
Xbox

Vad ska man säga... Jo, sluta för helvete att köpa skiten!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Efter hajpen blev det dajpern. Det var inte så lyckat att skynda, skynda.

Med tanke på mängden sålda exemplar skulle jag säga att det var EXTREMT lyckat att skynda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av walter_iego:

Efter hajpen blev det dajpern. Det var inte så lyckat att skynda, skynda.

Med tanke på mängden sålda exemplar skulle jag säga att det var EXTREMT lyckat att skynda.

Kanske på kort sikt, men jag tvivlar på att de tjänar på det på lång sikt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av walter_iego:

Efter hajpen blev det dajpern. Det var inte så lyckat att skynda, skynda.

Med tanke på mängden sålda exemplar skulle jag säga att det var EXTREMT lyckat att skynda.

Kanske på kort sikt, men jag tvivlar (och hoppas) att de tappar på det långsiktigt.

Ja, jag tvivlar också på att de tappar på det långsiktigt Det är antagligen det mest lukrativa sättet att sälja spel på idag, och lär fortsätta vara det så länge konsumenter inte säger ifrån.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag gillar spelet. Jag älskar det faktiskt. Helt ok att det inte är en kampanj med. Bättre att det kommer ett mer renodlat SP-spel så får BF fokusera på MP.

Jag är dock inte så förtjust i DLC. Är lite kluven om jag ska skaffa Season Pass eller inte.

Jo det är ju bra om en viss tid då spelet dör ut, då har du ingen glädje av det då det endast är mp.

12
Skriv svar