Ingen Battlefront-kampanj – på grund av Force Awakens

Medlem

Seriöst, det gör ont i hjärtat att veta att EA har Star Wars lincensen i typ 10 år till. Fan vad jag hade skämts om jag var DICE, som sålt sin själ till djävulen. Senaste DICE spelet jag köpte var Battlefield 3, det var helt okej, spelade kanske 100 timmar på en månad och det är mycket för mig. Battlefield 4 brydde jag mig inte ett dugg om då det var copy paste a la COD. Battlefront var jag sjukt taggad på men efter det man läste om spelet så vägrade jag köpa det. Spelbranschen har bara gått neråt, företag som en gång i tiden producerade suveräna spel är bara äckligt pinsamma idag.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av eddie the eagle:

Kolla på Arma 3, man släppte spelet ofärdigt utan kampanj, men där så har man fixat det och släppte kampanjen samt nytt material efter släppet.

Arma serien är bland de buggigaste spelen som finns, battlefront må sakna massa innehåll men de som levereras håller en helt annan klass en vad Bohemia någonsin klarat av.

Mjaaaoo men köper man Arma räknar man med ett långtids-förhållande (med alla upp- och nedgångar det innebär) medan en Battlefront-köpare som bäst kan få ut ett par snabbisar och ett ostabilt, kortvarigt distansförhållande. Med Arma får man också ett oerhört kompetent community som skjuter ut moddar och tillägg på löpande band. Hade man gått ut starkt med Battlefront och börjat bygga ett liknande förtroende hos spelarna hade man tjänat på det i längden.

Medlem

Det jag stör mig mest på med Dice är slöseriet på kompetens. För jag tycker faktiskt de kan göra riktigt bra spel, men de skulle kunna bli så mycket bättre om de inte stressade ut titlarna. Jag förstår inte hur de som jobbar på Dice kan känna annat än att deras kompetens slösas bort.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av conthox:

Tyvärr så det ser ut, ett spel som är bra eller rent av mediokert kan ändå sälja massor om tajmingen och hypen är rätt.

Lustigt att det å ena sidan klagas över både priser och DLC för att i nästa sekund säljas miljoner av 650 kroners licensspel plus season pass bara för att det antingen kommer i samband en populär film eller (spel)serie... människor är intressanta.

jag påstår att vi är korkade.

Jag har jobbat med service i många, många år. Jag bekräftar att mänskligheten är stendum.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av conthox:

Tyvärr så det ser ut, ett spel som är bra eller rent av mediokert kan ändå sälja massor om tajmingen och hypen är rätt.

Lustigt att det å ena sidan klagas över både priser och DLC för att i nästa sekund säljas miljoner av 650 kroners licensspel plus season pass bara för att det antingen kommer i samband en populär film eller (spel)serie... människor är intressanta.

jag påstår att vi är korkade.

Jag har jobbat med service i många, många år. Jag bekräftar att mänskligheten är stendum.

Amen brother.

Medlem

Jag tycker spelet är rätt så trevligt på ps4. Jag hade gillat en kampanj del men spelet funkar bra i MP också.

Ps4 versionen har många spelare så det är aldrig några problem att hitta servers, synd att PC versionen är stendöd. Tror PC versionen hade mått bra av en server browser och en dedikerad server del.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Finns bara ett sätt att visa sitt missnöje
sluta köp, sluta förboka sånna här mjölkningsprodukter.

Jag ville också ha ett battlefront med en lång välgjort singlekampanj, som jag mycket väl tror att DICE hade kunnat göra men att det skulle bli så här, det måste ju dom flesta endå kunnat gissa sig till?
Dessutom så kunde man redan innan release börja ana att detta skulle inte bli vad man hoppades på då det presenterades att man inte skulle vara ute i rymde mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar