Batman: Arkham Asylum och Arkham City får remakes i Unreal Engine 4

Robot
Batman: Arkham Asylum och Arkham City får remakes i Unreal Engine 4
Medlem
Batman: Arkham Asylum och Arkham City får remakes i Unreal Engine 4

Inte imponerad om de där är UE4

Avstängd

Om det är remakes, då kommer väl spelen se betydligt bättre och annorlunda än PC versionerna som är yr-snygga som bara den?

Likt ratchet and Clank remake?

Medlem

Ska dom göra en remake av Arkham Knight med kanske? Tror det behövs.

Medlem

För 500 spänn? Glöm det! Krävs mer än en ynklig copy & paste remake för att jag ska lägga ut 500kr på ett spel jag redan har.

Grymma spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ghan:

Ska dom göra en remake av Arkham Knight med kanske? Tror det behövs.

Varför det? Funkade perfa till konsollerna. (Och nu är det konsoll-remakes vi snackar om. Blanda inte äpplen med asfalt.)


signatur

I drank what?

Medlem

Släpp till PC för bövelen!

Arkham Knight fungerar helt OK med senaste patchen. Visst, det kräver RAM osv men finns spel som är betydligt mer krävande.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Inte imponerad om de där är UE4

Skulle tippa på att det där är originalet.. UE4-gameplay får vi nog se senare


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Moderator | Testpilot
Skrivet av Flugsaft:

Inte imponerad om de där är UE4

Inte direkt som att spelen gjordes med UE4 i fokus. Alla tre delarna från Rocksteady gjores i UE3 och det är väl inte svårare än att de lagt över allt material i UE4 och "spara projekt" så att det ser något snyggare ut . Givet är det mer arbete bakom, helst med ljus, skuggor och annat, men du fattar min poäng.

Hade det varit så att spelen byggdes från grunden hade det sett snyggare ut, men vem har tid till det? Spelen finns redan ser fortfarande snygga ut (iallafall på PC) så det finns inte så mycket att klaga på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Ska dom göra en remake av Arkham Knight med kanske? Tror det behövs.

Om du tänker på problemen hos PC-porten vid launch så är de borta, spelet funkar jättebra nu. Det är patchat och klart.
Tänker du på storyn och spelet i sig... jag hade velat de gjorde om det...

Medlem

Haha herregud vilken mjölkning.

Medlem

Next (current) - Gen. konsoler får mest remakes för det var generationen innan som levererade bra spel, ganska ironiskt faktiskt. Kom och köp våra nya konsoler så vi kan sälja dig spel du spelat men med lite snyggare grafik, vi har brist på bra nya idéer och vågar inte satsa på något nytt.
Arkham Asylum var/är ett riktigt bra spel dock.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ghan:

Ska dom göra en remake av Arkham Knight med kanske? Tror det behövs.

Om du tänker på problemen hos PC-porten vid launch så är de borta, spelet funkar jättebra nu. Det är patchat och klart.
Tänker du på storyn och spelet i sig... jag hade velat de gjorde om det...

Hört om ett par som fortfarande har problem med det dock. Men jag har inte brytt mig om att pröva det än. Trots att jag fick en kod gratis (typ).

Medlem

Är det meningen att man ska va imponerad eller något?

Flakmonkey

Alltid knepigt med remaster-versioner. Innebär det att vi får mycket färre "helt nya" spel så är det såklart trist men samtidigt finns det tveklöst många som aldrig spelade originalversionerna och då är det ju enormt prisvärt. Spelade själv Last of us remaster och inte originalet så för mig var det ett väldigt välkommet släpp och hade jag inte redan lirat uncharted 1-3 hade den samlingen varit klockren.

Medlem

Haha riktigt pinsamt det inte ens kommer release till PC. Rocksteady kommer forsättningsvis inte få några pengar från mig.

Medlem
Medlem

Arkham serien underbara spel.
Synd att den är slut... typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ghan:

Ska dom göra en remake av Arkham Knight med kanske? Tror det behövs.

Om du tänker på problemen hos PC-porten vid launch så är de borta, spelet funkar jättebra nu. Det är patchat och klart.
Tänker du på storyn och spelet i sig... jag hade velat de gjorde om det...

Hört om ett par som fortfarande har problem med det dock. Men jag har inte brytt mig om att pröva det än. Trots att jag fick en kod gratis (typ).

Där är nog nånting men jag körde igenom utan problem - det är ett bra spel även om jag blev något besviken på det. Och så gjorde de alla de coolaste superskurkarna till DLC....

FML
Medlem
1
Skriv svar